Författare Ämne: Quinnan's Streetraceprojekt (Uppstartsfilm s.9)  (läst 183854 gånger)

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Filmupdate s.6)
« Svar #320 skrivet: januari 12, 2011, 21:51:52 »
Här kommer ytterligare en liten bildupdate på hur det ser ut efter helgens skruvande.







Nu preppas det stenhårt för uppstart. I helgen blir det ytterligare många timmar och förhoppningsvis så går bettan på alla cylindrar innan måndag morgon :D

Här är en bild till. Jag bara älskar den här vyn :D Bakgrundsbildsmaterial :D


Återkommer med mer i helgen. Förhoppningsvis också en uppstartsfilm :D

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Filmupdate s.6)
« Svar #321 skrivet: januari 13, 2011, 00:08:45 »
Ojoj här var det mycket att titta på!
Tog en lång stund innan jag redde ut allt med vakumslangar hit och dit.
Fuelrailen ser ju bra ut med btr:en direkt i änden. Vakumstation och sen bränslefilter som filtrering före sprutet?

Sen mäter du mottryck och avgastemp vid turbon va?

Snygg gul tändkabel från tändspolen..  ;)

Längtar efter att få höra film från detta monster igen. Lät ju såå gött i förra versionen!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Filmupdate s.6)
« Svar #322 skrivet: januari 13, 2011, 06:07:39 »
Många slangar blir det. Bränslefiltret är mestadels för att få en dämpvolym mot tryckstötar och liknande, men sen är det ett plus att man hindrar mängden olja och annat från att komma in i mappsensorn.

Tändkabeln stör jag mig nåt enormt på :p smutsig och ful.

Japp, det är grenrörsmottryck och avgastemp som sitter i kollektorn. Jag ska bara lyckas få dom inkopplade i år också :p det blev liksom aldrig av ifjol.

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Filmupdate s.6)
« Svar #323 skrivet: januari 13, 2011, 10:26:09 »
Snyggt som bara den !  :D
"don't buy it if you can build it!"

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Filmupdate s.6)
« Svar #324 skrivet: januari 18, 2011, 06:35:21 »
Det går inge bra för mig  :( i helgen blev allting klart för uppstart, men i samband med att jag skulle ljustera in bränsletrycket så hittade jag en liten läcka och när denna skulle lagas så lyckades jag sabba hela min fuelrail! Så med andra ord blev det ingen uppstart i helgen. Och igår när jag hade fixat en ny fuelrail så kan man väl ge sig fan på att den också läcker... I en svetsfog, vilket innebar en 6 meter lång stråle rakt över hela garaget!! Aja, jag försöker ikväll igen så förhoppningsvis kommer det upp en film inom närmsta dygnet.

Håll ut!
« Senast ändrad: januari 18, 2011, 06:37:23 av Quinnan Motorsport »

Kurre86

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2438
  • Riktiga bilar har ett lambdamärke i fronten!
    • Visa profil
    • Min hemsida
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Filmupdate s.6)
« Svar #325 skrivet: januari 18, 2011, 09:18:22 »
Usch vad surt... Tredje gången gillt?
Volvo 340 DLi -87
Volvo 343 DL -76
Volvo 240 GL -88
Skoda Fabia 1,4TDI -06
SAAB 9-5 2.0t Biopower -06
Honda CBX 550 F2 -82

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Filmupdate s.6)
« Svar #326 skrivet: januari 18, 2011, 15:45:19 »
Usch vad surt... Tredje gången gillt?

Hoppas på det!

