Författare Ämne: Projekt: Snabba upp en 360  (läst 354292 gånger)

Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #320 skrivet: oktober 06, 2006, 20:58:31 »
fin bil du har köpt dej kul hoppas du trimmar vidare nu..och inte säljer den :)
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17014
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #321 skrivet: oktober 07, 2006, 21:12:52 »
fin bil du har köpt dej kul hoppas du trimmar vidare nu..och inte säljer den :)

Det ska vi nog se till  8)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

GustavE

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 804
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #322 skrivet: oktober 09, 2006, 09:53:52 »
Jag var ute och rejsade med frejts igår. vi drog nästan jämt :o
jag var inställd på att äta honom hel men icke :-[
en meter på 350 meter var allt jag tog ???
blev lite knäckt och började leta fel... ställde upp tändning lite :) höjde tomgången med 200 varv/minut och gav mig ut för att lysna efter spikningar men hörde inget för allt brölande ;)
j-vla 2,5 tum system :P

kollade lamdan med. och bränne får den.


Jag ska spöa brorsan >:( mer trimm :D

/gustav
Lycklig igen i min 360gl sedan

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #323 skrivet: oktober 09, 2006, 17:28:57 »
Tror mycket beror på dina hjul.
Om du sätter på lättare fälgar och däck (original) så kommer den rra på sig bättre.

GustavE

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 804
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #324 skrivet: oktober 09, 2006, 17:44:00 »
Åh fan :o
den teorin har jag aldrig hört för men det är ju "lättmetal" fälgar

hehe billigt trim :P
Lycklig igen i min 360gl sedan

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #325 skrivet: oktober 09, 2006, 18:34:52 »
Prova att byta till nya tändkablar, en grej jag aldrig fick gjort.
Det sitter ju Beru-skräp och nåt annat blandat, kan göra mer än man tror.

GustavE

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 804
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #326 skrivet: oktober 09, 2006, 20:19:24 »
Prova att byta till nya tändkablar, en grej jag aldrig fick gjort.
Det sitter ju Beru-skräp och nåt annat blandat, kan göra mer än man tror.

Hehe det är mycket bra att få tipps från förra ägaren :)

har du pillat nåt på tändningen? vore kul att veta så jag slipper spika i onödan ;)
Lycklig igen i min 360gl sedan

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17014
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #327 skrivet: oktober 09, 2006, 21:35:37 »
Noteras bör att jag hade tom tank (blinkande lampa) och GustavT hade så full tank så där skiljer det ju många kilon med.

Hur var det nu med utväxlingen på bakaxeln, lite lägre utväxling än original, kanske gör lika stor(liten) skillnad som hjulen?

Vi låg annars väldigt jämt sida vid sida hela vägen och väldigt små skillnader vid växlingarna (växlade nästan precis samtidigt)

Enda "trimmet" jag har nu är öppet luftfilter där original luftburk brukar sitta (bakom höger strålkastare). Hjul bak: original plåtfälg med 175-70-R13+biltema kapslar.

På förarna skiljer endast några få kilogram, långa & smala båda 2  ;)

Kan 2,5-tum fullflödes hela vägen göra en försämring jämfört med original avgas (dock har jag ju kat monterad på min oxå, vilket gustav inte har)

Nånting är det som inte står rätt till hos Gustavs B230FB.. nu gäller det att lista ut vad bara.. får väl byta tändkablar som Freedo sa.. men undrar om det äter upp skillnaden på våra motorer, 106hk mot 130 och hur jättemycket skiljer det i vrid?

Jakten på de försvunna hästarna har börjat  ;)
Och under tiden skyndar jag med små men snabba steg vidare mot egna ponnys i mitt eget stall :-)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #328 skrivet: oktober 09, 2006, 22:27:53 »
Kör inte du E85 och MS i din? Bör ju ge några extra hk om det är rätt inställt.
Sen har du ju elfläkt också om jag inte minns fel. Fast det kanske sitter på Gustavs också?

