Jag ser ingen anledning till att en B230 skulle passa sämre än en B23 sålänge det inte har suttit M90 växellåda på B230'n.
Är en baggis att kapa ur värmepaketet såpass mycket så en toppmonterad fördelare får plats.
Vad är det då för skillnad på en b230 som det suttit m90 på och en som det suttit en annan låda på???
Sitter det M90 låda på motorn har du ett dubbelmassesvänghjul och en stel kopplingslamell, dvs dämpfjädrarna som normalt sett sitter i lamellen sitter istället i svänghjulet.
Dubbelmassesvänghjulet är betydligt tjockare än enkelmassehjulet som sitter där i vanliga fall, alltså måste svänghjulet svarvas ner och sprängkåpan måste modifieras lite.
Inget större problem sålänge man inte vill använda "rätt" motorstyrning till den motorn, för den behöver nämnligen 60-2 hål för lägesgivaren.
Det finns att få tag på enkelmassehjul med 60-2 hål från tidiga 940 så det är ett alternativ att byta till ett sånt. Eller så byter man insprutning och då kan man använda i princip vilket annat enkelmassehjul som helst utan att behöva modifiera sprängkåpan.
Du kan läsa mer här om du är intresserad.
http://www.300power.com/forum/index.php?board=36;action=display;threadid=914