Nu är den startad åtminstone.
Blev ett hektiskt skruvande igår och idag. När jag började fylla på vatten rann det såklart ut vid motorvärmaren. Bara att lossa turbon och grenröret igen och ta bort motorvärmaren och limma dit den så den inte läcker. Sen tillbaka med turbon och grenröret.
Bränslepumpen gick först inte när jag försökte starta. Här hade en kabel lossnat från säkringsdosan till MSet. Sen när vi fick pumpen att gå så började det spruta bensin under bilen. Slangarna som jag kört med senast i vintras hade n murknat sönder totalt i ändarna..

Passade på att byta matningsslangen hela vägen fram till filtret.
Sen monterade jag en ny biltema bmw M5 pump när jag ändå höll på och grejjade. Har smält ihop hålet som finns på den och sedan lagt lim över. Då läcker den ju såklart vid kabelskoanslutningen!? Monterade tillbaka originalpumpen.
Sen hade jag ingen varvsignal till sprutet. Efter ganska snabb felsökning kom vi fram till att givaren på svänghjulet var kaputt. Har visst råkat slå i den med svänghjulet när jag monterat motorn. Nu hade jag varvsignal och tändning. Försökte starta men den lovade inte ens, visade sig att kabelskorna till spridarnas + matningar lossnat från varandra.
Nu startade bilen! Jippie! Motorn går riktigt tyst och fint. Upptäcker en stund senare att vevaxelns remskiva sitter riktigt snett och den inte alls är på plats.. Hade svängt kamremskuggen fel väg, vilket resulterade i att remskivan hamnar snett. Har tydligen stressat när jag monterad kamremmen. Inte bra.
Sen skvätte den olja ur ett hål i blocket. Här skulle ju original B19 oljesticka sitta. Fick en plugg med o-ring fixad ganska lätt som tur är.
Sen var det dags för provkörning. Får inte i en växel, har samma problem som frej hade; tryckplattan kopplar inte ur fullständigt.

Här tog inspirationen att skruva slut. Får ta nya tag nästa vecka, imorgon ska jag titta på när kullke kör.