Författare Ämne: Projekt: Snabba upp en 360  (läst 350361 gånger)

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #200 skrivet: augusti 05, 2005, 14:13:57 »
Performance: Nä faktiskt inte, den sticker inte ut så mycket som det kanske ser ut på bilden, och så sitter den högre upp än vad man har benet. Jag märker inte av den alls när jag kör faktiskt :)

Kanon! Då är det bara för dig att att starta serietillverkning och tjäna pengar på alla ljudtokiga 300 ägare!  ;)
Förare TEAM EGON RACING

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #201 skrivet: augusti 05, 2005, 15:34:08 »
Snyggt. Och det blir bättre sen när du klätt den...

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #202 skrivet: augusti 05, 2005, 19:12:16 »
Citera
Kanon! Då är det bara för dig att att starta serietillverkning och tjäna pengar på alla ljudtokiga 300 ägare!  ;)

Ja, det vore ju nått. Kanske en hel serie med specialanpassade ljudtillbehör för 300 bilar.
Custom Car Audio By Freedo dekaler ska följa med, ungefär som Performance by Nordic som massa Saabar har. Drömma kan man ju iaf :P
« Senast ändrad: augusti 08, 2005, 19:48:30 av Freedo »

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #203 skrivet: augusti 08, 2005, 19:47:46 »
I helgen skaffade jag lite småprylar för att kunna pröva på spritdrift i 360:in ;D

Ett EZ114 tändsystem från en 240, dvs fördelare med vakuumförställning och hallgivare. Sedan tidigare har jag ju 3 bar BTR och så tror jag att 940 spridarna flödar lite mer så dem åker väl i också.
Blir nog lite exprimenterande i helgen skulle jag tro.

Visst borde man kunna backa/tidigarelägga tändningen med etanol eftersom den har högre oktan och på så vis få lite mer kräm ur det hela, eller tänker jag fel?
« Senast ändrad: augusti 08, 2005, 19:52:16 av Freedo »

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #204 skrivet: augusti 08, 2005, 20:40:19 »
Du borde väl kunna ställa fram tändningen pga etanolens högre oktantal, eller är det jag som tänker fel nu?
Högre oktantal=blandningen tål att komprimeras mer innan den självantänder=gnistan behöver inte komma lika tidigt.
Sen om det ger mer effekt att ställa fram tändningen törs jag inte svara på...


Edit: Satt och läste ditt inlägg ett par ggr och tänkte efter. Vi menar samma sak så jag håller med dig!  :)

Edit2: Har funderat vidare  :P och kommit fram till att vi inte menade samma sak men du hade rätt och jag hade fel.
« Senast ändrad: augusti 10, 2005, 19:52:41 av Performance »
Förare TEAM EGON RACING

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17014
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #205 skrivet: augusti 08, 2005, 21:34:19 »
Japp för att etanolen ska komma till sin rätt så måste tändningen justeras.. sen vilka termer man använder för detta vill jag inte lägga mig i.. bara att experimentera tills det börjar spika vid full sula.. och ställa tillbaks nån grad så inte motorn går i bitar  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #206 skrivet: augusti 08, 2005, 22:20:56 »
Det är få saker som det finns så många olika uttryck på som åt vilket hål tändningen ska, det håller jag helt med dig om Frej.
Vi borde kanske göra en allsmäktig ordlista här på forumet som vi alltid använder så vi alltid förstår varandra :P
Förare TEAM EGON RACING

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #207 skrivet: augusti 08, 2005, 22:24:07 »
Du ska backa tändningen, dvs ställa den på mer förtändning hur mycket vågar jag inte svara på. Prova dig fram, backa ca 5grader åt gången tills du är nöjd.

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #208 skrivet: augusti 09, 2005, 11:57:21 »
Okey, jag tänkte ju som så att etanolen tål mer stryk så att säga och därför kan man antända den tidigare så att flamfronten som det så fint heter, har kommit en bit redan innan kolven nåt ÖD och på så vis borde det ge mer förbränningstryck eftersom kompressionen fortfarande ökar och på så vis trycker ihop mot förbränningen och då blir det mer tryck när kolven väl vänder.

Jag vet dock inte vilken förställning det står på orginal eller hur mycket den här fördelaren ställer om, men det kan väl knappast bli helt åt h-vete iaf :)
Jag hoppas på att få lite högre varvstopp också med denna också, men b230 kanske har samma, ja lär bli varse om det i helgen.

