Författare Ämne: Efterlyses: Bilder på original bränslehuvud K-jet samt gnistat  (läst 8700 gånger)

Stormen

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
Efterlyses: Bilder på original bränslehuvud K-jet samt gnistat
« skrivet: oktober 06, 2008, 01:40:28 »
Som topic säger, skulle vilja se bilder på ett gnistat bränslehuvud, och ett original för att jämnföra, så man ser vad som gjorts.

Gnista förresten, är det föregångaren till plasmaskärning?
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Max

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
SV: Efterlyses: Bilder på original bränslehuvud K-jet samt gnistat
« Svar #1 skrivet: oktober 06, 2008, 04:40:49 »
Gnistning är en specialmetod, används bla på kärnkraftverk. Kan, med bra utrustning, ge en noggrannhet på 0,003 mm. Arbetsstycket kan ligga nedsänkt i vätska! Mao det blir ingen uppvärming av materialet.

Likhet med plasmaskärning?! Båda är elektriska skärmetoder, annars inga likheter! :) /Max

http://www.youtube.com/watch?v=aQI2lmTi0Zs

http://www.nybergsala.com/edm.html



Gnistbearb. bränslehuvud:

www.trendab.se/ListProductsWithImage.aspx?cat=185
« Senast ändrad: oktober 06, 2008, 05:14:44 av Max »
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.

Stormen

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
SV: Efterlyses: Bilder på original bränslehuvud K-jet samt gnistat
« Svar #2 skrivet: oktober 06, 2008, 11:25:26 »


Är det så här det fungerar tro?

När luften går in i insuget lyfts skivan.
Blå pil: Här går styrtrycket in, och motverkar ventilen, olika tryck vid olika temperaturer
Röd pil: Ventil som styr mängden bränsle. Påverkas av en hävarm från insugsskivan.
Svart pil: Bränslegång från huvud ut till spridare. Gnistar man upp detta hål ökar flödet.


5000:-, är det för ett huvud eller är det bara jobbet? Inte direkt gratis. Men sen är det väl inte så många som håller med gnistningen heller.
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Max

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
SV: Efterlyses: Bilder på original bränslehuvud K-jet samt gnistat
« Svar #3 skrivet: oktober 07, 2008, 01:30:50 »
5000:-, är det för ett huvud eller är det bara jobbet? Inte direkt gratis.

Du missade följande, på sidan! :) Verkar vara att de modifierar kunders "huvuden". Håller med dig. Allt är dyrt idag! :( :) /Max

Ps. kanske kan man "gröpa" lite själv. Skall kolla i mina böcker, blir inte förren i slutet av veckan! /Ds

Citera
Gnist bearbetande bränslehuvud.
Endast modifiering av kundens egna bränslehuvuden.
Främst till K-jetronic turbo bilar, men även sugmotorer.
Ger bränsle till ca 360 HK.
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.

Stormen

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
SV: Efterlyses: Bilder på original bränslehuvud K-jet samt gnistat
« Svar #4 skrivet: oktober 07, 2008, 11:18:04 »
Den raden kan omöjligt ha stått där igår ;)

Läste allt utom just det, tror blinda fläcken i mina ögon har fått tokryck, ser ju fan ingenting nu för tiden...
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Efterlyses: Bilder på original bränslehuvud K-jet samt gnistat
« Svar #5 skrivet: oktober 07, 2008, 11:35:52 »
Häftig teknik!

Men är det bara jag som tycker att det är enklare med EFI?

Ändra trycket på bränsletrycksregulatorn eller ändra ett värde i sitt programmerbara sprut (som kostar hälften av ett gnistat bränslehuvud)..

Usch va tråkigt att skriva såna här negativa inlägg, men jag skulle inte vara trovärdig ifall jag skrev positivt varenda gång  :-*
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
SV: Efterlyses: Bilder på original bränslehuvud K-jet samt gnistat
« Svar #6 skrivet: oktober 09, 2008, 17:11:20 »
Häftig teknik!

Men är det bara jag som tycker att det är enklare med EFI?

Ändra trycket på bränsletrycksregulatorn eller ändra ett värde i sitt programmerbara sprut (som kostar hälften av ett gnistat bränslehuvud)..

Usch va tråkigt att skriva såna här negativa inlägg, men jag skulle inte vara trovärdig ifall jag skrev positivt varenda gång  :-*

det är väl ungefär som att hålla på med 16v istället för 8v. varfrö göra det enkelt och billigt för sig då man kan göra det svårt
och komplicerat till dyra pengar som kunde lagts på öl?

Kasnek för att vara värst och visa att det går? eller så gillar man inte öl.
« Senast ändrad: oktober 09, 2008, 17:17:17 av loffe »

Stormen

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
SV: Efterlyses: Bilder på original bränslehuvud K-jet samt gnistat
« Svar #7 skrivet: oktober 09, 2008, 21:28:59 »
Till att börja med, öl är fan inte gott! Dom sorter som är riktigt blaskiga, nästan som kolsyrat vatten, går att dricka om man verkligen måste, men i regel usch...
Jag är bara nyfiken av mig, hade inte direkt tänkt att ge mig på att lägga stora pengar på ett K-jet, då kan jag hellre lägga pengarna på Coca-Cola i glasflaska ;)
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Efterlyses: Bilder på original bränslehuvud K-jet samt gnistat
« Svar #8 skrivet: oktober 09, 2008, 21:44:27 »
Till att börja med, öl är fan inte gott! Dom sorter som är riktigt blaskiga, nästan som kolsyrat vatten, går att dricka om man verkligen måste, men i regel usch...
Jag är bara nyfiken av mig, hade inte direkt tänkt att ge mig på att lägga stora pengar på ett K-jet, då kan jag hellre lägga pengarna på Coca-Cola i glasflaska ;)

Smaken är som baken.. dom allra flesta gillar cola, väldigt många gillar öl.

Ingen hade väl räknat med att du skulle punga ut 5000 på ett gnistat K-jet. Men bevisligen så finns det andra som gör det. Och det är ju coolt på sitt sätt.
Finns säkert billigare sätt att mixtra med sitt K-jet.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Max

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
SV: Efterlyses: Bilder på original bränslehuvud K-jet samt gnistat
« Svar #9 skrivet: december 17, 2008, 15:49:25 »
5000:-, är det för ett huvud eller är det bara jobbet? Inte direkt gratis.
Ps. kanske kan man "gröpa" lite själv. Skall kolla i mina böcker, blir inte förren i slutet av veckan! /Ds

Det finns en btr, dok ej justerbar, men den borde kunna bytas! Finns även en elektriskt styrd kallstartsinsprutare! :) /M
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.