Författare Ämne: LMM  (läst 4093 gånger)

peyote

• Medlem
  • Antal inlägg: 228
    • Visa profil
LMM
« skrivet: augusti 21, 2007, 20:55:49 »
Tjena alla.
Tjena jag vill sätta öppet filter direkt på LMM, men det får inte plats för det slår i plåten fram. Kan man skruva lös muttrarna som den sitter i och flytta ner den så filtret sitter direkt på, eller får det helt enkelt sitta dör original luftburken sitter på det långa svarta röret?

B200f Motor och det är en 88a

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: LMM
« Svar #1 skrivet: augusti 21, 2007, 21:05:31 »
Tjena alla.
Tjena jag vill sätta öppet filter direkt på LMM, men det får inte plats för det slår i plåten fram. Kan man skruva lös muttrarna som den sitter i och flytta ner den så filtret sitter direkt på, eller får det helt enkelt sitta dör original luftburken sitter på det långa svarta röret?

B200f Motor och det är en 88a

Hej, kul att du trimmar lite! Blir gott ljud med öppet filter!

Jag körde först med filtret på originalröret. Riktig smidigt särskillt som jag besiktade med originalburken för att inte reta sbp mer än nödvändigt (larviga jag)

Här i denna tråden i samma ämne ser du bilder på den installationen jag hade då:
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=327.0

Nu kör jag utan LMM och har filtret direkt i anslutning till den grova böjda slangen som LMM tidigare satt mot.
Mer om det i min projekttråd om du undrar varför jag tagit bort LMM  ;)

Finns massor skrivet i detta ämnet orkar inte leta upp allt bara men titta under trimmning så hittar du nog en del info och lite bilder med på olika installationer.

Men det går ju som du säger att böja ner LMM lite så att du får bättre plats för filtret. Men sätt fast den då på det nya stället så det inte blir belastningar på fel ställen pga. att LMM sitter och hoppar upp och ner utan fästen.

Lycka till, insugsljud är livet  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Paq

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: augusti 21, 2007, 21:54:40 »
ja byggde ett nytt fäste till min lmm lite längre ner än orginal och senskar ja upp ett litet hål i plåten framför där sportfiltret sitter  så de får friskluft  ;)
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

peyote

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: augusti 22, 2007, 20:01:57 »
Jag har slitit loss originalburken till filtret och satt ett filter direkt på den grova plasslangen som tidigare satt i luftburken.
Men jag vill ta bort LMM, och ja testa att bara dra ur kontakten men då var det jävligt svårt att få den att gå jämt hhahah.
Så kan man ta bort LMM utan några större modifikationer?

Bergvik

• Global Moderator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2598
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: augusti 22, 2007, 21:37:31 »
Bilen din kommer nog inte att gå bra om du bara tar bort LMM. Den mäter ju luften som släpps in i motorn och sköter om bränsle/luft blandningen, ungefär. Om du undrar varför det funkar för FREJ så är det för att han kör med hemmabyggd motorstyrning, Megasquirt.. Läs mer om det i hans projekttråd.

Du kan ju testa hur bilen går utan LMM genom att bara koppla loss den, det blir ju samma sak som att ta bort den, förutom att du får kanske något bättre flöde utan den helt. Men bilen kommer att gå dåligt.

peyote

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: augusti 23, 2007, 15:27:49 »
Bilen din kommer nog inte att gå bra om du bara tar bort LMM. Den mäter ju luften som släpps in i motorn och sköter om bränsle/luft blandningen, ungefär. Om du undrar varför det funkar för FREJ så är det för att han kör med hemmabyggd motorstyrning, Megasquirt.. Läs mer om det i hans projekttråd.

Du kan ju testa hur bilen går utan LMM genom att bara koppla loss den, det blir ju samma sak som att ta bort den, förutom att du får kanske något bättre flöde utan den helt. Men bilen kommer att gå dåligt.

Tackar för svar, jag slet bort kontakten imorse (kopplade ur) och bilen gick men inte bra :D så den får sitta kvar. Det blir bara ett nytt fäste så ja kan montera det öppna luftfiltret där.

Mvh Mathias