Hur som så är ju en B230 med 531 en bra mycket bättre grund än en B200 med 530 om man nu ska trimma vidare.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #329 skrivet: oktober 09, 2006, 23:06:27 »
Försvunna hästar? Varför inte bara föda upp nya?




Överladdning!  ;D
Förare TEAM EGON RACING

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #330 skrivet: oktober 11, 2006, 19:06:39 »
Jag har också tänkt tanken att det saknades hästar, eftersom det inte verkar skilja så mycket mot en orginalbil som det borde.
Men det är inte omöjligt att L-jetronicen ger mindre effekt än LH 2,4 av någon anledning.
Kan ju ev vara så att tändningen inte är optimal, tändsystemet kanske inte passar motorn på nåt vis, bara en vild gissning.
Tändningen stod fö på 15 grader föd på tomgång.

I övrigt går ju allt som det ska på motorn, och avgasvärdena var rätt när jag kollade så förbränningen och blandning var rätt iaf.

Annars har jag inga ideér förutom tändkablarna som sagt.


Lycka till i jakten på de försvunna hästarna :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17014
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #331 skrivet: oktober 11, 2006, 21:48:16 »
Kör inte du E85 och MS i din? Bör ju ge några extra hk om det är rätt inställt.
Sen har du ju elfläkt också om jag inte minns fel. Fast det kanske sitter på Gustavs också?

Hur som så är ju en B230 med 531 en bra mycket bättre grund än en B200 med 530 om man nu ska trimma vidare.

Har inte haft MS eller E85 sen senaste besiktning för snart ett år sedan. Är STOR skillnad, har nästan vant mig nu men när jag byggde om så skrattade jag nästan åt originaleffekten när jag körde jetronic igen för första gången på länge.
Det stämmer, jag har elfläkttrim precis som Gustav. Elfläkt & öppet filter är de trim jag har på nu.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

GustavE

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 804
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #332 skrivet: oktober 14, 2006, 19:45:19 »
Japp 8) då var det slut trimmat 8) har nåt mitt mål och spöat en vr6 golf 3 8)

hehe nja men jag tog honom ;D fast vi körde bara en 150-200 meter så man kom väl upp i 90-100 men ändå ;D 4 ggr irad iaf :) an blev inte så glad och ville byta bil ???
öppet luftfilter och 2,5 tum hade han med

jag är nöjd men vill ju ta fler bilar såklart så kom med förslag på vassa sug kammar nu ;)
Lycklig igen i min 360gl sedan

Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #333 skrivet: oktober 15, 2006, 12:05:48 »
gött en vr6a flyttar ju på sig du borde vara nöjd. Har du forskat mer i dom försvunna hästarna..
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

GustavE

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 804
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #334 skrivet: oktober 15, 2006, 20:44:42 »
Ajajajaj nu är det kört :( ska besiktiga 360in imorgon. får se hur det går :P håll tummarna vid 2
Lycklig igen i min 360gl sedan

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17014
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #335 skrivet: oktober 15, 2006, 21:15:55 »
Ajajajaj nu är det kört :( ska besiktiga 360in imorgon. får se hur det går :P håll tummarna vid 2

Det går nog bra, bara dom inte får upp den på rampen så  ;)

kan tala om för alla här att Gustavs 360 inte går in i mitt garage, kommer inte över krönet från trottoaren och ned till huset!
Illa!!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Dubbe

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 48
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #336 skrivet: oktober 15, 2006, 23:19:51 »
kan tala om för alla här att Gustavs 360 inte går in i mitt garage, kommer inte över krönet från trottoaren och ned till huset!
Illa!!
Citera

Ta en grävskopa å jämna ut krönet då, garage måste väl bilen ha?  ;D
« Senast ändrad: oktober 15, 2006, 23:27:06 av Dubbe »
Live Long and Prosper.

