Det här skulle ha gjorts för länge länge sedan, men det har runnit mellan fingrarna alldeles för många gånger.
I höstas köpte jag på mig en 343, tycker i alla fall själv att den är i väldigt bra skick. Drygt 12000 mil och jag är andra ägaren

En del kanske har läst att jag hade en 343 -80 tidigare, som nu är skrotad. När jag plockade delar från den fanns det en annons i tidningen om en som sökte en lykta, plockade av båda två och ringde. Det var en äldre dam i grann komunen som ägde bilen och den hade fått en tvåa på besiktningen för dålig reflektor, i övrigt väldigt fin! Hon köpte min lykta och suckade lite och sa att om det här inte fungerar får det lov att bli skroten. Aldrig! sa jag, och vi "tummade" på att om hon ville göra sig av med bilen skulle hon ringa mig. I höstas ringde hennes man och undrade om jag fortfarande ville köpa bilen, vilket jag givetvis ville

2500:- fick jag betala, med en uppsättning sommardäck och en vinterdäck på original plåtfälgar med minimalt med rost i bulthålen

Lyktan vart aldrig bytt i deras ägo och följde med tillbaka när jag köpte bilen, jag hoppas på en snäll besiktningsman när jag ska igenom, för reflektorn var lite rostig på den lösa med (fast det gick hur bra som helst när jag besiktigade med den på den andra bilen).
Det som är gjort nu är.
Renoverad generator (Kol, släpringar och lager) och ny rem.
Nya hjulcylindrar och backar bak, samt blästrade trummor.
En slang fram (köpte den på biltema som är för -79 och frammåt, skiljde ca 2cm i längd)
Ny bensinpump + lite slangar.
Provstartade den igår, och med lite uppfräshning av generatorn och tätt bromssystem gick den som en dröm!
Bilderna kommer senare, strular lite nu.