Författare Ämne: Demontering av dörrlister  (läst 5411 gånger)

Kasi

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
Demontering av dörrlister
« skrivet: juni 12, 2008, 15:49:43 »
Bara en snabb fråga, är det bara att dra loss dörrlisterna från dörrarna eller är det några bultar man ska ta loss först? Vill inte testa utan att veta, blir inte så snyggt om dom bara hänger där sen... Det är de senare tjocka listerna (bilden).
En gång 300, alltid 300!

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Demontering av dörrlister
« Svar #1 skrivet: juni 12, 2008, 17:26:56 »
Bara en snabb fråga, är det bara att dra loss dörrlisterna från dörrarna eller är det några bultar man ska ta loss först? Vill inte testa utan att veta, blir inte så snyggt om dom bara hänger där sen... Det är de senare tjocka listerna (bilden).

Finns redan omskrivet nånstans men i allafall, de är limmade och går inte dra bort för då bucklar sig hela dörren och det ser riktigt fult ut efteråt!

Tror nån kört med lite värme och sen typ fiskelina eller nåt och "skurit" bort listerna och sen kanske gnuggat bort limmet som blev kvar på dörrarna. Vet att "user" tog bort dem men även nån mer. Kan kolla när tid finnes om jag hittar den tråden. Annars sök på lister och ange "user" som författare i sökningen.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Kasi

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: juni 13, 2008, 13:33:03 »

Finns redan omskrivet nånstans men i allafall, de är limmade och går inte dra bort för då bucklar sig hela dörren och det ser riktigt fult ut efteråt!

Tror nån kört med lite värme och sen typ fiskelina eller nåt och "skurit" bort listerna och sen kanske gnuggat bort limmet som blev kvar på dörrarna. Vet att "user" tog bort dem men även nån mer. Kan kolla när tid finnes om jag hittar den tråden. Annars sök på lister och ange "user" som författare i sökningen.
ok, tack :)
En gång 300, alltid 300!

Munken

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: juni 21, 2008, 14:33:28 »
när jag slet bort mina blev inte dörrarna så fina ::)
 men jag fick höra i efterhand att man tar fiskelina och sen nått mer tror det står hur man gör det smidigast i återfallets projekt tråd men den är ju på 100 sidor snart ;)

Kasi

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: juli 05, 2008, 12:55:08 »
 men jag fick höra i efterhand att man tar fiskelina och sen nått mer tror det står hur man gör det smidigast i återfallets projekt tråd men den är ju på 100 sidor snart ;)
hehe, jo, det blir mycket att kolla igenom :P tror inte att det blir någon borttagning av lister iaf, tänkte bara kolla hur mycket jobb det var, och det var ju en del ;)
En gång 300, alltid 300!

Munken

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: juli 27, 2008, 19:23:42 »
gör det det!! bilen ser så mycket snyggare ut efter :)

Aterfallet

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
« Svar #6 skrivet: juli 27, 2008, 22:05:26 »

...fast det finns ju ett index på första sidan, med länkar till det mesta  ::)

Mycket jobb och lätt att misslyckas, men det blir snyggt utan lister.

Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt

Kasi

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: oktober 20, 2008, 20:05:52 »
Oj, hade glömt bort den här tråden :P Om det blir så att jag tar bort listerna så är det inget aktuellt för tillfället, har inte riktigt tid :/
En gång 300, alltid 300!