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Filmupdate s.6)
« Svar #327 skrivet: januari 18, 2011, 16:40:52 »
I en svetsfog, vilket innebar en 6 meter lång stråle rakt över hela garaget!! Aja, jag försöker ikväll igen så förhoppningsvis kommer det upp en film inom närmsta dygnet.
Synd, men tur i oturen att det läckte lite i garaget nu direkt och inte senare på en varm turbo.
Hoppas det går bättre ikväll.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Filmupdate s.6)
« Svar #328 skrivet: januari 18, 2011, 20:38:58 »
Det går inge bra för mig  :( i helgen blev allting klart för uppstart, men i samband med att jag skulle ljustera in bränsletrycket så hittade jag en liten läcka och när denna skulle lagas så lyckades jag sabba hela min fuelrail! Så med andra ord blev det ingen uppstart i helgen. Och igår när jag hade fixat en ny fuelrail så kan man väl ge sig fan på att den också läcker... I en svetsfog, vilket innebar en 6 meter lång stråle rakt över hela garaget!! Aja, jag försöker ikväll igen så förhoppningsvis kommer det upp en film inom närmsta dygnet.

Håll ut!
Ajdå, men stort av dig att erkänna ett par misstag!
Är fuel-railen i rostfritt och tigad?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Filmupdate s.6)
« Svar #329 skrivet: januari 18, 2011, 21:37:44 »
Fuelrailen var i rostfritt och TIGad innan, men nu när den gick sönder så modifierade jag en 360 standard istället. Bytte anslutningar och gjorde så jag kan använda min Malpassi-regulator. Och efter ytterligare ett gäng läckage så fick jag mina 3 bars tryck och allt va tätt.

Sen blev det såhär:



Förlåt för den korta filmen, men jag ville inte avgasförgifta alla andra som  va i garaget :P

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Uppstartsfilm s.9)
« Svar #330 skrivet: januari 19, 2011, 23:23:52 »
Gött att den är igång!  :D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Uppstartsfilm s.9)
« Svar #331 skrivet: januari 20, 2011, 06:05:22 »
Ja, faktiskt riktigt skönt. Nu vet jag att det är återställt till den status som bilen hade när jag ställde in den och att alla uppgraderingar verkar fungera. Nu blir det till att tackla resten, som att bygga om till hydralisk koppling, bygga rullbåge osv. Och så fort snön smälter undan helt ska det mappas :D

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Uppstartsfilm s.9)
« Svar #332 skrivet: februari 25, 2011, 12:37:08 »
Hej alla.

Beklagar återigen frånvaron. Jag har haft lite fullt upp med andra bilen nu sista veckorna. Vinterbilen, min eminenta
vita sossecontainer håller på att göras iordning för att svärfar ska ta över den så han slipper sin problemande gamla
Ford Escrot. Under förra helgen så va jag närmare 20 timmar på lyften på jobbet och bytte bla koppling och topplock med allt vad det innebär runtom, för att sen inse att jag måste byta motorblocket också, då topplockspackningen gick direkt igen efter 20 mil.

Vad säger ni om den här?





Det jobbiga var att efter noggrannare undersökning så va kylkanalen i blocket ungefär lika stor som den i packningen,
så det hjälpte inte riktigt att byta packning :P

Skön detalj för övrigt. Min sambo va med och hjälpte mig skruva, och hon hjälpte väl till med så mycket hon kunde och var i verkstanden lika länge som mig. Hur hon lyckades med detta är för mig ett mysterium.



Men trots att jag har haft fullt upp med annat så har jag fått en hel del gjort faktiskt. Jag håller på för fullt med ombyggnationen till hydraulisk koppling. Kopplingsgaffeln är ombyggd och slavcylindern är monterad. Likaså va huvudcylindern fram till idag, då jag tänkte börja försöka lufta systemet. Då hände detta.



Ja, min koppling är tungtrampad :P
Jag har även sett till att få rutorna tonade så man slipper se fuelcell, batterimontering och bristen på inredning. Blev riktigt snyggt tycker jag. Har även beställt nya regplåtar, så när bilen kommer ner från pallbockarna och blir riktigt polerad så kan hon nog bli riktigt fin.




