Jag kom på ett VÄLDIGT primitivt sätt att få den att diffa som den ska vid burnouts. Eftersom att min handbroms tar i princip bara på högerhjulet, så kan jag dra åt den när det det börjar spinna på högerhjulet och på så sätt fördela en större del av kraften till vänsterhjulet som då förhoppningsvis också börjar spinna
När den väl har börjat diffa så fortsätter den gärna, men jag har inte testat min teori än.
OBS: ska givetvis så snart som möjligt försöka få både diffen och handbromsen fixade.
Det funkar ju, eller bara bromsa med fotbromsen för när man gör det jämnar man ju ut motståndet mellan de båda stridande (däcken).
Om man har ett hjul på torr asfalt och ett hjul i luften så är det ju värsta tänkbara. Bromsar man då så hårt man kan (samtidigt som man gasar/spinner) så blir ju förhållandet mellan hjulen jämnare ju hårdare man kan bromsa utan att bromsa död på motorn.
Om man istället för att så still och bränna gummi vill drifta med två rykande hjul så är det ju även där bäst att jämna ut greppet på bakhjulen. Så istället för att bara gasa loss (så att det hjulet med sämst grepp börjar spinna vilt) så kan man tvinga båda hjulen att släppa greppet om vägbanan innan man försöker sig på nån sladd.
Tekniker för det:
1. sväng kraftigt samtidigt som du gasar loss bakhjulen.
2. Gör en "rallysladd" (höger/vänster eller vänster/höger) istället för att som i punkt 1. bara svänga åt ett håll.
3. gör en handbromssladd och fortsätt den med drifting.
När du väl fått sladd fortsätt den med lagom hjulspinn, gasar du för mycket/varvar för mycket så är risken att ett hjul tar över och det andra slutar spinna.
Det är mina erfarenheter från olika rondeller här i kring