English version:
The fuel pressuera regulator from 940 doesn't fit since it has a different fuelrail. At least on my B230FT -98.
The fuelrail itself is bolt-on however so it's not a big problem to make it work. I'm not sure but i think the injectors fit both fuelrails so it shouldn't be a problem to make it work.
Be careful if you compress your fuelpressure regulator! It only needs a couple of milimeter or so. You should have a fuel pressure gauge installed and raise the pressure in steps. That's another handy thing about the 940 fuelrail, it comes with a valve that makes it very simply to messure the fuel pressure.
Svensk version:
Bränsletrycksregulatorn från 940 passar inte då det sitter ett annat bränslefördelningsrör på 940. Åtminstonde gör det det på min -98as B230FT.
Bränslefördelningsröret passar dock från 940.
Tror att spridarna passar i bränslefördelningsröret från 360 så det ska inte vara nåt större problem att få det att funka.
Var försiktig med att klämma ihop bränsletrycksregulatorn, det behövs inte många milimeter. Det är bra att ha en bränsletrycksmätare inkopplad och pressa ihop den i omgångar. Ytterligare en bra sak med 940 bränslefördelningsröret är att det sitter en ventil på det som gör det lätt att mäta bränsletrycket.
Jobbigt att skriva samma inlägg två gånger, på olika språk, hoppas att båda versionerna är förståeliga då jag aldrig kom längre än Engelska A i gymnasiet
