Författare Ämne: Volvo 343 CVT -78  (läst 41207 gånger)

Stormen

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
Volvo 343 CVT -78
« skrivet: april 23, 2008, 14:10:05 »
Det här skulle ha gjorts för länge länge sedan, men det har runnit mellan fingrarna alldeles för många gånger.

I höstas köpte jag på mig en 343, tycker i alla fall själv att den är i väldigt bra skick. Drygt 12000 mil och jag är andra ägaren :)

En del kanske har läst att jag hade en 343 -80 tidigare, som nu är skrotad. När jag plockade delar från den fanns det en annons i tidningen om en som sökte en lykta, plockade av båda två och ringde. Det var en äldre dam i grann komunen som ägde bilen och den hade fått en tvåa på besiktningen för dålig reflektor, i övrigt väldigt fin! Hon köpte min lykta och suckade lite och sa att om det här inte fungerar får det lov att bli skroten. Aldrig! sa jag, och vi "tummade" på att om hon ville göra sig av med bilen skulle hon ringa mig. I höstas ringde hennes man och undrade om jag fortfarande ville köpa bilen, vilket jag givetvis ville :)

2500:- fick jag betala, med en uppsättning sommardäck och en vinterdäck på original plåtfälgar med minimalt med rost i bulthålen  ;D

Lyktan vart aldrig bytt i deras ägo och följde med tillbaka när jag köpte bilen, jag hoppas på en snäll besiktningsman när jag ska igenom, för reflektorn var lite rostig på den lösa med (fast det gick hur bra som helst när jag besiktigade med den på den andra bilen).

Det som är gjort nu är.

Renoverad generator (Kol, släpringar och lager) och ny rem.
Nya hjulcylindrar och backar bak, samt blästrade trummor.
En slang fram (köpte den på biltema som är för -79 och frammåt, skiljde ca 2cm i längd)
Ny bensinpump + lite slangar.

Provstartade den igår, och med lite uppfräshning av generatorn och tätt bromssystem gick den som en dröm!

Bilderna kommer senare, strular lite nu.
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Kurre86

• Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2439
  • Riktiga bilar har ett lambdamärke i fronten!
    • Visa profil
    • Min hemsida
SV: Volvo 343 CVT -78
« Svar #1 skrivet: april 23, 2008, 18:55:25 »
Kul med en riktig Remjohan!
Volvo 340 DLi -87
Volvo 343 DL -76
Volvo 240 GL -88
Skoda Fabia 1,4TDI -06
SAAB 9-5 2.0t Biopower -06
Honda CBX 550 F2 -82

Stormen

• 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: april 23, 2008, 22:43:11 »

Inte världens bästa bilder, men det är dom som finns för stunden.

Det är inte direkt så man förväntar sig att en dam på 75+ ska motortvätta bilen, men det finns undantag  :o
« Senast ändrad: maj 08, 2008, 20:41:18 av Stormen »
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Max

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: april 23, 2008, 23:59:45 »
Väldigt fin i motorrummet! Vad är det som kikar fram, framför luftfiltret, där det verkar komma vakuumslangar från? :) /Max
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #4 skrivet: april 24, 2008, 12:13:44 »
Fin bil till bra pris, grattis!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Stormen

• 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: april 24, 2008, 13:40:37 »
Väldigt fin i motorrummet! Vad är det som kikar fram, framför luftfiltret, där det verkar komma vakuumslangar från? :) /Max

Jadu...Tror den ena har något med växellådan att göra, ska kolla lite närmare imorgon, då är nästa mysstund med bilen och svetsen inbokad ;)
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Bergvik

• Global Moderator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2598
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: maj 01, 2008, 23:40:14 »
Snygg bil! den ser ju ny ut. Vad har d för planer för den?

Stormen

• 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: maj 06, 2008, 23:01:44 »
Snygg bil! den ser ju ny ut. Vad har d för planer för den?

