Författare Ämne: får ej igång slutsteget :(  (läst 4538 gånger)

jeppen

  • Medlem
  • Antal inlägg: 101
    • Visa profil
får ej igång slutsteget :(
« skrivet: mars 31, 2009, 22:31:19 »
tja var å köpte ett mds c2 idag och har monterat in det rätt å följde instruktion men när jag startar stereon så startar inte steget :( remote kabeln är hel de vet jag (kolla med multimeter) men kan de va så att stereon inte skickar ut nån remotesignal? elr hur funkar det där över huvud taget? nån som är expert på ämnet?:)

MVH//Jesper
att köra en 300:a vintertid  är ganska så jävla skitkul! :D

Stormen

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
SV: får ej igång slutsteget :(
« Svar #1 skrivet: mars 31, 2009, 22:51:58 »
Börja med att mäta spänningen vid steget. Både matning och remote, när du ser vad som är fel är det bara felsöka bakåt i kedjan.
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

jeppen

  • Medlem
  • Antal inlägg: 101
    • Visa profil
SV: får ej igång slutsteget :(
« Svar #2 skrivet: mars 31, 2009, 23:27:13 »
Börja med att mäta spänningen vid steget. Både matning och remote, när du ser vad som är fel är det bara felsöka bakåt i kedjan.

har hittat felet stereon gav ingen remotesignal så ja koppla den på den röda kablen från tändningen så när ja vrider på nyckeln så startar steget:) dock när det startar så blinkar protection lampan en gång sen slocknar den å den gröna powerlampan lyser å allt verkar ok ska de va så?
att köra en 300:a vintertid  är ganska så jävla skitkul! :D

Stormen

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
SV: får ej igång slutsteget :(
« Svar #3 skrivet: mars 31, 2009, 23:42:20 »
Kan det inte vara att han larmar för låg spänning när du startar steget innan du har startat motorn?
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

jeppen

  • Medlem
  • Antal inlägg: 101
    • Visa profil
SV: får ej igång slutsteget :(
« Svar #4 skrivet: april 02, 2009, 20:20:05 »
Kan det inte vara att han larmar för låg spänning när du startar steget innan du har startat motorn?

jo så va det :) snackade me Hi-Fibutiken idag å dom sa att stegen gör så i början :) så allt är bra nu :) köpte även baslåda idag :P kul kul med lite dunk ^^

Over and out! //Jesper
att köra en 300:a vintertid  är ganska så jävla skitkul! :D