Har mekat vidare med bilen så gott som varje kväll nu. Blev lite mer flyt på nu då det var dags att börja montera saker igen.
Började med att hänga tillbaka tanken samt växellådsbalken, och fortsatte sedan med fjädrarna. Hade mycket svårigheter att få in polyuretan bussningarna för bakre bladfjäderinfästningen i karossen, ville inte gå hela vägen in på ena sidan. Bussningarna sticker ut ca 10mm, och hur jag än pressar så bara deformerar det ändorna, så ja tänker att dom får vara så bara, nog söker dom sig väl innåt med tiden.
Sedan har jag lyft tillbaka bakaxeln, är lite osäker på hur krängnigstaget skall funka där dock. Tycker det är väldigt mycket glapp mellan stag å bakaxeln, jag shimsade bort det med en delrin bricka. Men sedan nämner Haynes manualen en excentrisk bricka för att få bort glapp frammår och bakåt, men någon sådan bricka satt inte på bilen, och har inte något minne av en sådan från förra bilen heller.
Jag var orolig över hur jag skulle få inpressat bakhjulslagren, men det visade sig att inte vara något problem alls. Dock att få navets bult spänd till 245nm var lite svårare. Mitt momentskaft gick bara till 210, men jag drog tills det sa knix, sedan böt jag till vanligt spärrskaft och drog tills ryggraden sa knix.
Så har jag dragit nya bromsrör. Hade tänkt montera färdigt hela bromsarna, men insåg att jag saknade de där autojusterings mekanismen, så det blev att beställa en sådan till vardera sida. Men trummorna fick sig lite färg iallafall, blev lite värmebeständig färg på insidan ock bromsfärg på utsidan.
Börjar vara på slutrakan med bakvagnen nu, måste ännu bygga ihop ett par drivaxlar, och så har jag några rosthål som skall lappas på värmeskölden till tanken. Måste även fundera på hur jag skall montera bränslepumpen, orginalplåten som den monteras på börjar vara i så dåligt så skulle gärna hitta på något annat.