Författare Ämne: Miss öde!!  (läst 7630 gånger)

Dogge

• Gäst
Miss öde!!
« skrivet: januari 11, 2007, 21:44:21 »
Jag råkade backa på en lyckstolpe med min 360, så vänster sida är lite smått intryckt..Kan man köpa en helt ny plåt där nummerplåten sitter eller måste man bygga nytt??

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Miss öde!!
« Svar #1 skrivet: januari 11, 2007, 22:02:41 »
Jag råkade backa på en lyckstolpe med min 360, så vänster sida är lite smått intryckt..Kan man köpa en helt ny plåt där nummerplåten sitter eller måste man bygga nytt??

Du menar alltså plåten som håller BAKRE nummerplåten?

Den är integrerad i hela bakänden så det blir till att kapa bort och svetsa dit en ny eller den delen som är skadad.
Dock tror jag det är svårt att hitta en ny sådan plåt. Ett alternativ är ju att kapa bort det du behöver på en skrot.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Dogge

• Gäst
« Svar #2 skrivet: januari 11, 2007, 22:23:12 »
Okej, ska plocka ner det i helgen & se hur det ser ut....

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: januari 12, 2007, 18:18:49 »
Kan va lite jobbigt med bakre kofångaren. TROR att det enda sättet att få loss den är att lossa fästena som sitter i bilen. De sitter på varsinsida av reservhjulsbaljan typ. Och kan va grovt fastrostade i fästbultarna samt armarna som går ut till kofångaren och bär upp den.

Vi håller tummarna för att det ser bra ut och inte är så rostigt.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)

loffe

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: januari 14, 2007, 01:02:12 »
ett tips är att låta en polare hålla med en blocknyckel under så gör du med mutterdragare från ovansidan. spraya gärna med wd40 nån dag innan.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: januari 15, 2007, 21:02:24 »
ett tips är att låta en polare hålla med en blocknyckel under så gör du med mutterdragare från ovansidan. spraya gärna med wd40 nån dag innan.

Sitter dom upp i bagaget menar du? Tyckte dom såg ut att sitta i en balk?

Dogge

• Gäst
« Svar #6 skrivet: januari 15, 2007, 23:02:06 »
Kommer laddar upp en bild på hur det ser ut så fort som möjligt...Kofångaren bak är bortmonterad, tyvärr är även den trasig!!!!!!  :'(

Dogge

• Gäst
« Svar #7 skrivet: januari 17, 2007, 14:44:39 »
Detta hittade jag under kofångaren, en liten mindre trevlig syn  :-\ :

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: januari 17, 2007, 19:10:04 »
Usch å fy, det hålet var inte snyggt!

Fick du bara bort plasten eller? Ser ut att vara balken som sitter kvar mellan fästena?

loffe

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: januari 17, 2007, 19:34:52 »
jo, då jag montera lös ett dragsom jag skulle köpa och sätta på min (tills jag kom¨på att dom väger för mycket.) så tog jag lös allt i ett paket så att säga. och då satt bultarn upp i skuffen.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: januari 19, 2007, 20:51:57 »
Har ni 360 äldre än 86?

Min har bultar åt sidorna som håller stagen till kofångaren samt att balken i kofångaren är platt, inte rund.

kullke

• Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: januari 19, 2007, 23:16:18 »
Har ni 360 äldre än 86?

Min har bultar åt sidorna som håller stagen till kofångaren samt att balken i kofångaren är platt, inte rund.

Alla 360 har nog en platt plåtbalk innanför kofångaren, det runda röret på Dogges bild är dragkroken.

Dogge

• Gäst
« Svar #12 skrivet: januari 20, 2007, 23:07:42 »
Har ni 360 äldre än 86?

Alla 360 har nog en platt plåtbalk innanför kofångaren, det runda röret på Dogges bild är dragkroken.

Det stämmer, det är dragkroken som syns...

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: januari 21, 2007, 19:52:13 »
Har ni 360 äldre än 86?

Okej, misstag av mig, har aldrig sett en 360 med dragkrok, men sitter dragkrok & kofångare på samma fästen till bilen?
« Senast ändrad: januari 21, 2007, 21:35:01 av FREJ »

kullke

• Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: januari 21, 2007, 21:31:33 »
Har ni 360 äldre än 86?

Okej, misstag av mig, har aldrig sett en 36+ med dragkrok, men sitter dragkrok & kofångare på samma fästen till bilen?

Jo när man monterar dragkrok tar man bort kofångarens originalfästen och monterar stötfångaren med balk direkt på dragkroken som skruvas fast på samma ställe under bilen som kofångarfästena suttit i, + att det ska borras några hål och monteras ett par förstärkningsplator i bagagerummet.