Författare Ämne: Montera glidlager  (läst 4759 gånger)

Anton

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
Montera glidlager
« skrivet: april 10, 2008, 21:51:36 »
Ni som såg mit block så ni vet att det inte mår så bra men jag tänkte flytta över grejjerna till mitt andra block, men jag fick mycket kritik för det  ??? alla påstår att inte vem som hällst kan montera glidlager att det ska mätas in och en massa? men går det att bond trimma och göra det själv?  :P
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

Max

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
SV: Montera glidlager
« Svar #1 skrivet: april 10, 2008, 22:09:55 »
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #2 skrivet: april 10, 2008, 22:20:01 »
Ni som såg mit block så ni vet att det inte mår så bra men jag tänkte flytta över grejjerna till mitt andra block, men jag fick mycket kritik för det  ??? alla påstår att inte vem som hällst kan montera glidlager att det ska mätas in och en massa? men går det att bond trimma och göra det själv?  :P

Är det ramlagrena du tänker på?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

zlobban

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 292
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: april 11, 2008, 02:56:40 »

Gör rent, peta dit lagren, smörj, skruva ihop, känn efter att axeln snurrar lätt. Svårare än så är det inte. Om lagerytorna (på vevaxeln) ser bra ut så är dom oftast det, men det skadar ju inte att mäta.

Anton

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: april 11, 2008, 06:36:11 »
Aaah tack för tippsen, ;) ska se om jag kan låna en mikrometer av en polare så kan man vara lite seriös, samt så ser det ut som att man vet vad man gör när polarna är med  ;D
När jag blir stor vill jag bli som peter :)