Har fått det sista jag behövde för bromsarna, så nu har jag fått ihop dem igen. Ena sidan verkar bromsen ligga på lite mer än den andra, fast jag löst på handbromsvajjern rätt rejält, jag kan nog snurra hjulen för hand, men måste väl ändå kolla lite vidare på det. Passade även på att skruva bort turbo då bilen skall besiktas, samt lägga tillbaka avgasrör.
Skulle ladda batteriet inför uppstart men märkte dock att det var stendött, så blev en sväng till affären för att hämta ett nytt.
Sedan började jag koppla in tanken tillbaka, och fy fan vad jag hatar jobba med bensin. Jag böt ut slangen mellan tanken och pumpen, skruvade ihop allt annat och hällde i bensin. Var dock genast en rejäl läcka på returslangen, den var torkad och sprucken. Så tömde tanken, och böt ut returslangen. Hällde i bensin igen och pånytt en läcka, denna gång en pinhålsläcka i närheten av slanganslutningarna på tanken. Så blev att tömma tanken igen, sedan på med kemisk metall. Ett dygn senare hällde jag bensin i bilen igen, denns gång ingen läcka. Skönt. Vred om nyckeln för att starta bilen, kollade sedan under bilen efter läckor, och nu var det en pinhålsläcka på slangen efter bränslepumpen.... så blev att byta den slangbiten också. Men nu tror jag alla läckor är fixade.
Försökte sedan starta bilen, men det gick inte så bra, den startar jättefint varje gång, men går bara några sekunder på tomgång före den dör bort. Som att den inte skulle få bränsle. Men jag hör och känner att den att bränslepumpen kör igång, och tror inte heller den skulle starta så fint om inte den skulle få bränsletryck. Den svarar inte på gas överhuvudtaget, eller dör genast man rör gasen. Lmm verker fungera (eller startar och går inte alls på tomgång om man kopplar ur lmm, så en väldigt tydlig skillnad där) så jag har för tillfället ingen aning om vad som skulle vara fel.