Författare Ämne: Projekt 360 GL  (läst 51172 gånger)

user

• Medlem
  • Antal inlägg: 217
    • Visa profil
Re:Projekt 360 GL
« Svar #40 skrivet: september 17, 2005, 01:31:00 »
Nu ikväll var det startproblem igen. Bankade på soppapumpen med fälgkors utan resultat, men på tredje försöket gick den igång när polarna puttade på.

Ska fö. byta fjädrar (kapade biltema) och sätta på simonsdämpare nästa helg, om jag hinner. Ska försöka få tag på ny bensinpump också..

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17031
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #41 skrivet: september 18, 2005, 16:09:22 »
Nu ikväll var det startproblem igen. Bankade på soppapumpen med fälgkors utan resultat, men på tredje försöket gick den igång när polarna puttade på.

Ska fö. byta fjädrar (kapade biltema) och sätta på simonsdämpare nästa helg, om jag hinner. Ska försöka få tag på ny bensinpump också..

Du hör väl om pumpen snurrar eller ej? Dumt att byta pump om det inte är den som är problemet, vad hjälper det att putta ifall det är pumpen som är kass?

Vad ska du ha för fjädrar nu då?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

user

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #42 skrivet: september 18, 2005, 17:42:41 »

Du hör väl om pumpen snurrar eller ej? Dumt att byta pump om det inte är den som är problemet, vad hjälper det att putta ifall det är pumpen som är kass?

Vad ska du ha för fjädrar nu då?

Pumpen är helt tyst när man vrider på tändningen. När man startar motorn är den omöjlig att höra så jag vet inte om den låter då.

Jag vet inte om den startade av själva puttandet, det var nog mest tur. Jag ska alltså byta till biltema, nu sitter det vad som verkar vara originalfjädrarna på. Får se om jag sänker den baktill också sen hehe  :)

user

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #43 skrivet: september 27, 2005, 20:43:55 »
Nya fälgar:

Jävligt snyggt tycker jag, ser bättre ut irl faktiskt. Köptes av 360drivingfast här på forumet  :)

edit: nu verkligen måste jag bli av med sidolist-resterna! bilden visar den fina sidan  :-\

Nån som har tips om smart däckförvaring förresten? Har nu 5 uppsättningar till 360n  ;D Kan man ha däck ute på vintern?
« Senast ändrad: september 27, 2005, 20:45:45 av user »

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #44 skrivet: september 27, 2005, 20:53:17 »
FETSNYGGT!! Gillar inte tanken på BLING på en 360 men dom där var bara snygga! Inte flötigt vräkiga som vissa fälgar på andra sidan atlanten!

Jag har 6,5 uppsättning hjul till min 360.. dock har jag alla i garaget+verkstaden.. tar liite plats eller så.
Ute är nog inget smart sätt för dom får ju inte exponeras i solljus för mycket.. mörkt och svalt.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)

user

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #45 skrivet: september 27, 2005, 21:12:10 »
FETSNYGGT!! Gillar inte tanken på BLING på en 360 men dom där var bara snygga! Inte flötigt vräkiga som vissa fälgar på andra sidan atlanten!

Jag har 6,5 uppsättning hjul till min 360.. dock har jag alla i garaget+verkstaden.. tar liite plats eller så.
Ute är nog inget smart sätt för dom får ju inte exponeras i solljus för mycket.. mörkt och svalt.

Har länge suktat efter den här modellen, dom har bred fälgkant som inte syns på bilden också. Ska försöka ta bättre bilder imorn, men det blir ju mörkt så fort!

4 uppsättningar däck i garaget är inget alternativ tyvärr, får kanske plats med 2 där. men det är ju mest skräpdäck typ dubbade 155or, inte värda så mycket ändå  :)

Performance

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #46 skrivet: september 27, 2005, 21:30:13 »
Citera
4 uppsättningar däck i garaget är inget alternativ tyvärr, får kanske plats med 2 där. men det är ju mest skräpdäck typ dubbade 155or, inte värda så mycket ändå  

Låter som ett lysande tillfälle att göra en börn film!  :)
Förare TEAM EGON RACING

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #47 skrivet: september 27, 2005, 22:22:04 »
Glömde fråga vad det var för fabrikat på fälgarna? Och dimensioner?

user

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #48 skrivet: september 30, 2005, 21:28:53 »
Idag har jag byggt lite stereo i bilen, bilder och mer info kommer imorn för nu ska jag ut och glida =)

user

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #49 skrivet: september 30, 2005, 21:30:00 »
Glömde fråga vad det var för fabrikat på fälgarna? Och dimensioner?

