Författare Ämne: Bilen dog, Spridarna öppnar ej när man kör på Startmotorn...  (läst 3925 gånger)

Robbax

• Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 98
    • Visa profil
Som rubriken lyder, så dog bilen idag på väg hem från jobbet, fick bosera den hem sista 2 km, tur min kompis va ute och lekte med sin 360 så man blev bogserad av riktig bil ;), men nu till problemet, har kollat gnistan och den finns på alla 4'a, kollat btr och den funkar, även bränsletrycket finns, men spridarna öppnar inte, har även mätt med multimeter på kablarna till spridarena och där får jag ut ca 0.1 volt... kan det vara styrboxen som gått åt pipan eller vad kan felet vara ?

MVH

Robbax

Stormen

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
SV: Bilen dog, Spridarna öppnar ej när man kör på Startmotorn...
« Svar #1 skrivet: mars 13, 2009, 08:20:14 »
Hur mätte du spänningen på spridarkablarna, över stiften eller mot riktig jord?
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Robbax

• Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: mars 13, 2009, 16:27:16 »
Hur mätte du spänningen på spridarkablarna, över stiften eller mot riktig jord?

bara över stiften, har varit på returbilen idag och hämtat en ny styrbox, ska iväg och meka på den och se om det löser sig... ska passa på att mäta dom riktig jord när jag e i gång och pillar..

Robbax

• Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: mars 14, 2009, 01:22:03 »
Då va boxen bytad och bilen går som ett skott igen :D håller dock på att demontera bilen inför ett motorlyft för att byta tryckplatta, och frächa upp motorn inför besiktning och sedan turbo projekt :)

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #4 skrivet: mars 15, 2009, 15:39:16 »
Då va boxen bytad och bilen går som ett skott igen :D håller dock på att demontera bilen inför ett motorlyft för att byta tryckplatta, och frächa upp motorn inför besiktning och sedan turbo projekt :)

Det var som tusan, om jag inte glömt någon är du den förste som råkar ut för detta fenomen här på forumet.
Släng inte boxen även om du inte vill ha den själv, finns säkert någon tok som vill köpa för att slakta och använda lådan eller snabbkontakten.. så gjorde jag en gång i tiden när jag byggde om till Megasquirt insprutning.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Robbax

• Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: mars 19, 2009, 21:38:38 »
Boxen ligger i säkert förvar :) tänkte felsöka och laga den lite senare i mån av tid.