Författare Ämne: Blir så trött på bil fan!!!  (läst 4879 gånger)

TrACiD

• Gäst
Blir så trött på bil fan!!!
« skrivet: april 01, 2004, 12:12:52 »
Nu har jag lämnat in bilaset och lagat den för ett antal tusen och den har funkat bra efter det tills nu....Igår va jag ute och körde en sväng på kvällen och allt funka kanon o åkte hem o ställde den på parkeringen men idag när jag skulle åka så tjuter den som en bäng o tänkte "VAFAN NU DÅ" , kolla fläktremmen och allt omkring där och det sitter som vanligt...vad kan detta bero på?, jag fyllde på vatten i förgår för att det hadde försvunnit lite o då tänkte jag om den har fryst i natt (va ju någa minus) , men kan det låta sådär då? o vad ska man göra åt det?, bara köra tills det släpper lr?   :-\    (jag kan inte komma på att beror på nått annat, och den svängen jag hann att köra nu så tyckte jag inte att värme grejen steg nånting)
(skumt att det blir sådär bara på en natt  :'(   )
Nån måste hjälpa mig här, måste ju ha en hel bil till jobbet  :-[
« Senast ändrad: april 01, 2004, 12:45:58 av TrACiD »

Nemesis

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1019
    • Visa profil
    • Min blogg
Re:Blir så trött på bil fan!!!
« Svar #1 skrivet: april 01, 2004, 12:48:02 »
Jag har haft samma symtom på min när vattenpumpen var slut. Det skrek tills termostaten öppnade på grund av att vattenpumpen var tömd på vatten (pöl under bilen). Var också tvungen att fylla på lite då och då...
/Peter Olesen
"Hastigheten är inte allt. Det är tiden till laglig hastighet som är intressant"

TrACiD

• Gäst
« Svar #2 skrivet: april 01, 2004, 12:50:25 »
Nu har den stått ett tag så jag får gå ut o kolla om det är nån vattenpöl under, men vattenpumpen ska va skapligt ny på den här så jag tycker inte att det ska va det men man vet ju aldrig...

Nemesis

• 300power orakel
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #3 skrivet: april 01, 2004, 13:00:43 »
Spänner man fläktremmen för hårt slits vattenpumpen väldigt snabbt...
/Peter Olesen
"Hastigheten är inte allt. Det är tiden till laglig hastighet som är intressant"

TrACiD

• Gäst
« Svar #4 skrivet: april 01, 2004, 13:04:03 »
okey så det kan va den som tjuter alltså,
bra att man vet vad det antagligen beror på iallfall  :)

Nemesis

• 300power orakel
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #5 skrivet: april 01, 2004, 13:17:40 »
Spänner man fläktremmen för löst så tjuter remmen, brukar höras när man slår på sätesvärmen eller elbakrutan...
/Peter Olesen

Nemesis

• 300power orakel
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #6 skrivet: april 01, 2004, 13:19:30 »
Skall du spänna/släppa på fläktremmen så glöm inte att det är två bultar, en som låser bulten och en för spänningen...
Jag har gjort misstaget att glömma att släppa låsningen och dragit av spännbulten, inte kul  >:(
/Peter Olesen

TrACiD

• Gäst
« Svar #7 skrivet: april 01, 2004, 15:29:31 »
men jag tycker inte att fläktremen sitter varken för hårt lr för löst men men, får gå ut o titta på det sen ..

TrACiD

• Gäst
« Svar #8 skrivet: april 01, 2004, 18:26:50 »
Va ute o prova igen nu o först så lät det som vanligt o det känndes ju skönt i ca 5sec men sen så komm det där "whii whii" ljudet mer o mer, en kompis snacka om at det kan va generatorn som är knäpp, kan det stämma ?

TrACiD

• Gäst
« Svar #9 skrivet: april 02, 2004, 20:38:59 »
Det hadde fryst, så jag lät den stå på tomgång i typ 20-30min så vart det bättre, spände fläktremmen sammtidigt oxå så nu funkar det kanon igen, fyllde på en halv liter glykol oxå
 8)

Nemesis

• 300power orakel
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #10 skrivet: april 02, 2004, 22:15:18 »
Var det vattenpumpen eller? Förstod inte riktigt  ??? :-[
/Peter Olesen

TrACiD

• Gäst
« Svar #11 skrivet: april 02, 2004, 23:25:41 »
jag kolla i vatten behållaren o det va is där i  :-[  , inte så bra kanske (hadde väl inte tillräckligt med glykol i),  så jag lät den gå ganska länge så den blev ganska varm o efter ett tag så försvann det ganska mycke o sen spände jag fläktremmen och tappa av den på lite vatten o fyllde i glykol ..
o nu funkar den som som vanligt igen  :D