Författare Ämne: Nu har nått hänt igen :(  (läst 3516 gånger)

TrACiD

• Gäst
Nu har nått hänt igen :(
« skrivet: maj 24, 2004, 14:33:53 »
Nu vill inte bilen som jag längre... Jag skulle köra ner min syrra till stan o på väg dit så börjar den bete sig konstigt. Först så tycker jag inte att det händer nått när jag gasar..Men jag fortsatte ändå, sen när jag kommer fram till rödljuset så bromsar den in så fort jag sluta gasa, sen vart det bara värr o värr, så jag körde till en parkering och ställde den där, (ska hämta den senare ikväll), Vad beror detta på nu då?, jag kolla klossarna fram för typ en vecka sen och dom såg helt okey ut ändå, ska lägga till att det låter typ "psst" lr va man ska säga när man trycker på bromsen...
Kan det nån bromsslang som inte vill va mä längre lr vad beror det på?
tack för svar/info
(Mot slutet kunnde jag knappt köra på 3an för den orka inte)
« Senast ändrad: maj 24, 2004, 14:36:39 av TrACiD »

Nemesis

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1019
    • Visa profil
    • Min blogg
Re:Nu har nått hänt igen :(
« Svar #1 skrivet: maj 24, 2004, 14:48:42 »
Hur går den på tomgång?
Om man har fart och kopplar ur och rullar, vad det det du gjorde vid rödljuset? I så fall låter det som bromsarna.

Kolla om det är varmt vid något hjul...
/Peter Olesen
"Hastigheten är inte allt. Det är tiden till laglig hastighet som är intressant"

TrACiD

• Gäst
« Svar #2 skrivet: maj 24, 2004, 14:50:26 »
den funkar som vanligt på tomgång,  japp jag koppla ur när jag rulla mot rödljuset, och när jag stanna vid parkeringen så lukta det "skit"
« Senast ändrad: maj 24, 2004, 14:51:07 av TrACiD »

Nemesis

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1019
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #3 skrivet: maj 24, 2004, 16:11:10 »
Du körde inte med handbromsen dragen, gissa hur jag vet att det kan hända  :-[
/Peter Olesen
"Hastigheten är inte allt. Det är tiden till laglig hastighet som är intressant"

Wawe

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 590
  • 360 - En Bil, En Dröm, En Livsstil
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: maj 24, 2004, 18:07:26 »
hahaha

Låter som bussen på Datortekniksektionen (som jag numera har hand om). En Toyota HiAce. En kille körde till Borås och ringde därifrån och klagade på att den var så slö och jag sa att jag skulle kika på det när han kom hem. Senare ringde han å sa att det inte behövdes, han hade hittat felet... Så han la ut handbromsen...
----------------------------------------
360 - En Bil, En Dröm, En Livsstil

Zymosis

• Medlem
  • Antal inlägg: 156
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: maj 24, 2004, 18:24:20 »
Vakumslangar?

Testa att spruta startgas på dem. ökar vartalet då så är det läckage...

TrACiD

• Gäst
« Svar #6 skrivet: maj 24, 2004, 20:54:42 »
jag va nu nere o hämta bilen för ca 20min sen, gick hur bra somhelst :P , lukta inte ett dugg "skit" när jag komm hem o parkera heller,  ??? , Innan jag körde iväg så backa jag o bromsa o körde framåt o bromsa, kan det bara vart så att dom hadde låst sig lr nått?,
Och jag hadde INTE glömt handbromen :D
(kanske bara är så att jag inte ska ha en bil, får väl byta den mot http://www2.blocket.se/view/2655698.htm?l=0&c=1&city=0 :P )
« Senast ändrad: maj 24, 2004, 21:29:11 av TrACiD »

TrACiD

• Gäst
« Svar #7 skrivet: maj 26, 2004, 17:45:24 »
Jag va ute o kolla mina bromsbackar förut o det fanns typ inga där  :-\ , total slut, inte så konstigt kanske att det luktar som det gör , min broms pedal kan ja typ trycka ner max 1-2cm , kan bromsbackarna avgöra sånt?