Författare Ämne: Blev tvungen att köpa vinterdäck idag.  (läst 10622 gånger)

peyote

• Medlem
  • Antal inlägg: 228
    • Visa profil
Blev tvungen att köpa vinterdäck idag.
« skrivet: december 03, 2007, 16:40:08 »
Hej alla, kolla noga på era däck när dem tillverkades, jag har känt att det har vart obalans i mina däck så jag åkte till en däckverkstad. Mina däck som satt på var Originaldäcken från volvo 1988 :)
Helt torra och stenhårda så han sa att det hade vart säkrare att åka med sommardäcken. Tyckte det var ett jävla spinn med däcken :)
Så ut o kolla era vinterdäck..

"Urklipp från nätet"
Kontrollera datumet på dina bilringar
Tre siffror på däcksidan visar tillverkningsvecka och år. 215 betyder vecka 21 år 1995. Pilen visar att det handlar om 1990-tal, Efter nyår försvinner pilen för att återkomma år 2010.

Mvh Mathias

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Blev tvungen att köpa vinterdäck idag.
« Svar #1 skrivet: december 03, 2007, 16:58:25 »
Helst ska vinterdäcken inte vara äldre än 3-4 år.

På 360:n skiter jag i vilket, förutom när det är riktig vinter med massa snö då lägger jag på dom fina vinterdäcken. Annars kör jag runt på vad som helst och spekar och börnar och skiter i om dubben flyger och mönstret minskar..

Men på förstabilen så är det ju väldigt bra att ha kanonfriska däck! Kör inte den på samma sätt riktigt..
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

peyote

• Medlem
  • Antal inlägg: 228
    • Visa profil
SV: Blev tvungen att köpa vinterdäck idag.
« Svar #2 skrivet: december 03, 2007, 19:51:08 »

På 360:n skiter jag i vilket, förutom när det är riktig vinter med massa snö då lägger jag på dom fina vinterdäcken. Annars kör jag runt på vad som helst och spekar och börnar och skiter i om dubben flyger och mönstret minskar..

Men på förstabilen så är det ju väldigt bra att ha kanonfriska däck! Kör inte den på samma sätt riktigt..

Precis och max 7år :)