Fick även till luftfilterslang häromdan :D





En annan sak som jag har hållit mig sysselsatt en del är min nya varvräknare av stapel-typ. Min kollega/elektronik-geni har försett mig med lämpliga komponenter så jag jobbar med att skriva koden till processorn. Än så länge har jag slängt ihop ett demo-program som kontroll-sveper dioderna, men det ger en rätt bra blick av hur det kommer se ut när det är klart. Tanken är att dioderna ska tändas med 500rpm mellanrum, från 3500-7000rpm. Förhoppningsvis så är denna kanske lättare att uppfatta när varvtalet ökar fort :P



Återigen en kort liten film, men det kommer en längre när den ska provköras på riktigt.
Återkommer så fort jag kan med mer :)
« Senast ändrad: februari 25, 2011, 12:41:28 av Quinnan Motorsport »

Bekkis

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Uppstartsfilm s.9)
« Svar #333 skrivet: februari 27, 2011, 19:09:18 »
hur lyckades du tona bakrutan så bra? brukar vara ett helvete...
Bra, bättre, bredast

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Uppstartsfilm s.9)
« Svar #334 skrivet: februari 28, 2011, 15:28:03 »
Köpte återanvändningsbar solfilm som är lite tjockare. Sen va det bara att spreja vatten, lägga filmen på utsidan, skära till och sen flytta över till insidan. Skitenkelt :P

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Uppstartsfilm s.9)
« Svar #335 skrivet: mars 13, 2011, 10:42:26 »
Äntligen är bruksbilen i princip färdig! Ska egentligen bara göra motortvätt, sen får den inge mer uppmärksamhet. Så med andra ord så kan jag fortsätta med pärlan istället.

Jag kommer under närmsta veckorna bara ösa på med uppdateringar och bilder och jag har en späckad To do-lista och planen är att bilen ska vara race-ready i början på maj.

Planen är:

- Få klart kopplingsombyggnationen till hydraulisk
- Dra slangar till vevhusventilationskärl
- Montera klart luftfiltret i hjulhuset
- Flytta bilen till jobbet där det finns lyft och svetsmöjligheter
- Förstärka infästningar för bakaxeln (hälften har blivit avslitna under förra sommaren)
- Bygga seriösare kardantunnel
- Slänga i nån enkel typ av rullbåge
- Mappa, mappa och återigen mappa
- Kapa 0-100 med 1 sekund från ifjol :P

Jag har det jag gör.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Uppstartsfilm s.9)
« Svar #336 skrivet: mars 13, 2011, 11:40:26 »
Härligt! Ska bli kul att åter följa lite action i denna tråden!  :P
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

hoool

  • Medlem
  • Antal inlägg: 164
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Uppstartsfilm s.9)
« Svar #337 skrivet: mars 13, 2011, 20:12:12 »
Äntligen är bruksbilen i princip färdig! Ska egentligen bara göra motortvätt, sen får den inge mer uppmärksamhet. Så med andra ord så kan jag fortsätta med pärlan istället.

Jag kommer under närmsta veckorna bara ösa på med uppdateringar och bilder och jag har en späckad To do-lista och planen är att bilen ska vara race-ready i början på maj.

Planen är:

- Få klart kopplingsombyggnationen till hydraulisk
- Dra slangar till vevhusventilationskärl
- Montera klart luftfiltret i hjulhuset
- Flytta bilen till jobbet där det finns lyft och svetsmöjligheter
- Förstärka infästningar för bakaxeln (hälften har blivit avslitna under förra sommaren)
- Bygga seriösare kardantunnel
- Slänga i nån enkel typ av rullbåge
- Mappa, mappa och återigen mappa
- Kapa 0-100 med 1 sekund från ifjol :P

Jag har det jag gör.

MASSA bilder på det tack!:D Lycka till förövrigt,,riktigt roligt att se ditt bygge!

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Uppstartsfilm s.9)
« Svar #338 skrivet: mars 14, 2011, 08:42:12 »
Jag vill bara bli klar med min j**la kopplingsombyggnation. Jag är nu inne på typ 5e varianten på montering av huvudcylinder, men det verkar som att oavsett hur jag gör så blir det brytningar åt nåt håll. Så fort jag får ihop den gåtan så ska bilen ner på backen och provköras. Lär kanske bli nån liten film i samband med detta :D

hoool

  • Medlem
  • Antal inlägg: 164
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Uppstartsfilm s.9)
« Svar #339 skrivet: mars 14, 2011, 08:49:21 »
Hur gjorde du fästet till slavcylindern då? Bultade du i lådan eller karossen?

