Författare Ämne: bensin tank  (läst 2883 gånger)

Svegglan

• Gäst
bensin tank
« skrivet: mars 15, 2009, 04:07:05 »
Nu har de gått hål i tanken, va behöver man plocka ner för att komma åt och plocka ner bensintanken? tänkte jag skulle ta reda på det innan jag börjar för att ha en liten aning., :) , tänkte jag skulle svetsa en provisorisk aluminium tank o lägga i skuffen, va säger ni om de? :)

Kurre86

• Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2439
  • Riktiga bilar har ett lambdamärke i fronten!
    • Visa profil
    • Min hemsida
SV: bensin tank
« Svar #1 skrivet: mars 15, 2009, 08:52:47 »
Se till att ha ventilaton i lägsta punkten i hålet i skuffen där du sätter tanken - bensinångor är inte att leka med!
Volvo 340 DLi -87
Volvo 343 DL -76
Volvo 240 GL -88
Skoda Fabia 1,4TDI -06
SAAB 9-5 2.0t Biopower -06
Honda CBX 550 F2 -82

Stormen

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: mars 15, 2009, 13:28:17 »
Om du åker 360 så har du sadeltank, så du måste ner med växellåda/bakaxeln och momentröret. Vet inte om det går att bara plocka bort växellådan och vinkla ner momentröret, men det går nog garanterat inte att bara släppa på fästena till växellådan. Kom ihåg att lossa anslutningarna till tankgivaren, och så finns det några luftningsslangar på ovansidan.
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Svegglan

• Gäst
« Svar #3 skrivet: mars 15, 2009, 14:48:22 »
Se till att ha ventilaton i lägsta punkten i hålet i skuffen där du sätter tanken - bensinångor är inte att leka med!
Ne, ja tänkte just samma sak.., :)

Svegglan

• Gäst
« Svar #4 skrivet: mars 15, 2009, 15:04:58 »
Om du åker 360 så har du sadeltank, så du måste ner med växellåda/bakaxeln och momentröret. Vet inte om det går att bara plocka bort växellådan och vinkla ner momentröret, men det går nog garanterat inte att bara släppa på fästena till växellådan. Kom ihåg att lossa anslutningarna till tankgivaren, och så finns det några luftningsslangar på ovansidan.
Okej, men då vet jag på ett ungefär ;)