Författare Ämne: 15" plåtisar  (läst 10636 gånger)

gothicteo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 372
    • Visa profil
15" plåtisar
« skrivet: juli 31, 2008, 23:21:55 »
Jo jag skulle vilja ha tag i 15" plåtisar och bredda till rally/tyskstukfälgar. Finns det 15" plåtisar till 460??? eller måste jag titta utanför volvofamiljen?
Ordf i en annan volvoklubb men bygger 340!

Stormen

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
SV: 15" plåtisar
« Svar #1 skrivet: juli 31, 2008, 23:34:03 »
Dom plåt jag hade till min 460 (-94) var 14". Tror det var 14" original i alla fall på sugisarna, kan hända att det levererades 15" till turbobilarna, men jag är lite skeptisk.
Lite halv-ny Golf eller Opel kan nog ha, fast dom är det större centrumhål på.
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 15" plåtisar
« Svar #2 skrivet: augusti 01, 2008, 22:15:28 »
Jo jag skulle vilja ha tag i 15" plåtisar och bredda till rally/tyskstukfälgar. Finns det 15" plåtisar till 460??? eller måste jag titta utanför volvofamiljen?

Fanns 16" på blocket.. dom är borta nu men här finns en bild:
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=38.msg54317#msg54317

(Minns tyvärr inte vilket märke de kom ifrån  :'( )
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.