Minns inte märket. fälgarna är 15x?? tum och däcken 195or med 55-profil!

edit: däcken är en aning bredare än fälgen, så det blir lite tyskstuk också!
« Senast ändrad: september 30, 2005, 21:30:44 av user »

user

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #50 skrivet: oktober 01, 2005, 15:17:33 »
Lite nya bilder:

Hur kopplar man in stereon snyggt egentligen? Hjälp mig! sockerbitar och trassliga kablar är inte kul!

Pioneer tvåvägs 4"

LG huvudenhet med usb-kontakt!

Interiör

Mittkonsol

Fina sidan  :)

Fula sidan  :'(

Gamla ljudsystemet

Kommentera gärna!

gronsaken

• Medlem
  • Antal inlägg: 120
    • Visa profil
« Svar #51 skrivet: oktober 01, 2005, 16:39:39 »
Citera
Hur kopplar man in stereon snyggt egentligen? Hjälp mig! sockerbitar och trassliga kablar är inte kul!

Har man lite tid att lägga ner så går det ju att fixa längden på kablarna fram till ISO-kontakten så att de är lika långa och antingen linda dem eller använda buntband, kattstrypare, stripes eller vad man nu vill kalla dem  ;)

Hur blev ljudet då?

user

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #52 skrivet: oktober 01, 2005, 18:58:57 »
Citera

Har man lite tid att lägga ner så går det ju att fixa längden på kablarna fram till ISO-kontakten så att de är lika långa och antingen linda dem eller använda buntband, kattstrypare, stripes eller vad man nu vill kalla dem  ;)

Hur blev ljudet då?

Jo det har jag funderat på, men jag vill koppla på något snyggare sätt också. Är kabelskor bäst eller?

Ljudet blev väl som väntat. Hyfsat bra, lite skrikig diskant och såklart dålig bas. Och synd att det blir så mycket vägljud i 120  ;)

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #53 skrivet: oktober 02, 2005, 11:05:11 »
Din bil har fått en Clean look! Gillar den skarpt (från snygga sidan  ;))

Går det inte polera bort resterna av listen? Eller gnugga med T-röd eller liknande..

user

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #54 skrivet: oktober 02, 2005, 13:17:46 »
Din bil har fått en Clean look! Gillar den skarpt (från snygga sidan  ;))

Går det inte polera bort resterna av listen? Eller gnugga med T-röd eller liknande..

Tack! En clean look är väl just vad jag eftersträvat. Eller, den här var förebilden iaf till att börja med http://www.300power.com/bilder/tumb/white360.jpg  :)

Ska kolla om jag kan låna hem en värmepistol från jobbet över nån helg, annars har jag faktiskt ingen aning om hur man ska få bort det. T-röd hjälper inte. Det är liksom stelnat, som hårdplast nästan.
Annars funderar jag faktiskt på att skaffa en ny 300 i vår, skulle vilja ha en riktigt fräsch och rostfri.

En svart glt med servo, skinn och elhissar, sänkt, med nuvarande fälgar och stereo. Rensad på emblem, stripes och sådant men definitivt med listerna kvar! drömma kan man ju  ;)

edit: den här vore inte helt fel heller http://www.blocket.se/view/6194825.htm?caller=vml_s&l=0&c=1&city=9

sitter det någon slags frontspoiler på glt? tycker det ser ut att göra det på bilen ovan, likaså den här http://www.blocket.se/view/6082629.htm?caller=vml_s&l=0&c=1&city=0
« Senast ändrad: oktober 02, 2005, 13:26:19 av user »

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #55 skrivet: oktober 02, 2005, 13:57:47 »
Det där med frontspoiler är inget jag tänkt på tidigare, men kollade nu på din vita "förebild", kolla noga så ser du att det sitter en svart plastbit underst!

T08R

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
« Svar #56 skrivet: oktober 02, 2005, 14:13:02 »
Jo det satt en liten extra plast på GLT, tror inte dom satt på alla årsmod.

user

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #57 skrivet: oktober 02, 2005, 14:13:43 »
Det där med frontspoiler är inget jag tänkt på tidigare, men kollade nu på din vita "förebild", kolla noga så ser du att det sitter en svart plastbit underst!

Mm har sett det. Har däremot aldrig sett en sådan irl. Har du?  :)

user

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #58 skrivet: oktober 02, 2005, 17:21:19 »
Förresten

Nån som har koll på det här med att bygga baslådor?

Vore skoj att bygga en låda "formsydd" efter 360ns bagageutrymme, men jag har noll koll på volym, uträkningar och sådant. Bygga kan jag däremot  :)

Någon här som skulle kunna göra en ritning/vet någon som skulle kunna hjälpa mig med det? Otroligt tacksam för hjälp!

user

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #59 skrivet: oktober 02, 2005, 17:22:16 »
Jo det satt en liten extra plast på GLT, tror inte dom satt på alla årsmod.

