Noteras bör att jag hade tom tank (blinkande lampa) och GustavT hade så full tank så där skiljer det ju många kilon med.
Hur var det nu med utväxlingen på bakaxeln, lite lägre utväxling än original, kanske gör lika stor(liten) skillnad som hjulen?
Vi låg annars väldigt jämt sida vid sida hela vägen och väldigt små skillnader vid växlingarna (växlade nästan precis samtidigt)
Enda "trimmet" jag har nu är öppet luftfilter där original luftburk brukar sitta (bakom höger strålkastare). Hjul bak: original plåtfälg med 175-70-R13+biltema kapslar.
På förarna skiljer endast några få kilogram, långa & smala båda 2
Kan 2,5-tum fullflödes hela vägen göra en försämring jämfört med original avgas (dock har jag ju kat monterad på min oxå, vilket gustav inte har)
Nånting är det som inte står rätt till hos Gustavs B230FB.. nu gäller det att lista ut vad bara.. får väl byta tändkablar som Freedo sa.. men undrar om det äter upp skillnaden på våra motorer, 106hk mot 130 och hur jättemycket skiljer det i vrid?
Jakten på de försvunna hästarna har börjat
Och under tiden skyndar jag med små men snabba steg vidare mot egna ponnys i mitt eget stall :-)