Nemesis

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1019
    • Visa profil
    • Min blogg
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #209 skrivet: augusti 12, 2005, 20:35:06 »
Har för mig att original är ca 10 grader vid tomgång och ökar sedan till ca 35 grader, med etanol borde du kunna öka dett ganska mycket innan det spikar men det är inte säkert att du får mest effekt då eftersom du troligen har lite för lågt komp för etanol.
/Peter Olesen
"Hastigheten är inte allt. Det är tiden till laglig hastighet som är intressant"

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #210 skrivet: augusti 12, 2005, 21:49:36 »
Ja det låter vettigt, jag ska testa att  backa lite i taget och se hur det känns så får vi se hur mycket det kan tänkas bli i slutändan.
Sedan kanske det blir en liten planing framöver också. Har märkt att min topppackning läcker lite olja i bakkant, och då kan man ju slå 2 flugor i en smäll om man ändå river ner det :P
« Senast ändrad: augusti 12, 2005, 21:50:40 av Freedo »

Nemesis

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1019
    • Visa profil
    • Min blogg
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #211 skrivet: augusti 13, 2005, 16:41:30 »
Oljeläcka i bakkanten brukar vara (har varit hos mig) läckande ventilkåpepackning eller sliten täckbricka i ventilkåpan (där fördelaren sitter på vissa motorer).. Kan vara värt att kolla innan du lyfter toppen...
/Peter Olesen
"Hastigheten är inte allt. Det är tiden till laglig hastighet som är intressant"

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #212 skrivet: augusti 13, 2005, 17:29:42 »
Delprojekt Etanolkonvertering

Steg 1: Byta tändsystem - Klart!
Steg 2: Byta spridare + BTR
Steg 3: Tanka etanol och se glad ut  ;D

Efter diverse strul med felaktiga tändkablar, fel rotor, felkopplat i största allmänhet och ingen tändspole så sitter allt nu på plats och det spinner på som det ska.

Nu ska det bara i andra spridare och bytas till 3 bar btr. Hoppas bara att spridarna funkar ihop med LU jetronic så det inte är några lågohmiga eller fel på annat sätt så hela skiten brinner upp :)
« Senast ändrad: augusti 13, 2005, 19:07:02 av Freedo »

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #213 skrivet: augusti 13, 2005, 17:31:53 »
Tändmodul på torpedväggen, ganska smutt installation. Man kan nästan tro att den är gjord för att sitta där.

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #214 skrivet: augusti 13, 2005, 17:33:03 »
Och till sist en lite symbolisk bild ;D

Snikarn

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 310
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #215 skrivet: augusti 13, 2005, 18:35:06 »
Har renixen gått i press? Skulle kunna tänka mig den om id nr stämmer på klisterlappen.

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #216 skrivet: augusti 13, 2005, 19:04:56 »
Jo den lever än, vad är det för nummer du ska ha då?
Finns det ingen skrot i närheten av dig som kan ha en, vimmlar av 340/60 på skrotarna här iaf. Är lite lättare än att skicka med post genom hela sverige menar jag.

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #217 skrivet: augusti 13, 2005, 19:15:18 »
Oljeläcka i bakkanten brukar vara (har varit hos mig) läckande ventilkåpepackning eller sliten täckbricka i ventilkåpan (där fördelaren sitter på vissa motorer).. Kan vara värt att kolla innan du lyfter toppen...


Jag har tvättat rent med avfettning och konstaterat att det är vid toppen det läcker, tyvärr.
Får se om jag lyfter av den, det vore trevligt att fixa till kompet när man ska kasta i etanolen. Lär ju göra en jäkla skillnad iaf.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17014
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #218 skrivet: augusti 13, 2005, 20:51:37 »
Bra initiativ att kasta Renixet!! Jag borde gjort det för längesen jag med. Har ett likadant tändsystem som du liggandes och samlar damm. Dock med låst fördelare och MS som tilltänkt mellanhand mellan Hallgivare och Tändmodul!

MÄT spridarna innan du bränner nåt! Orginalspridarna är på ca 16 ohm. Mina violetta lågohmiga Volvo 740 Turbo-spridare är på 2.6 ohm!!

Är dom lågohmiga måste du köra med spridarmotstånd för att det ska funka med LU-Jetronic och då måste du göra om spridarhärvan nånstans för att få dit motstånden!

Och du, PLANA toppen, jag och lillebror GustavT är oxå otroligt sugna på det. För att få ur lite kräm ur etanolen! Till mindre bränsleåtgång!

Skojigt det här med etanol  :D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #219 skrivet: augusti 15, 2005, 19:08:43 »
Ok, tack för tipset med spridarna FREJ, ska ut och mäta genast!

Det lutar åt att det blir en planing på 2-3 mm framöver. Jag har ändå bestämt mig att b230 inte hamnar i bilen i höst så då kan jag fixa lite med orginalsnurran istället.

