Soprt belägg gör ganska mycket om du tycker bromsarna tappar i effektivitet efter några bromsningar då dom blir för varma. Men tycker du dom är kassa även efter en inbromsning så tror jag inte det är de som är problemet. Har du bromstestare på jobbet så du kan se hur bromsarna tar och hur mycket?
På den röda 360in jag hade tog bromsarna 4,2 på båda fram innan dom nöp. På dom andra bilarna jag har haft så har det nypt efter ca 2,5 fram. Sen låg den på ca 1,2 bak har jag för mig.
Hur ser dina skivor ut? ojämna, tar beläggen över hela ytan på in och utsida mm.
Om någon bromscylinder bak har börjar läcka så tappar du ju bromsförmågan helt på ena hjulet det gör ganska mycket det också. Bara riva ner och kolla båda sidorna.
Jag såg när jag va på skroten att det finns två storlekar på bak trummorna på 300. Den ena varjanten har en kant på trumman längst ner, som är ca 1cm. Den andra har inte den kanten, inte lika stor iaf. Så det borde gå att montera större trummor på dom som har dom mindre.
Dom bilar jag såg det på va en 360GLT -88 dom större, en 340DL -87 (eller om det va -86) som hade mindre. Är det bara GLT som har större så kan det ju gå att köpa det och få bättre bromsar.
Men som det står högre upp så vet jag inte om dom större går att montera på bilar med dom mindre eller tvärt om. Eller om det bara skiljer i trummans utformning mellan olika årsmodeller.