GustavE

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 804
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #337 skrivet: oktober 16, 2006, 16:11:42 »
Överlevde min besiktning för jag sköt upp den till imån :P
Lycklig igen i min 360gl sedan

GustavE

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 804
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #338 skrivet: oktober 17, 2006, 21:20:39 »
HEHE 4 tvåor :D lätta sådana. två med lysen
svagt halvljus och trasig bromslampa.
en mekanisk byta styrled yttre vänster
och ett snedslitet framdäck men snart är vinterdäcken på så gott mos gubbar
Lycklig igen i min 360gl sedan

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #339 skrivet: oktober 19, 2006, 18:10:10 »
Det var ju ganska lätt fixade grejer iaf, var det reflektorn som var dålig/mattad?
Inga kommentarer om avgassystemet då?
När jag besiktade så muttrade besiktningskvinnan nåt om "jaha, hmm här var det ju lite lågt ja" när deras lyft inte gick att dra under bilen utan att den tog i katten :P

GustavE

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 804
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #340 skrivet: oktober 20, 2006, 15:27:07 »
Det var ju ganska lätt fixade grejer iaf, var det reflektorn som var dålig/mattad?
Inga kommentarer om avgassystemet då?
När jag besiktade så muttrade besiktningskvinnan nåt om "jaha, hmm här var det ju lite lågt ja" när deras lyft inte gick att dra under bilen utan att den tog i katten :P

hehe nä reflektorn var fin men jag hade satt dit en gammal olaglig extra stark lampa på andra sidan så orginal såg svag ut :P han sa nåt om jordfel ;)
sen så har jag skaffat en 2 tum slutdämpare från simons och hoppas att det ska bli mer sleeper då ::)
Lycklig igen i min 360gl sedan

GustavE

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 804
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #341 skrivet: oktober 20, 2006, 19:13:41 »
 >:( skit också... det är nån jävel som har svetsat ihop mitt 2.5 tums system ;)
undrar vem den skyldige är? vet du det freedo? :P

rostigt var det med men snart tar jag kapskivan och ger den sista dämparen vad den tål.
Lycklig igen i min 360gl sedan

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #342 skrivet: oktober 20, 2006, 19:19:37 »
Hmm, högst märkligt vet inte vem som kan ha gjort det...




Men bakre dämparen hade jag väl fäst med avgasklamma och inte helsvetsat?
Hade för mig det iaf.

GustavE

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 804
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #343 skrivet: oktober 20, 2006, 23:08:42 »
Hmm, högst märkligt vet inte vem som kan ha gjort det...




Men bakre dämparen hade jag väl fäst med avgasklamma och inte helsvetsat?
Hade för mig det iaf.


förlåt... hade helt fel där :-[
men rostat bra hade det gjort.
kapade och satte på 2 tum... lät typ lika dant och mycke >:( fan ska man behöva ta orginal burken för att kväva ljudet
Lycklig igen i min 360gl sedan

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17014
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #344 skrivet: oktober 21, 2006, 20:40:00 »
Det var ju ganska lätt fixade grejer iaf, var det reflektorn som var dålig/mattad?
Inga kommentarer om avgassystemet då?
När jag besiktade så muttrade besiktningskvinnan nåt om "jaha, hmm här var det ju lite lågt ja" när deras lyft inte gick att dra under bilen utan att den tog i katten :P

hehe nä reflektorn var fin men jag hade satt dit en gammal olaglig extra stark lampa på andra sidan så orginal såg svag ut :P han sa nåt om jordfel ;)
sen så har jag skaffat en 2 tum slutdämpare från simons och hoppas att det ska bli mer sleeper då ::)

Dom olagliga lamporna är väl bara olagligt starka på helljus, halvljus är alltid 55watt vad jag vet
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

GustavE

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 804
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #345 skrivet: oktober 21, 2006, 21:42:55 »
Det var ju ganska lätt fixade grejer iaf, var det reflektorn som var dålig/mattad?
Inga kommentarer om avgassystemet då?
När jag besiktade så muttrade besiktningskvinnan nåt om "jaha, hmm här var det ju lite lågt ja" när deras lyft inte gick att dra under bilen utan att den tog i katten :P

hehe nä reflektorn var fin men jag hade satt dit en gammal olaglig extra stark lampa på andra sidan så orginal såg svag ut :P han sa nåt om jordfel ;)
sen så har jag skaffat en 2 tum slutdämpare från simons och hoppas att det ska bli mer sleeper då ::)