Etanol verkar vara kanon, om efterfrågan och pruduktionen ökar kanske priset kan bli ännu lägre också :)
« Senast ändrad: augusti 15, 2005, 19:09:06 av Freedo »

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #220 skrivet: augusti 15, 2005, 19:42:25 »
Blir det 531toppen su planar eller original 530 toppen.

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #221 skrivet: augusti 16, 2005, 11:44:10 »
Det blir orginal 530 isåfall, 531 ska sitta på b230 och skickas på sätesjobb och renovering när jag får lite slantar över.

Jag har bestämt mig för att bygga en turbosnurra av b230:in istället, ska skaffa FT kolvar och ev verdistakar, M stakar eller nåt så man vet att man har lite marginal. 940 grenrör och lite biffigare turbo, och megasquirt och etanol, så ser planen ut just nu iaf.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17014
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #222 skrivet: augusti 18, 2005, 20:40:59 »
Det blir orginal 530 isåfall, 531 ska sitta på b230 och skickas på sätesjobb och renovering när jag får lite slantar över.

Jag har bestämt mig för att bygga en turbosnurra av b230:in istället, ska skaffa FT kolvar och ev verdistakar, M stakar eller nåt så man vet att man har lite marginal. 940 grenrör och lite biffigare turbo, och megasquirt och etanol, så ser planen ut just nu iaf.

Smaskigt!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #223 skrivet: augusti 18, 2005, 22:57:47 »
Jo det kan nog bli trevligt när den är klar, har dock inga som helst mål när den ska vara det, utan den byggs så bra som jag vill ha den. Sedan är ju tyvärr ekonomi inblandat som vanligt, så man får ju anpassa bygget därefter.



Etanolkonvertering Steg 2 - På is tills vidare :(

Det visade sig att varken Btr eller fuelrail passar på b200 så nu kör jag bara med spridarna. Hade tänkt testa ren E85 till helgen men det blir inget på ett tag. Kör nu på ca 60/40 bensin/e85 och då är den lite tjurig på tomgång när den startas varm. Men jag ska kika på tändning och analysera avgaserna så hoppas jag att det går att få den att gå skapligt iaf.


T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #224 skrivet: augusti 19, 2005, 00:00:45 »
Jag skulle köpa stakar av Parner istället, 5000 med frakt för nya stakar som håller för 1000hk är inte mycket att bråka om. Visst så är M-stakar mm billigare fast råker det spika till några gånger och man klarar sig från ett brott (nytt block mm.) så kan det va värt dom pengarna. Fast det är ju som alltid, har man inte dom pengarna så har man inte.

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #225 skrivet: augusti 19, 2005, 14:25:04 »
Jo parnerstakarna är ju mumma ;D Inte dyra heller men det känns lite overkill. Ska kolla upp pris på Verdi först, om det är ungefär samma pengar blir det perner helt klart.
Hade tänkt kolla runt om det går att få tag på beggade saker också.
Svårt att veta var man ska sätta ribban också, jag tänkte först köra med FT kolvar, men börjar man komma upp mot 300 hk strecket så lever ju även dem på gränsen så att säga.

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #226 skrivet: augusti 19, 2005, 15:25:20 »
Kolvarana klarar mer än 300hk, ca 400 på original FT och B23ET (dom smidda) ca 500.
Har för mig att parner har satser med hans stakar och nya B23ET kolvar för ca 9k. Inte farligt. Tror även det finns samma paket med över dim kolvar om du ska borra. Ring och hör med honom.

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #227 skrivet: augusti 19, 2005, 15:37:12 »
Ramlade över den här annonsen på TPC.
http://forum.turboperformanceclub.com/viewtopic.php?t=100080
Han tar 1500/st för beggade verdistakar då blir det billigare att köpa nya av parner... Fast dom är till en vitmotor.

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #228 skrivet: augusti 21, 2005, 12:14:20 »
Ok, kanske inte är några probs att köra med FT kolvar då.
Det lutar mer åt parnerstakar iaf, han verkar ju vara billig och bra på det mesta så de är väl inget undantag tror jag.

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #229 skrivet: augusti 21, 2005, 22:16:34 »
Han som har världsrekord i hk i rödblock kör med dom. Han har bromsat 1127hk, så dom täcker nog dina behov.

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #230 skrivet: augusti 22, 2005, 07:25:16 »
1100 hk ur ett rödblock!? :o Måste vara turbo och metanol eller nåt väl för att kunna komma upp i de siffrorna?