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Uppstartsfilm s.9)
« Svar #340 skrivet: mars 21, 2011, 15:02:44 »
Hur gjorde du fästet till slavcylindern då? Bultade du i lådan eller karossen?

Cylindern sitter i ett skitfult fäste på framvagnsbalken, så med andra ord så flexar allt åt alla håll när man trycker ner pedalen
och allt är ett helvete att komma åt och det går i princip inte att lufta men nu efter helgen så fungerar den iaf :D För första
gången så har bilen "provkörts" med hydraulisk koppling om än bara några centimeter.

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Uppstartsfilm s.9)
« Svar #341 skrivet: april 11, 2011, 07:28:18 »
Den hydrauliska kopplingen funkar! Och den funkar jävligt bra :P Så med andra ord va jag ute och provkörde lite i helgen.

Tanken är att köra bilen till jobbet nu under veckan, så jag va ute och testade lite bara så jag vet att allt håller ihop och
funkar som det ska. Och eftersom jag har byggt om lite i vinter, och bland annat ställt om kammen en del så behöver det
mappas om rätt mycket, så jag loggade lite med styrsystemet för att se hur off jag låg. Och efter ett par små justeringar och
kanske 10 minuter på en raksträcka så loggade jag 1,98bar vid strax över 5000rpm. Alltså... 0,2bar mer vid 2000rpm lägre varvtal
jämfört med loggen från rekordrepan på strippen ifjol.

Det bådar gott inför sommaren :P

hoool

  • Medlem
  • Antal inlägg: 164
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Uppstartsfilm s.9)
« Svar #342 skrivet: april 11, 2011, 12:49:59 »
Fifan va nice, om du hade tänkt rulla neråt Norrköping i sommar kan du ju slänga iväg ett PM. Polarna är med i SMS listorna så brukar bli några race varje helg!

Pan

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 83
  • På väg att bli skadad av 300!
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Uppstartsfilm s.9)
« Svar #343 skrivet: april 11, 2011, 17:04:01 »
Den hydrauliska kopplingen funkar! Och den funkar jävligt bra :P Så med andra ord va jag ute och provkörde lite i helgen.

Tanken är att köra bilen till jobbet nu under veckan, så jag va ute och testade lite bara så jag vet att allt håller ihop och
funkar som det ska. Och eftersom jag har byggt om lite i vinter, och bland annat ställt om kammen en del så behöver det
mappas om rätt mycket, så jag loggade lite med styrsystemet för att se hur off jag låg. Och efter ett par små justeringar och
kanske 10 minuter på en raksträcka så loggade jag 1,98bar vid strax över 5000rpm. Alltså... 0,2bar mer vid 2000rpm lägre varvtal
jämfört med loggen från rekordrepan på strippen ifjol.

Det bådar gott inför sommaren :P

Gött som fan! Nu har du ju trycksatt rätt rejält! Fan vad fejnt! Kan du posta lite bilder på kopplingsmodiferingen? Ska bygga om min till hydralisk med :)

//Gurra

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Uppstartsfilm s.9)
« Svar #344 skrivet: april 12, 2011, 06:33:39 »
Ska försöka få upp allmänt lite bilder på det mesta. Körde bilen till jobbet nu på morgonen och det va minst sagt spännande. Mappningsdatorn fick soppatorsk och iochmed med så kunde jag inte ställa upp soppamappen när hon gick snålt, vilket innebar att grenröret tokglödde typ hela vägen till jobbet (6 mil) vilket till slut ledde till att flänsen mot turbon lossnade från grenröret =/ Då fick man lite fler saker på sin "att göra"-lista helt plötsligt.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Uppstartsfilm s.9)
« Svar #345 skrivet: april 12, 2011, 18:25:33 »
Ska försöka få upp allmänt lite bilder på det mesta. Körde bilen till jobbet nu på morgonen och det va minst sagt spännande. Mappningsdatorn fick soppatorsk och iochmed med så kunde jag inte ställa upp soppamappen när hon gick snålt, vilket innebar att grenröret tokglödde typ hela vägen till jobbet (6 mil) vilket till slut ledde till att flänsen mot turbon lossnade från grenröret =/ Då fick man lite fler saker på sin "att göra"-lista helt plötsligt.

