Vad är det som inte gillas?
För att ta det från början så gjorde en otroligt klantig sak när jag skulle varmköra drivlinan på förra racet i fjol, den blev upphissad på en domkraft och jag började varmköra drivlinan. Mitt i all nervositet inför racet kom jag på att jag skulle hämta datorn bakom bilen, tänker mig inte för och går ur bilen utan att lägga ur växel.
Då var det några från tävlingsledningen som kom och pratade med mig om det och sa att så får man absolut inte göra (vilket är självklart när jag ser på det i efterhand
).
Sen var det två gånger till dom kom och pratade med mig om det samma tävling, det kan jag mycket väl acceptera när jag gjort fel, erkände att jag gjort väldigt fel och bad om ursäkt och lovade att något liknade skulle aldrig hända igen.
Trodde sedan att denna sak var utredd och avklarad, men redan direkt när jag kom på morgonen på lördagen så var dom på mig om detta, jag förklarade att jag inte ens skulle varmköra drivlinan ens under hela helgen för att vara på den säkra sidan.
Sen under förarmötet var det upp på tal om varmkörning, pallbockar osv.
Kan ju vara klokt att ta upp tänkte jag.
Hela lördagen regnade ju bort så bilen stod ju bara, sedan på söndagen när solen väl dök upp och det drog ihop sig till race skulle jag starta upp motorn och varmköra den, efter några sekunder började det ryka från grenröret pga vatten på avgasbandaget så jag slog av motorn, öppnade låset till huven gick ut och öppande huven, gick sedan tillbaka och startade upp igen och fortsatte varmköra.
Tror du inte på fan att det kommer en och säger att det var någon som sett mig varmköra bilen med motorn på utan att sitta i bilen!!! Fan då höll jag på att explodera, jag sa att jag är klantig med fan inte dum i huvudet, är det något som jag tagit till mig så är det ju det där med varmkörning osv, med tanke på att jag hört det hela tiden på tävlingen förra året, sedan på lördagen, på förarmötet osv,,,
Svaret blev bara : -Jaja, då står det ord mot ord,,,
Så till nästa år för allas trygghet ska jag koppla en lampa som blinkar på taket kopplat till bränslepumpen, så när den går blinkar skiten. När den inte blinkar, så går inte bränslepumpen och därmed motorn. Då torde det bli slut på alla spekulationer.
KUL med en sleeper! Gillar det du skriver.
Hoppas på att du väljer Scorpioklumpen, för den är väl inte stelaxlad?
Ja precis, det är en klump till en delad axel. Vet dock inte hur hållbar den är men jag kanske får prova och se hur mycket den tål
Det som är fördelen med 1031-axeln är att jag kan köpa en billig diffspärr på ebay, men scorpio-klumpen vet jag inte hur det finns diffar till, original finns det på en del men vet inte hur bra dom håller.
Lycka till, kör hårt och glöm inte att uppdatera här så vi vet att du inte säljer bilen och börjar tälja smörknivar eller nåt
Hahaha,, ja det är ju klart,, haha smörknivar