Ser man det så så är de där stakarna direkt billiga, ska man ha samma biffiga grejer från Carillo eller nåt är det ju 3-dubbla pengen :)

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #231 skrivet: augusti 22, 2005, 17:16:34 »
Vet inte vad dom kör med för bränsle. Kan höra efter. Fast jag har för mig att det är race soppa...
Kollar det imorron med en som vet säkert och åter kommer.

perra__

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #232 skrivet: augusti 22, 2005, 17:43:52 »
Hmm vad göra? Jo man tar fram sin Dremel med slipsnurra och slipar ner så det blir mer plats (och mindre plast) runt om och ovan.


vad slipade du ner? det är samma sak för mig att högtalarn tar i gallret, testade att slipa ner fästena där man skurvar i skruvarna men det går ändå inte :/

och en sak till, vad är det för mått på den där lådan som du har byggt till dörrhögtalarna? :P


The revenge of the 360.

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #233 skrivet: augusti 22, 2005, 18:52:07 »
Jag slipade ner innerkanten på ramen, mitt mellanreg har en plastring runt uppgängningen som tog i. Men membranen slår emot gallret ibland vid större konutslag, ska se om det går bocka om gallret lite.

Mina lådkonstruktioner är ju byggda genom "bygga-testa-bygga-testa metoden" så jag vet inte exakt mått på dem.
Är väl inte till någon större hjälp men dem är ca 17cm på längden, 14 på höjden och så har jag för mig att höjden i bakkant var 12 cm utan att räkna med baffeln. Då körde jag 12 mm matrialtjocklek.
Jag tror att måtten gäller högra sidan, lite mer vinkel på vänstra sidan. Som sagt, kommer inte ihåg riktigt :P

Edit: Det är bara att bygga på :) Testa lite, kapa lite, testa igen osv. Tillslut har man en fin konstruktion med bra passform och allt. Den vänstra tog ca 8 tim aktivt byggande eller 2,5 dag totalt. Den andra ca 3 timmar då jag visste vilken metod som blev bäst.

Lycka till!
« Senast ändrad: augusti 22, 2005, 19:02:14 av Freedo »

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #234 skrivet: augusti 26, 2005, 15:59:51 »
Nu har jag tagit mig en funderare och kommit på att det inte blir turbo av FB blocket. Jag måste ändå ha turbo, grenrör, kabelhärva, oljefilter adapter mm från en FT så då kan jag lika gärna köpa en sån direkt och bygga på.

Så nu har jag börjat förbereda för att lyfta i B230FB så snart som möjligt, är bara toppjobbet som återstår, vad det nu blir av det och så måste jag ha ny koppling.
« Senast ändrad: augusti 26, 2005, 16:10:13 av Freedo »

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #235 skrivet: augusti 26, 2005, 16:02:30 »
Cylinderyta som förhoppningsvis ska få bekanta sig med toppen snart :)

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #236 skrivet: augusti 26, 2005, 16:06:27 »
Och som jämförelse kan jag ta med denna bilden också.

Snikarn

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 310
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #237 skrivet: augusti 27, 2005, 14:50:28 »
Jo den lever än, vad är det för nummer du ska ha då?
Finns det ingen skrot i närheten av dig som kan ha en, vimmlar av 340/60 på skrotarna här iaf. Är lite lättare än att skicka med post genom hela sverige menar jag.

Sökte på nätet hittade 2 i landet o de skulle ha fantasi summor.
Nr:  s 100 600-404

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #238 skrivet: augusti 28, 2005, 16:41:55 »
Ja ok, är väl inte så många skrotar som tar hand om dem kanske. Efterfrågan är nog rätt sval gissar jag.

Tyvärr passar inte min heller då, 411 hette den.

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #239 skrivet: september 04, 2005, 21:07:53 »
Ja då har det äntligen hänt, det som ger trådnamnet rätta. Jag har "snabbat upp" 360:in ;)

Jag och Emil (T8R) lyfte i min b230FB i helgen. Jag passar på att tacka för allmän meckhjälp och moraliskt stöd när det strulade, tack tack!

Mycket skruvande och funderande men tillslut satt den på plats, bla var vi tvunga att flytta över oljefällan från b200 vilket jag inte alls räknat med. Massa bortslösad tid när jag minutiöst rengjorde den från b230 med andra ord :P
Sakta men säkert kom bitarna på plats och det som länge bara varit ett block började likna motor igen.

Motorn klev i helt bekymmersfritt och det var bara att börja skruva på allt igen.
Efter lite tändningsstrul hoppade maskinen igång iaf och spann på fint, en kortare provtur bekräftade att det var bättre orr i maskineriet. Bottendraget och acc på högre växlar är det som märktes mest. Hur mycket snabbare den har blivit får vi förhoppningsvis se på Blackrace på onsdag.

« Senast ändrad: september 04, 2005, 21:16:24 av Freedo »