Dom olagliga lamporna är väl bara olagligt starka på helljus, halvljus är alltid 55watt vad jag vet

jaha knäck mig :(
nu har jag iaf fått på 2 tums slutdämpare och det blev bra tror jag

går fortfarande att köra massa varv på ställ i rondellen tills man blir yr och spyr :P
Lycklig igen i min 360gl sedan

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #346 skrivet: oktober 22, 2006, 18:48:02 »
Citera
jaha knäck mig :(
nu har jag iaf fått på 2 tums slutdämpare och det blev bra tror jag

går fortfarande att köra massa varv på ställ i rondellen tills man blir yr och spyr :P

Då känner den sig nog hemma, det går ju nästan av sig själv i den där bilen. Den är ju praktiskt taget uppväxt i rondeller  ;D

GustavE

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 804
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #347 skrivet: oktober 22, 2006, 19:11:15 »
Köpte en ställbar bränsletrycksregulator av beckis så när lönen kommer så ska jag tanka etanol igen :D
Lycklig igen i min 360gl sedan

hasse66

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 573
  • livet börjar vid 120
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #348 skrivet: oktober 23, 2006, 09:38:34 »
tjabba   boysen  en fråga varför inte koppla bort  sonden med en brytare om du vill ha lite mer knuff för då går ju bilen fetare och stånketr visar sej på lite högre varv så gjorde jag så när det e race sond off sen  sond on vid ekonomikörning om!!! nu sån finnes runt mej...en liten tanke bara  




      3trådar och en bort vid race  vilken?????

haaaa det ni fundera på det   en kul tanke på hästar som är dolda
« Senast ändrad: oktober 23, 2006, 09:39:17 av hasse66 »
360 turbo forever

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #349 skrivet: oktober 23, 2006, 12:53:12 »
Det är den svarta kabeln man ska sätta en brytare på isf. Dom två grå/vita är till föruppvärmningen av sonden.

Vet dock inte om jag gillar den typen av trimning då man inte vet hur mycket man ändrar.

Bättre med ställbar btr och räkna på hur mycket extra man får vid olika tyrck. Det är ju mer konstant.

Problemet med lambda reglerade system är ju att även om man höjer trycket lite så kommer systemet att korta ner tiderna som spridarna ska va öppna. Därför bör man satsa på ett eftermarknadssystem med bredbandslambda.
Om man väljer ett MS, Nira I3+ eller annat är väl mer ekonomin eller utmaningen som styr.

ingen 850

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 60
  • www.teaminsaneracing.com
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #350 skrivet: oktober 23, 2006, 19:39:45 »
tjabba   boysen  en fråga varför inte koppla bort  sonden med en brytare om du vill ha lite mer knuff för då går ju bilen fetare och stånketr visar sej på lite högre varv så gjorde jag så när det e race sond off sen  sond on vid ekonomikörning om!!! nu sån finnes runt mej...en liten tanke bara  




      3trådar och en bort vid race  vilken?????

haaaa det ni fundera på det   en kul tanke på hästar som är dolda

vad är det för sond ni pratar om?

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #351 skrivet: oktober 23, 2006, 20:41:32 »
lambdasond..

Man kan lura den, slik at den tror motoren går for magert.
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


ingen 850

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 60
  • www.teaminsaneracing.com
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #352 skrivet: oktober 23, 2006, 21:35:37 »
är det "farligt" att koppla bort den med en brytare?