Coolt, måste till skroten och leta efter en sådan nån dag!

apropå sådant, jag har funderat lite på det här med vinge. Hur tror ni min bil ser bäst ut, med eller utan?
Jag tycker det är rätt snyggt och lite annorlunda men en liten (den som finns på sedanen?) som på den här bilden: http://web.telia.com/~u30311124/happy2.jpg
« Senast ändrad: oktober 02, 2005, 17:25:10 av user »

T08R

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
« Svar #60 skrivet: oktober 02, 2005, 20:52:36 »
Själv så gillar jag GLT vingen bättre. Det är ju som sagt en smak sak.

Det där med att bygga en formsydd baslåda är inte så lätt.
Man måste veta veta vad du tänkt använda för element. 8, 10, 12, 15 eller 18", kvadratiska eller runda, en, två eller flera element.
Där du köper ditt/dina element så kan dom tala om hur stor volym lådan ska ha. Tänk på att det skiljer på om det är en sluten eller öppen låda.

360drivingfast

• JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 55
    • Visa profil
« Svar #61 skrivet: oktober 02, 2005, 23:31:55 »
Ja din bil blev lika cool som min med de fälgarna du köpte av mig. Fattas ju bara ett sportsystem och sportfilter. Har inte ångrat dig? 700:- för systemet komplett med rensad katt bara att montera o köra+BMC sportfilter.

user

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #62 skrivet: oktober 06, 2005, 21:13:07 »
Ja din bil blev lika cool som min med de fälgarna du köpte av mig. Fattas ju bara ett sportsystem och sportfilter. Har inte ångrat dig? 700:- för systemet komplett med rensad katt bara att montera o köra+BMC sportfilter.

Nja har inte riktigt pengarna till det tyvärr  :-\

Idag har jag kopplat ett slutsteg till framsystemet. Gjorde tyvärr noll skillnad på ljudet.. Är skitsugen på ett nytt framsystem men man ska ju ha råd också. Ska iaf bygga bas i bagaget så snart som möjligt!

meeeeeen nu försvann den bifogade bilden när jag redigerade =(

« Senast ändrad: oktober 06, 2005, 21:49:57 av user »

user

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #63 skrivet: oktober 08, 2005, 16:39:12 »
Verkar fått pyspunka på ena framdäcket, fan vad kul  :'(

Ljudbygget pågår för fullt iaf, bilder och info kommer tids nog =) Troligen på måndag.

Upptäckt en hel del rost i golvet, får se hur det går vid besiktningen (24mars)

user

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #64 skrivet: oktober 12, 2005, 21:05:56 »
Okej, lite bilder (som verkar fungera lite till och från, silentwhisper strular visst.)

det som var tänkt att bli baffeln, men mina drömmar sprack  ;)

nån front jag släpat hem för att ha på 360n, ska slängas..

En suddig tolvtummare

En bild på hur lådan kommer se ut (togs innan slipandet började)

Har letat upp lite 13mm mdf, tänkte ha dubbla skivor för att ersätta den trasiga spånskivan som front. resten av lådan är i 22mm spån.

Uffe

• JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 99
    • Visa profil
« Svar #65 skrivet: oktober 16, 2005, 23:13:24 »
Nice nice!!! mina lister ska då bort också.. det är ett som är säkert! :)

Redhead85

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
« Svar #66 skrivet: oktober 17, 2005, 00:16:51 »
går din bil fortfarande skumt?
Ja tog bort filtret i tanken på min. Sen gick den prima.
Lite jobbigt när den la av när man minst kände för det..
360 Hybrid MKII

user

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #67 skrivet: oktober 18, 2005, 22:14:36 »
går din bil fortfarande skumt?
Ja tog bort filtret i tanken på min. Sen gick den prima.
Lite jobbigt när den la av när man minst kände för det..

Ska byta båda filtren, gäller bara att ha tid =)

Bilen har börjat gå risigt som fan nu efter ca 15min körning, svarar segt på gas och dör om man frikopplar..

men baslådan är klar! eller provmonterad iaf! ska kläs och sånt där nångång senare =) bilder kommer.

user

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #68 skrivet: oktober 19, 2005, 22:39:10 »
Den utlovade bilden  ;)

Det ser ut som skit nu, men jag jobbar på det.

Godnatt!

Uffe

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #69 skrivet: oktober 19, 2005, 22:49:23 »
ser ju bara fint ut tycker jag :) Ska bygga en låda till min också inom en snar framtid... fast förhoppningsvis med dubbla 10"or..

