Författare Ämne: Montering av vinge  (läst 4889 gånger)

343DL

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
Montering av vinge
« skrivet: juli 03, 2008, 02:38:08 »
Hej svejs.

Jag funderar lite smått på att sätta på en bakvinge av typen som sitter på 360 GLT på min 343. Nu är ju frågan: går det? Är karossformen runt bakluckan samma? Måste plåten förstärkas eller är det bara att borra ett hål, dra igenom en bult och tuta och köra?

Bekkis

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
SV: Montering av vinge
« Svar #1 skrivet: juli 03, 2008, 03:01:48 »
bara borra, bultar sitter det i vingen men var försiktig när du skruvar loss vingen för bultarna har en tendens att gå av
Bra, bättre, bredast

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #2 skrivet: juli 03, 2008, 15:39:45 »
Hej svejs.

Jag funderar lite smått på att sätta på en bakvinge av typen som sitter på 360 GLT på min 343. Nu är ju frågan: går det? Är karossformen runt bakluckan samma? Måste plåten förstärkas eller är det bara att borra ett hål, dra igenom en bult och tuta och köra?

jag är osäker men karossformen kan nog skilja lite.. är ju i allafall annan bakruta.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Jyllskar

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: juli 03, 2008, 23:45:56 »
tror också att det skiljer lite på karosserna, har ju en GLT vinge på min GL och vingen är lite för "djup" för luckan (sticker ut ca 1 cm bakåt) kan nog fixa bilder om det skulle behövas :)
/Johan

Hej svejs.

jag är osäker men karossformen kan nog skilja lite.. är ju i allafall annan bakruta.
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #4 skrivet: juli 04, 2008, 07:57:14 »
tror också att det skiljer lite på karosserna, har ju en GLT vinge på min GL och vingen är lite för "djup" för luckan (sticker ut ca 1 cm bakåt) kan nog fixa bilder om det skulle behövas :)
/Johan

Hej svejs.

Alla bilar efter 1986 har ju samma karossform.. förutom antalet dörrar då.
Det var tidigare årsmodeller jag tänkte på.

"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

343DL

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: juli 07, 2008, 01:32:12 »
Det är årsmodell 81, om de har ändrat formen så är det inte med mycket. Jag kan då inte se någon skillnad men jag är ingen expert.

På vilket sätt skiljer sig bakrutan på 340 och 360?

Bergvik

• Global Moderator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2598
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: juli 07, 2008, 15:09:05 »
rutan på äldre bil är mindre och sitter med en gummilist och på nyare täcker rutan bakluckan helt från vänster till höger och den är limmad.
Se skillnaden på bilderna: