Tjena alla. Igår hade jag lust att slita lite i motor rummet och kom då på att nån här hade fäst filtret direkt på LMM.
Men det passade inte direkt på för min del så en adapter måste införskaffas. Och nu har ju Feltema börjat sälja adaptrar(det dem kallar styling) 
Så vilken ska man köpa? dem har st olika.
Luftfiltret sitter nu på röret som går från LMM till där den gamle burken satt och rakt på det svarta röret. Där sitter den perfekt tror det e 3"s anslutning där.
Bild bifogas
Ingen av de biltemaadaptrarna lär väl passa.. och det gör ingen skillnad varken på effekt eller ljud att köra med röret du har nu gissar jag. Dessutom är det trångt och jävligt att få dit filtret på lmm, eller rättare sagt LMM måste sänkas och då moddar man eller bygger nytt stag till LMM så den kommer lägre & lite längre bak.
Själv har jag en avkapad stegmuff (simons sportavgastillbehör) som passar perfekt.
Här ser du bild på den (den är svart) och på den sitter en bult svetsad som går rakt ut åt vänster och sitter där skruvad i ett stag som sitter i original hål till LMMs originalstag. På det nya staget sitter även bränslepumpsrelät som är byglat till sockeln för det gamla bränslepumpsrelät.
I botten på stegmuffen sitter en mutter ditsvetsad som håller en insugslufttemperatursensor till mitt Megasquirt.
EDIT: Aj fan kom på att du förmodligen kör med luftmängdsmätare!