Få bukt med dom småfelen som är och försöka hålla det skicket som den är i nu.
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Stormen

• 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: maj 06, 2008, 23:04:05 »
Upptäckte att även den inre damasken var trasig på samma axel som jag bytt den yttre på, hade varit lite smidigare om man observerat det tidigare och kuunat plocka ner hela axeln :( Men men, nu hänger axeln i luften och knuten på bänken i väntan på lite kärlek ;)
Efter det så ska det gå bra i besiktningen, om dom inte tittar för noga i reflektorerna, tycker det ska duga om man har bra ljusbild, men folk säger att dom brukar vara lite kinkiga med rost ändå.
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Stormen

• 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: maj 07, 2008, 21:18:19 »
Nu sitter knuten och ny damask på plats, bettan är nerhissad från pallbockarna och provkörd 0.5m fram och tillbaka på garagegolvet :)

Hittade en ful-lagning av högra hörnet av främre stötfångaren. Sytt läder, tyg och klister  >:( Men det ska nog gå att få ordning på det med.
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: maj 07, 2008, 23:28:41 »
Hittade en ful-lagning av högra hörnet av främre stötfångaren. Sytt läder, tyg och klister  >:( Men det ska nog gå att få ordning på det med.

Va på den finbilen  ???
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)

Bekkis

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
« Svar #11 skrivet: maj 08, 2008, 11:59:51 »
feta bilar detta, perfekta sleepers ;)
Bra, bättre, bredast

Max

• 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: maj 08, 2008, 14:02:26 »
Inte världens bästa bilder, men det är dom som finns för stunden.

Inget fel på bilderna, förutom att den 3-e har försvunnit! :) /Max
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.

Stormen

• 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: maj 08, 2008, 20:41:42 »
Sådär, som nytt och lite bättre :)
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

mr_sweed

• JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 64
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: juni 11, 2008, 17:28:34 »
Är pärlan besiktad å redo för sommaren?
Märkte idag hur de kommer sej att våra fina bilar med cvt fått så många namn, mötte en gammal gubbe idag när ja var ut å provkörde en kundbil, han kom i en grön 343 dl, å de yla på ganska friskt när han for förbi ;D va nog nånting tok där i transmision.
Stolt ägare av:
Audi A4 1.8TS Quattro -04
Volvo 360GL -86 B200k(Räcern)
Volvo 343DL -79 (remjohan)(utrostad)
Volvo 343DL -79 (remjohan)(Pärlan)(Nybesiktad)

Stormen

• 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #15 skrivet: juni 24, 2008, 22:06:39 »
Kärt barn har många namn  8)

Ska och besiktiga pärlan imorgon. Kom på nu att jag har hörnet på kofångaren och grillen fortfarande liggandes bredvid bilen, får hoppas på att det inte klagas på några vassa kanter.
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Stormen

• 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: juni 25, 2008, 20:57:37 »
Vilken cirkus det var tidigare idag.

Fick lite sovmorgon eftersom jag skulle till SBP, men mitt i frukosten slog det mig att jag hade inte ställt på bilen och inte fixat försäkring  :-\
Men det är ju lugnt, för att ställa på bilen behöver man bara fyra sista i personnummret...eller kan det vara så att jag blandade ihop det med boka besiktningstid. Fick riva runt halva lägenheten innan jag hittade reg. beviset (Jag kör med lösbladssystem, väldigt praktiskt tills att man ska ha tag i någonting). Nu var man lite med på banan, men bara lite. Går inte att ställa på en bil utan försäkring och Volvia öppnar inte förräns 0730, jag hade tid hos SBP 0740. Sen visade det sig att jag hade plockat ur varningstriangeln när jag rev ur bagagerumsmattan. Rushade hem till far och hämtade en extra som ligger där, fixade försäkring under färden, ställa på bilen ska jag göra nu :)
Började fundera lite, vart fasen gjorde jag av plåten som klämmer fast batteriet efter att jag blästrat och lackat den  ??? Den satt inte på plats i alla fall, men det kunde inte hjälpas.

Fick nedslag på batteriet och nummerplåtslampan bak (hade kollat alla lampor utom den) det var det enda, inte ens någon bra att veta  :)

Hade dock missat att hastighetesmätarvajern ligger på fel sida om krängningshämmaren och nöter på den, ska dra om den vid tillfälle.

