Måste försöka med konststycket att dra min kära 360 genom bilprovningen snart.
* Övre fjäderbenslager är slitna - men knakar inte för mkt
* Läcker olja i motorn, topplock, packboxar (enligt meken), oljetrågspackning, finns det fler?
* Oljepluggen läcker (trots ny bricka - något gängpaj)
* Vattenpumpen läcker
* Hål i höger bak sparklåda (!)
* Har inte bytt bromsvätska eller belägg på 3 år...
Vad säger ni, är det värt besväret att rädda den gamla märren?
1) Jag funderar på tjockolja för motorns oljeläckage - vad tror ni om det som quick and ritylösning? Vilken rekommenderas? 0w-50 syntet eller 10w-40 mineral?
2) Oljepluggen kanske kan tätas med lite rörmokar-packning?
3) Sparklådan får svetsas...
4) Är det värt att byta bromsvätska, kanske även trummorna med innehåll bak? Klossarna fram är inte helt slut än...
5) Kanske byter hela fjäderbenen fram med lager och allt...
6) Vattenpumpen läcker - värt att laga den? Kanske byta vid kamremsbytet som det ändå är dags att göra nu?
Det är lite pyssel med kärran, vad tror ni, värt att lägga ner några tusingar för ovanstående eller är det bara skroten som gäller?
Har gått 14200 mil, och motorn går som ett urverk.