Att det är de som inte jobbar som förstör det här landet , det tycker jag är lite att ta i .
Om nu alla skulle jobba vad skulle vi då med politiker till.
4 dagar är inte att vara arbetslös , jag har varit det i 3 år har sökt 100 tals jobb , allt från städare till chefsjobb ,jobb jag inte har utbildning för.
Jag har nu haft jobb i 10 år det har tagit mig dessa år att komma på fötter igen.
Mitt förslag till ett starkt sverige ekonomiskt , stoppa invandringen , och nej jag är inte främlings fientlig .
Höj skatterna för tungtrafik och båtägarna (är själv båt ägare) och det finns järnvägar.
Och gå ur EU där finns det sköna slantar att hämta.
Och för företag som flyttar tillverkning utomlands då ? dom skall inte få komma så billigt undan som de gör idag.
Det här med 2 karensdagar , vad gör det för skillnad inte mycket.
är det bättre att gå sjuk till jobbet och smitta ner alla andra .
Ja vissa gör så , jag vet vi har ett par stycken på vårat jobb som jobbar sjuka och jag hatar att vara sjuk.
Och varför skall jag betala , för någon som inte gör det ?
ja det kan vara av medmänsklighet kanske , alla är ju inte lyckligt lottade att ha fastjobb.
Och nu det senaste att ta bort + jobben varför ??
Det är lätt för politiker att höja bilskatter , de betalar ju inte för det det gör vi andra som inte har fri bil.
Jag undrar hur många försäkrade och skattade bilar i trafiken nu, som är det om ett år.
Jag tror mer på undergång för sverige ekonomiskt nu , men men det blir inte bättre än vad man gör det till.
Jag vet , jag diskuterade ju inte politik... så jag kallar det för att jag ventilerade mina åsikter lite .