Hej allihop nu kommer min första projekttråd på min andra 360. Då jag inte har alls så mycket kunnskap så är projektet tänkt för att lära mig lite och förhoppningsvis få en väldigt bra bil och jag har ju det bästa startobjektet

Det som skall göras:
-Bilen ska först rostlagas och färgen på karossen måste också ordnas
-Nya dämpare runt om och sänkning (Bakdämpare bytta)
-Servostyrning ska monteras
-Drivlinan måste få sig en ordentlig genomgång
-B230E från en 740GLE ska sättas i
-Nya däck och fälgar (Kanske sommaren 09)
Det som resan har gjorts på bilen är att jag har börjat rostlaga karossen på vänster sida dock äger jag ingen svets för tillfället så fick bli att ta bort så mycket rost som möjligt genom att slipa, skära och stålborste för att sedan lägga på rostätare och spackla uppe på.
Nya dämpare och fjädrar skulle monteras fram men den ena var hade läckt ut all olja på min matta bak så därför kunde jag inte göra det och jag bestämde mig för att beställa ett par andra fjädrar från Lesjöfors, det blev ett par förstärkta till en ford sierra sedan. Dom nya fjädrarna har 6 mm större diameter än standard fjädrarna från Lesjöfors men jag tror att det inte ska vara något problem, någon som kan verifiera?
Nya dämpare bak är monterade och klara, väldigt stor skillnad.
Rekond utav lack har påbörjats för att lättare upptäcka alla skavanker och annat som kan bidra till mer rost.
Huvven har fått sig en omgång:

Taket är inte längre rosa heller för den delen =) :

More to come