Bra 
Har du nå koll på om man ska bytta till typ Megasquirt eller nå värre är det jätte svårt att mappa bilen så det blir bra?
Eller ska man som nybörjare på mappning vara glad om man får bilen att starta?
det vet jag två som kan svara på
det är FREJ eller Kurre86! jag själv har varit för slapp för att meckat i MSét än 
Jag är nybörjare på MS, eller var det när jag startade i allafall. Hade aldrig sett eller rört ett MS innan jag köpte, monterade och startade med mitt!
På typ en halvtimme fick jag igång motorn, och då var det nån felkoppling eller dylikt som ställde till det för mig. Normalt går det nog snabbare, nybörjare eller ej.
Sen tog det en stunds mappning innan bilen gick att köra runt kvarteret. Men typ 30 minuter även där.
Sen vet jag inte hur många dagar/timmar jag lade ner på mappen innan jag ansåg att bilen gick lika bra/bättre än Bosch LU-Jetronic som satt original men det gick rätt snabbt där oxå. Och på den tiden fanns det inte autotune eller dylikt så att datorn kunde mappa själv efter svaret från lambdasonden.
Men jag har aldrig känt mig färdig med mappningen, trots att jag mappat MS i över 4 år nu! Detta beror väl på lathet, att det sista finliret aldrig blir gjort samt att man bygger om och uppdaterar efter hand så förhållandena ändras.
Grejen med MS är ju lite så att man "ska" vara nybörjare så man får lära sig allt den långa vägen så att man förstår vad man gör och hur motorn fungerar och reagerar på olika områden. Gäller väl alla sprut man får/måste mappa själv egentligen. Men MS kan man ju även bygga själv om man så vill.