GustavE

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 804
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #353 skrivet: oktober 24, 2006, 10:38:15 »
Nix det är inte farligt men lite onödigt tycker jag att det är :-\
motorn går ju bara efter lamdasonden när den är varm och på tomgång-mellangas
när det är kallt och när man kör fullgas styrs den av luftmängdsmätaren. så det är bättre att du flyttar 5 kugg på en fjäder i lmm så blir det samma resultat fast över hela registret :)

eller har jag fel :(
« Senast ändrad: oktober 24, 2006, 10:41:19 av GustavT »
Lycklig igen i min 360gl sedan

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17014
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #354 skrivet: oktober 24, 2006, 22:14:27 »
Smalbandslambda är bara pålitlig vid o/lågt belastad motor och när sonden blivit varm vilket tar några minuters varmkörning

bredbandslambda däremot kan man lita på även vid full belastning


Så att koppla bort sonden för att få mer mos vid hård körning hjälper inte, bilen går redan på inprogrammerade värden och skiter i sonden tills man släpper av och fis-kör.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

GustavE

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 804
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #355 skrivet: oktober 25, 2006, 13:00:38 »
 :D äntligen etanol igen ;D
lagom till vintern när det inte startar >:(
men det ska jag fixa med en liten bensin tank tänkte jag :) bilder kommer...
Lycklig igen i min 360gl sedan

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17014
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #356 skrivet: oktober 25, 2006, 19:34:52 »
:D äntligen etanol igen ;D
lagom till vintern när det inte startar >:(
men det ska jag fixa med en liten bensin tank tänkte jag :) bilder kommer...

10-20% bensin i spriten går oxå bra har jag hört, själv har jag tjurat mig genom en hel vinter på 100% etanol. Startgas och tålamod  :P
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17014
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #357 skrivet: oktober 25, 2006, 22:20:53 »
Gustav körde idag min teststräcka med mig som tidtagare, ställde tändningen lite hit och dit men den var nog redan optimal, blev 2s sämre både framåt och bakåt.

Här är tiden:

Namn:   2-3.5Krpm: 3.5-6Krpm Total:
         
Test 1   5,8 sek    11,9 sek    17,7 sek
 
som referens kommer min snittid med öppet filter från igår  ;)

             5,68 sek   10,44 sek   16,12 sek


NOTERA att Gustavs tid har 69kg ballast (min vikt alltså)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

GustavE

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 804
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #358 skrivet: oktober 25, 2006, 22:41:08 »
Gustav körde idag min teststräcka med mig som tidtagare, ställde tändningen lite hit och dit men den var nog redan optimal, blev 2s sämre både framåt och bakåt.

Här är tiden:

Namn:   2-3.5Krpm: 3.5-6Krpm Total:
         
Test 1   5,8 sek    11,9 sek    17,7 sek
 
som referens kommer min snittid med öppet filter från igår  ;)

             5,68 sek   10,44 sek   16,12 sek


NOTERA att Gustavs tid har 69kg ballast (min vikt alltså)

 :-[ :-[ :-[ :-[ få pisk av bror min :(
nä nu jävlar hittar jag på en bortförklaring...
jag har högre slutväxel och större bakdäck :P tror jag... "kukfrej". jag ska trimma tills jag plockar dig iaf. >:(
Lycklig igen i min 360gl sedan

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17014
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #359 skrivet: oktober 26, 2006, 19:53:02 »
Gustav körde idag min teststräcka med mig som tidtagare, ställde tändningen lite hit och dit men den var nog redan optimal, blev 2s sämre både framåt och bakåt.

Här är tiden:

Namn:   2-3.5Krpm: 3.5-6Krpm Total:
         
Test 1   5,8 sek    11,9 sek    17,7 sek
 
som referens kommer min snittid med öppet filter från igår  ;)

             5,68 sek   10,44 sek   16,12 sek


NOTERA att Gustavs tid har 69kg ballast (min vikt alltså)

 :-[ :-[ :-[ :-[ få pisk av bror min :(
nä nu jävlar hittar jag på en bortförklaring...
jag har högre slutväxel och större bakdäck :P tror jag... "kukfrej". jag ska trimma tills jag plockar dig iaf. >:(

Haha, min bil gör ~89km/h på 2an, Gustavs gör 92km/h

Dock kan det där med hjulstorleken ställa till det för hastighetsmätaren förstås, vi får köra ut och jämföra våra hastighetsmätare!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.