Författare Ämne: halvrasad låda  (läst 4635 gånger)

Bekkis

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
halvrasad låda
« skrivet: oktober 08, 2005, 20:21:24 »
vet inte om jag ska skriva detta här men jag gör det ändå

var o köpte en 745 tic idag med dålig låda (en manuel från 960) vet dock inte namnet men saken är den att jag fick en extra låda på köpet men det är inte samma hus på dom så jag måse flytta över innehållet och då undrar jag om detta är så pass svårt så man ska leja bort det eller kan man göra det själv för man är ju inte helt dumm i huvet men sammtidigt ingen mekaniker :-\

vad tror ni    vill gärna sladda lite innan snön :P
Bra, bättre, bredast

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:halvrasad låda
« Svar #1 skrivet: oktober 08, 2005, 21:56:31 »
Är det inte samma hus så tror jag inte innehållet passar.
Sitter det inte en M90 på om den va från 960?
Eller har du fått med en M90 från 940 och en som är dålig från 960 så kan det ju passa att skruva över.

Vad är det som är halvrasat? Synkningen på 3:an eller 3ans växel? Då låter det som M90.

Är det alu.hus på den och den är större i diameter än M47?
Vart ligger backen? Under 5an så är det en M90.

Bra lådor som håller bra om man förstärker 3an.

Bekkis

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
Re:halvrasad låda
« Svar #2 skrivet: oktober 09, 2005, 00:01:45 »
han jag köpte bilen av sa att det var en manuel låda från en 960 för det sitter en t5 motor i han backen ligger ner under femman

vad det är som har rasat exakt vet jag inte men det raslar ibland och när man backar så studsar bilen + att femman går inte att få i
Bra, bättre, bredast

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:halvrasad låda
« Svar #3 skrivet: oktober 09, 2005, 11:45:43 »
Då sitter det M90 i den.

Konstigt fel, har jag inte hört talas om förut.
Brukar va 3an som rasar och ibland även 2an.

Bekkis

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
Re:halvrasad låda
« Svar #4 skrivet: oktober 09, 2005, 18:29:47 »
jo det har jag hört förut han pratade också om att den lpådan som jag fick med var en röd motor låda och det huset passar inte men den som satt på var en vit motor låda och då passar den men innehållet var detsamma. Vet inte men är det svårt o byta innehåll eller är det bara te å lyfta ut alltiop som ett stycke. jag har alldrig rivit en sådan här låda bara dom med lock typ m46:er
Bra, bättre, bredast

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:halvrasad låda
« Svar #5 skrivet: oktober 09, 2005, 22:20:20 »
Har själv inte rivigt i en M90 jag heller. Sa höra med en på jobbet imorron om det är mer avancerat än att riva en M47. Återkommer med svar.

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:halvrasad låda
« Svar #6 skrivet: oktober 10, 2005, 17:13:13 »
Snackade med han på jobbet och han sa att dom inte är så lätta att riva i.
Lådorna är chimsade så det är mycket att hålla reda på. Man bör ha någon till hjälp som rivigt i en M90 innan om man inte är väldigt säker. Alla 3 axlar, växelväljare mm måste lyftas i huset samtidigt bla.


Kan tillägga att han jag pratade med har rivigt i ett antal sådana lådor, han vet vad han talar om.
Så slutsatsen är att det är betydligt mycket svårare än M45, M46 och M47.

Sen beror det ju på hur bra du är.

Bekkis

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
Re:halvrasad låda
« Svar #7 skrivet: oktober 12, 2005, 18:07:15 »
det kan jag nog säga på direkten att det inte är något för mig men jag vet en kille så jag får nog snacka med honom
Bra, bättre, bredast