Det låter ju jobbigt det där, men jag tror att vi får backa bandet och ta en sak i taget så ska vi nog kunna luska ut vad det är som är fel.
Alltså, läckaget i början kan ju ha berott på att bultarna var sträckta över sin gräns och det inte blev tillräckligt draget helt enkelt. Det kan ju kanske ha läckt även fast packningen var hel. Det kan ju vara toppen som är sprucken, har ju hänt förr. Men ny packning och bultar så är det problemet ur vägen säger vi
Den dåliga gången kan ju mycket väl bero på tempgivaren i kombination med det andra då. Så vi säger att det är löst sålänge
Ja det gick ju lätt det här
Sen det här med oljeläcket, är det alltså från lilla vakuumanslutningen på oljefällan som det läcker ur? Det kommer även i insugslangen då antar jag, den grova slangen går väl in i den om jag minns rätt.
Om oljan trycks ut där är det ju tryck i vevhuset och det kan ju inte komma från så många ställen tycker jag. Då är det ju förbränningstrycket som går förbi kolvar/ringar, men av erfarenhet vet jag att man aldrig ska gå på det värsta så det är säkert något väldigt enkelt. Dessutom har ju motorn bara gått 1500 mil sedan bottendelen renoverades.
Ja det känns inte som det här ledde nånstanns som jag tänkt, men det kanske kan ge nån ny vinling på problemet vad vet jag.
Jag hoppas verkligen det blir fart på bilen, vill ju se hur bra den går när allt lirar
Edit: Kom på en grej, bilder säger mer än tusen ord. 24 bilder per sekund säger en jäkla massa
Med andra ord ha med filmkameran nästa gång ni fixar, blir mycket lättare att hjälpa då.