Hej!
Skulle starta bilen imorse (står ute tyvärr, stårr still en vecka, lider när det regnar) och motorn går på samma varv som på motorväg. Och ändå ökar ljudet ytterligare vid användande av gaspedal.
Har nu dragit och ruckat på de sladdar/kablar/etc jag kommer åt från förarsidan av bilen (framför allt de som verkar rikta sig mot förgasaren) men ingen framgång. Eftersom jag egentligen inte vet vad jag gör men tycker orsaken skulle kunna vara att en vajer kärvar kändes det som en bra plan... dock inte alls framgångsrik. Dessutom svarar motorn på gaspedalen och går upp och ner i sitt motorvägsläge så varför inte släppa ner helt när den ändå inte sitter fast?
Även om det nu är en bil med gashållare - det räcker med att släppa kopplingen så kör hon glatt vråålandes utan användande av gaspedal, så vill jag inte direkt puttra tre mil till jobbet i en sådan bil. Jag gav upp och blev passagerare i en nyare bil till jobbet. Men, Betsy behöver fortfarande hjälp. Är det nån som vet vad som är fel pch vad jag ska göra?? Eller ska jag bara vråla ner till verkstan med henne och be dem kolla?
Alla tips, ideer, råd, inlägg uppskattas!!
Betsy = Vit volvo 345, B14 motor, manuell växel, 1983, drygt 13000 mil, bor tyvärr utomhus, mycket stort affektionsvärde men det sjunker snabbt och kraftigt när hon inte fungerar..
mvh
Maria