Har inte kört med bilen mer än in och ut ur garaget förut, nu var första "skarpa" testet. Tror tyvärr inte den är helt som den ska i variatorn  :(
Tyckte det varvade väldigt mycket, och inte sjönk det heller. Den förra CVTn jag hade gick att köra som jag har fått hört att dom ska köras. Man ska varva upp relativt fort, gärna lite fortare än man ska köra och sedan "fånga" med gasen när man motorbromsar sig ner till korrekt hastighet. Den här tycker jag bara varvade hela tiden. Får nästan lite ångest över att jag inte plockade ner transmisionen på den förra. Men men, det finns väl en lösning på det här med.
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

chiefen

• JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: juni 30, 2008, 12:24:30 »
Oj vilken fin liten bil du har!  :D

Är det originalfärg det där? Har aldrig sett nån i den färgen förut, påminner om gamla Saab-färgen på typ 90 och tidiga 900...

Kul att du klarade besiktningen också, inte många bilar på 30 år som klarar det så galant. Finns bra många nya bilar som har hur många fel som helst, så nog är det kvalitet i våra 300:or alltid!

Bekkis

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
« Svar #18 skrivet: juni 30, 2008, 13:16:08 »
dags för skrot?? :'(
Bra, bättre, bredast

Stormen

• 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: juni 30, 2008, 13:58:12 »
dags för skrot?? :'(

Är du alldeles från vettet pöjk?!?!?!?!?! Det finns inte en sportmössa att den blir skrot!
Ska först och främst fixa tvåorna, vette fasen vart jag gjort av batteriplåten, men det går ju alltid att klippa till en ny (tills jag hittar original). Sen ska det undersökas lite vad som strular i transmission, enligt farsan är det inte helt ovanligt att vakumet krånglar.
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Bekkis

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
« Svar #20 skrivet: juli 01, 2008, 22:49:35 »
såg nu att jag hadde sett fel, du hadde bara svarat på en säljes annons inte startat den ;D
Bra, bättre, bredast

Stormen

• 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: juli 15, 2008, 03:26:31 »
Ibland försvinner det ork omgående!

Skulle ut med räsern idag och fara ner till jobbet för att fräsa till en ny plåt för batteriet. Soppan brukar rinna tillbaka ganska fort och således är den lite trögstartad när den stått ett tag, men nu var det helt enormt vilken tid det tog. Var nog inte alldeles för mycket ström i batteriet så jag gick på med kablar från min 740. Till sist gav jag upp och sög lite i slangen, jodå, hela truten full i bensin. Jaha, loss med tändkabeln och se om det kommer nån gnista, vilket det gjorde. Lyckades dessutom klara mig från att antända bensinen jag nys spottat ut  ::) Loss med bränsleslangen från förgasaren, kommer inte en droppe  >:(
Bytte pumpen i vintras, en teori är att den legat för länge (det är väl inte direkt någon omsättning på dom här grejerna) och nu är membranet slut/paj!
Köpte nya fina long-life lampor på biltema som skulle belysa min nummerplåt, men vafasen har jag lagt dom nu då  ???

Jaja, vad är väl en bal på slottet...
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #22 skrivet: juli 15, 2008, 19:27:51 »
Ibland försvinner det ork omgående!

Skulle ut med räsern idag och fara ner till jobbet för att fräsa till en ny plåt för batteriet. Soppan brukar rinna tillbaka ganska fort och således är den lite trögstartad när den stått ett tag, men nu var det helt enormt vilken tid det tog. Var nog inte alldeles för mycket ström i batteriet så jag gick på med kablar från min 740. Till sist gav jag upp och sög lite i slangen, jodå, hela truten full i bensin. Jaha, loss med tändkabeln och se om det kommer nån gnista, vilket det gjorde. Lyckades dessutom klara mig från att antända bensinen jag nys spottat ut  ::) Loss med bränsleslangen från förgasaren, kommer inte en droppe  >:(
Bytte pumpen i vintras, en teori är att den legat för länge (det är väl inte direkt någon omsättning på dom här grejerna) och nu är membranet slut/paj!
Köpte nya fina long-life lampor på biltema som skulle belysa min nummerplåt, men vafasen har jag lagt dom nu då  ???

Jaja, vad är väl en bal på slottet...

Usch då, inte kul med massa strul men kom igen! Känns bättre när bilen är på benen igen!

