här kommer dom lovade bilderna på fjäder bytet kompisen har tagit bilderna me mobilen där av kvaliten
Bild 1 jag med fjäder spännare man ser även mina nya broms skivor och hur ja lackade dem dock så har lite av färgen skavits bort ska lacka i det till sommaren när ja byter till alu fälgarna
Bild 2 jämförelse av 360 orginal fjäder kapad ett var och en 740 bak fjäder 1,5 var efter kortet togs så tog ja bort 1,5 varv totalt alltså 3 varv glappar ej i upp hissat läge
blev inga mer bilder den kvällen för vi var så instälda på att få i hop bilen och stika ut och drifta
Tack Paq!
Är det en synvilla att 360-fjädern ser större ut i diameter? Kanske luras av de glesare varven..
Kapade du av det mindre varvet till höger på bilden på 740-fjädern? Om du tog 1,5 varv där så ser det ut som att fjädrarna blir lika långa, det förklarar ju varför det inte glappar.
Dock läste jag på förra sidan i tråden att du kapat 2,5 varv?
Om fjädern är lika lång som din tidigare originalfjäder och är styvare så är det ju inte så konstigt att den blev lite högre.. men eftersom din originalfjäder var kapad så är den kanske inte högre än original nu eller?