Författare Ämne: TPS  (läst 9617 gånger)

Stormen

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
TPS
« skrivet: juli 13, 2008, 18:54:13 »
Läste på den här sidan

http://www.240sidan.com/megasquirt.html

Att han tagit TPS från en 850, är det likvärdig TPS på alla 850 eller är det någon specifik man ska leta efter? Det är lite vanligare med 850 än Ford V6 på skrotarna :) Hur identifierar man en steglös TPS, är dom "klickfria" alltid rätt sort eller är det olika där med?
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: TPS
« Svar #1 skrivet: juli 13, 2008, 21:45:34 »
Läste på den här sidan

http://www.240sidan.com/megasquirt.html

Att han tagit TPS från en 850, är det likvärdig TPS på alla 850 eller är det någon specifik man ska leta efter? Det är lite vanligare med 850 än Ford V6 på skrotarna :) Hur identifierar man en steglös TPS, är dom "klickfria" alltid rätt sort eller är det olika där med?

Har läst mycket om MS men aldrig sett någon specificering om vilken 850 man ska ta TPS ifrån så utifrån det så förutsätter jag att det är samma på alla. Även V70 av första generation då det är lika med 850.

Absolut enklast att identifiera är ju att höra om det klickar. Men det kanske kan luras i vissa fall så bäst är ju att mäta motståndet med en multimeter för att se att det finns en potentiometer inuti. Minns inte resistansen men den kan väl tänkas vara 1000 ohm (1kohm) eller mer kanske. Och ned till 0 ohm då vid motsatta ändläget.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.