Bra tips!
Packpoxar sitter alltså på båda sidor av vevaxeln, tror det var den bakre som läckte, kan man ju lika bra byta båda. Vem säljer dom? Volvo eller finns det på Biltema?
Har också en snål-fundering

Kan man slänga in lite tjockare olja, 10w-40, 15w-40 eller synt 5w-50 istället för 10w-30 och räkna med att den tätar lite bättre så kärran går genom besiktningen?
Då skulle jag bara behöva svetsa lite på ett par ställen på sparklådorna och fixa oljepluggen.
I övrigt så är det en del rost på bilen, har skrapat rätt friskt och lagat med plåt, plast och f-n och hans moster. Undersidan är rätt ok.