Vad fyller du lådan med? dämparull? eller något lite tjockare matta? MDS matta?
« Senast ändrad: oktober 19, 2005, 22:50:01 av Uffe »

Uffe

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #70 skrivet: oktober 22, 2005, 18:28:33 »
Har skaffat en uppsättning nya blinkers runtom samt baklysen, tänkte tona dom och se hur det blir. Båda baklyktorna var dock spruckna, ska kolla närmare på dom sen..

edit: har börjat skrapa bort dessa satans stripes nu, fått bort hälften ungefär. Nu börjar den se lite mer clean ut, härligt!  :)

Nog för att du fått bort dina stripes nu... men jag använde dekorborttangning... gick på 10 min att få bort allt runtom... ;)

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #71 skrivet: oktober 23, 2005, 12:53:53 »
Nog för att du fått bort dina stripes nu... men jag använde dekorborttangning... gick på 10 min att få bort allt runtom... ;)

Nice, var får man tag på sån häxbrygd?

Uffe

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #72 skrivet: oktober 23, 2005, 15:48:00 »
Hehe, var en asgammal 3M "Dekalborttagning"s flaska jag hittade i garaget  :) Dock räckte den inte till hela bilen... Så jag har lite kvar att ta bort... men borde väl finnas att köpa :P

user

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #73 skrivet: oktober 23, 2005, 16:01:33 »
Hej gott folk.

Nu är jag arbetslös igen och har mer tid att ägna åt bilen ;)

Uffe, lådan är inte dämpad alls än. Tätad med en blandning av sågspån och trälim, lagom budget  :) Ska testa med dämpning sen och se om ljudet förändras åt det bättre. Är ingen hejare på billjud direkt.

Lite att göra;

Fixa klart basinstallationen
Laga stolsvärmen (funkade förut, hoppas det bara är säkringen)
Byta soppafilter
Om inte ovanstående hjälper, hitta felet som gör att den dör
Åtgärda felet  ;)

Nu är det snöblandat regn ute, undrar om man ska dra på dubbdäcken..
« Senast ändrad: oktober 23, 2005, 16:06:07 av user »

Uffe

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #74 skrivet: oktober 23, 2005, 18:05:55 »
Uffe, lådan är inte dämpad alls än. Tätad med en blandning av sågspån och trälim, lagom budget  :) Ska testa med dämpning sen och se om ljudet förändras åt det bättre. Är ingen hejare på billjud direkt.
Okej! Jag är inte heller någon höjdare... men jag har läst litegrann om byggen... Har bara hört att ljudet studsar alldeles för snabbt/fel annars eller något sådant... Men du ser ju vad som blir bäst!

user

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #75 skrivet: oktober 24, 2005, 18:05:58 »
Pheeew

Nu har jag tagit bort filtret vid tanken, jävla skitjobb. Kom nån liter soppa på garagegolvet så man blev helt borta i skallen.. eller ÄR snarare. Mår illa  :'(

Hade ett filter från biltema att sätta dit, men det passade inte. Nu sitter det ett litet metallrör istället, se bild.

Ska byta fíltret under huven någon dag när jag får tid.

Satte på vinterdäck bak när man ändå hade den uppallad.

Imorn måste den funka fint för då ska jag på anställningsintervju!

Uffe

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #76 skrivet: oktober 24, 2005, 22:43:09 »
Haha illa :) Lycka till på intervjun!

Performance

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #77 skrivet: oktober 24, 2005, 22:49:35 »
Instämmer med föregående talare: lycka till  :) Vad är det för jobb du söker?
Förare TEAM EGON RACING

user

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #78 skrivet: oktober 25, 2005, 15:05:42 »
hej 300bröder  :)

Intervjun var på Uniflex (bemanningföretag) som montör.

På väg hem ringde dock min tidigare arbetsgivare Manpower och hade ett nytt jobb åt mig. Snabba ryck!  ;)
Ska in imorn och snacka med nån från det nya stället, gillar dom mig så blir det jobb. Bättre lön också!

Var på biltema och köpte dämpvadd, galler till basen, en guldpläterad kabelskosats och en 18l bensindunk. Hämtade ut en mp3spelare jag haft liggande på posten också. Det är ju löning  :)

user

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #79 skrivet: oktober 26, 2005, 18:11:16 »
Sådär, då har jag nytt jobb. Ska montera styrskåp på ABB. Tvåskift med 110kr grundlön, 20kr mer än förra jobbet  :)

Bygger om baslådan lite nu, satt i dämpvadd och gjort fronten dubbelt så tjock.. nu väntar jag på att limmet ska torka. Tyvärr passade inte gallret  :'(

Ska ner till bygghandeln nån dag och köpa mer spånskiva till min bakluckeinstallation..