Bekkis

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
« Svar #23 skrivet: juli 17, 2008, 00:12:20 »
mina delar till min remhjoan är på väg nu, sen kan vi rejsa  ;)
Bra, bättre, bredast

Stormen

• 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #24 skrivet: juli 17, 2008, 16:18:23 »
Böt pumpen idag, works like a charm!!

Tror kylaren börjar sätta igen sig, tempen steg relativt fort när man stod still. Ska undersöka det lite närmare nån annan gång, var bara ut och provkörde nu. Ikväll bär det av till jobbet för att fästa batteriet!
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Stormen

• 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #25 skrivet: juli 17, 2008, 22:11:03 »
Det blir nog lite skjutet med fästet ändå  ::)

Satte dit ett soppafilter före pumpen när jag monterade den idag, snubblade över något lätt irriterande på OK när filtret inhandlades. 4mm bensinslang á 30:-/m. Sist jag böt pump och behövde slangen gick det inte att uppbringa i hela j*vla stan! (Om man inte ville köpa en hel bobbin) Fick åka fem mil enkel resa för den jä*la slangen, och den kostade betydligt mer än 30:-/m!!!!!

Men det är väl som vanligt...
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Stormen

• 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #26 skrivet: september 18, 2008, 22:10:04 »
Det börjar nog luta åt att ta ner lådan nu. Tror det är (vakuum)läck i membranen. Plus att det läcker olja någonstans. Är det någon här som har renoverat en CVT? Eller vet vad som brukar läcka/jävlas och sådant som man borde göra något åt när den ändå är nere.
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Stormen

• 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #27 skrivet: oktober 19, 2008, 22:18:33 »
Det är definitivt ta ner lådan nu.

Det går två vakuumledningar bak till variatorn, en till varje sida av membranet. Anslöt en vakuumpump och mätare till den ena, fick inget vakuum alls. Sen provade jag att hålla för den andra anslutningen, då vart det vakuum :( Alltså ett inre läckage, och det kan ju inte vara så mycket annat än membranet.
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #28 skrivet: oktober 19, 2008, 22:23:40 »
Det är definitivt ta ner lådan nu.

Det går två vakuumledningar bak till variatorn, en till varje sida av membranet. Anslöt en vakuumpump och mätare till den ena, fick inget vakuum alls. Sen provade jag att hålla för den andra anslutningen, då vart det vakuum :( Alltså ett inre läckage, och det kan ju inte vara så mycket annat än membranet.

då får du lära dig nåt nytt snart då, ta det som en positiv upplevelse och passa på att berika forumet med lite äkta 300-information!

Stormen

• 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #29 skrivet: oktober 19, 2008, 22:44:15 »
Jag lär mig gärna, men har hört att det kan vara lite svårt att få tag på membran...

Får se hur dom ser ut när lådan plockas isär, känner en som jobbar som vulkare, med lite tur kan han göra nya membran åt mig :)
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Nebu

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 46
  • 440
    • Visa profil
« Svar #30 skrivet: november 18, 2008, 00:01:39 »
 :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

Jag vet jag överdriver med smiley gubbar men jag tappade hakan när jag fick syn på motorrummet

HELT OTROLIGT FINT

Vilken guld klimp du har fått vantarna på. Önskar dig god fortsättning. Ser fram emot dina uppdates :)
Spöket heter min bil för han är vit.  Också spökar han för mig :)
Tjingeling

Stormen

• 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #31 skrivet: november 19, 2008, 14:13:16 »
Det syns inte, men det läcker olja någonstans. Inte mycket, men lite kladd blir det. Jag skulle vilja plocka ut motorn och byta alla packningar, och slipa rosten vid batteriplattan. Men det börjar bli ont om plats både att förvara bilarna och att skruva på dom :(
Får se om det blir lite mera gjort på den här nästa vinter, nu läggs det mest energi på GLTn, även om det inte är nå räsertempo där heller :)
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Stormen

• 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #32 skrivet: november 23, 2008, 22:45:35 »
Som vanligt lyser flitens lampa med sin frånvaro här :(
Ropade hem en skivspridare på tradera idag, så man kan ta loss variatorremmarna. Ska försöka ta mig ut och börja skruva ner lådan i veckan.

Tittade lite på micros reserdelskatalog, finns en renoveringssats, antar att det är sotningssats och kompletteringssats i ett. Men det ingår inte packboxar och fodertätningar. Dom säljer lösa packboxar, främre och bakre, tycker det låter som att det ska sitta på vevaxeln, men hur är det med kamaxeln? Sitter det någon annan form av tätning där? Och vad är fodertätning för något?
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Stormen

• 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #33 skrivet: december 02, 2008, 21:27:01 »
Idag fick jag hem min skivspridare. Kanske inte världens mest avancerade verktyg att tillverka själv, men det kostade mig drygt 100:- + frakt, och det får det vara värt.

-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

kullke

• Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
« Svar #34 skrivet: december 24, 2008, 13:02:47 »
Som vanligt lyser flitens lampa med sin frånvaro här :(
Ropade hem en skivspridare på tradera idag, så man kan ta loss variatorremmarna. Ska försöka ta mig ut och börja skruva ner lådan i veckan.

Tittade lite på micros reserdelskatalog, finns en renoveringssats, antar att det är sotningssats och kompletteringssats i ett. Men det ingår inte packboxar och fodertätningar. Dom säljer lösa packboxar, främre och bakre, tycker det låter som att det ska sitta på vevaxeln, men hur är det med kamaxeln? Sitter det någon annan form av tätning där? Och vad är fodertätning för något?

Nu är jag nog fel person att svara på B14 frågor men svarar i allafall, kamaxeln ska inte ha någon packbox för den är kedjedriven = den är helt inne i motorn.
Det är lösa våta foder (cylinderrör) i B14 så där behövs fodertätningar så att inte kylvätskan rinner ner i vevhuset.

Max

• 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #35 skrivet: december 24, 2008, 23:56:50 »
Dom säljer lösa packboxar, främre och bakre, tycker det låter som att det ska sitta på vevaxeln, men hur är det med kamaxeln? Sitter det någon annan form av tätning där? Och vad är fodertätning för något?

Här är lite bilder: http://www.300power.com/forum/index.php?topic=3762.msg49018#msg49018

Här kan du beskåda fodertätningen. Det är en ganska tunn o-ring!  :) /M

Stormen

• 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #36 skrivet: december 25, 2008, 11:19:19 »
Nu är jag nog fel person att svara på B14 frågor men svarar i allafall, kamaxeln ska inte ha någon packbox för den är kedjedriven = den är helt inne i motorn.
Det är lösa våta foder (cylinderrör) i B14 så där behövs fodertätningar så att inte kylvätskan rinner ner i vevhuset.

Är det tänkt att det ska blaska ut lite olja och smörja kedjan då?

Renoveringssats + packboxar + 4xcylinderfoder = Knappt 2000:-, inte så farligt ändå. Det fanns till och med ÖD lager på Micro. Fast det är klart, det är ju en och annan R5 1.4 som snurrar, trots att det även är ganska många som har dött ut :)
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

kullke

• Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
« Svar #37 skrivet: december 25, 2008, 12:40:51 »

Är det tänkt att det ska blaska ut lite olja och smörja kedjan då?

Renoveringssats + packboxar + 4xcylinderfoder = Knappt 2000:-, inte så farligt ändå. Det fanns till och med ÖD lager på Micro. Fast det är klart, det är ju en och annan R5 1.4 som snurrar, trots att det även är ganska många som har dött ut :)
Jo kamkedjan är ju till skillnad från en kamrem på insidan av motorn och får bla smörjolja som kommer ut från kamaxellagret och ramlagret.
Jo det finns nog många bilar med denna motor så delar bör ju finnas i massor, denna motor sitter ju bla i någon Ford Escort också.

343räsern

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
« Svar #38 skrivet: december 26, 2008, 19:49:26 »
Vilken j*vla fin 343 :o . Har själv en remjohan med lite krångel (som du kanske redan vet om). Om de behövs variator delar för dig så kan de nog finnas hemma hos mig :) Har en hör med variatorer å remmar å lite små grejs  ;)
Fortfarande en fin maskin du har :)
Remhjulsdrift :D

Stormen

• 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #39 skrivet: december 26, 2008, 23:45:59 »
Det låter alla tiders det!
Håller på att försöka boka in någon dag när båda två är lediga och frun hans jobbar. Tanken är att plocka ner lådan på 343:an, spänna hans handbroms och bearbeta lite mera på svänghjulet till min 360.
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.