Ursäkta men å så skönt att man inte är ensam om att köra till jobbet med diverse nya mods som får bekänna färg i verkliga livet  ;D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Uppstartsfilm s.9)
« Svar #346 skrivet: april 13, 2011, 08:12:28 »
Ska försöka få upp allmänt lite bilder på det mesta. Körde bilen till jobbet nu på morgonen och det va minst sagt spännande. Mappningsdatorn fick soppatorsk och iochmed med så kunde jag inte ställa upp soppamappen när hon gick snålt, vilket innebar att grenröret tokglödde typ hela vägen till jobbet (6 mil) vilket till slut ledde till att flänsen mot turbon lossnade från grenröret =/ Då fick man lite fler saker på sin "att göra"-lista helt plötsligt.

Ursäkta men å så skönt att man inte är ensam om att köra till jobbet med diverse nya mods som får bekänna färg i verkliga livet  ;D

Visst är det underbart? :P

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Uppstartsfilm s.9)
« Svar #347 skrivet: april 16, 2011, 21:32:52 »
Tjena grabbar!

Kommer med en kort, men positiv uppdatering för en gångs skull! Jag har lagat mitt trasiga grenrör och pillat lite på kalibreringen bara för att kunna förflytta bilen och igår tog jag med en kollega på lunch med Volvon. Han kör Corvette och tycker det är lite fränt med mycke effekt, men han va skeptisk. Hur som helst... påväg tillbaka från lunchen tänkte jag sätta honom lite på plats. Jag stannade på vägen utanför jobbets parkering, petade i 2an, stämplade fast både gas och broms i golvet och dumpade kopplingen. Helvetet brakar loss, det viner, pyser, skriker om däcken och om kollegan. Efter nån sekund släpper jag bromsen och det bär iväg... 2an, 3an, 4an... Skitkul... tyckte både jag och kollegan. Men ännu roligare blev det när jag tittade på dataloggen efteråt. Förutom rätt skapliga lambdavärden överlag så låg insugstrycket på maxnotering på 313,1kPa. Med andra ord 2,13bar laddtryck... vid 4800rpm :P Jag är skapligt nöjd :D

Det blir högtryck i sommar :D

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Uppstartsfilm s.9)
« Svar #348 skrivet: april 16, 2011, 22:29:55 »
Tjena grabbar!

Kommer med en kort, men positiv uppdatering för en gångs skull! Jag har lagat mitt trasiga grenrör och pillat lite på kalibreringen bara för att kunna förflytta bilen och igår tog jag med en kollega på lunch med Volvon. Han kör Corvette och tycker det är lite fränt med mycke effekt, men han va skeptisk. Hur som helst... påväg tillbaka från lunchen tänkte jag sätta honom lite på plats. Jag stannade på vägen utanför jobbets parkering, petade i 2an, stämplade fast både gas och broms i golvet och dumpade kopplingen. Helvetet brakar loss, det viner, pyser, skriker om däcken och om kollegan. Efter nån sekund släpper jag bromsen och det bär iväg... 2an, 3an, 4an... Skitkul... tyckte både jag och kollegan. Men ännu roligare blev det när jag tittade på dataloggen efteråt. Förutom rätt skapliga lambdavärden överlag så låg insugstrycket på maxnotering på 313,1kPa. Med andra ord 2,13bar laddtryck... vid 4800rpm :P Jag är skapligt nöjd :D

Det blir högtryck i sommar :D

Grattis, och tack för en kul ministory  :P
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Uppstartsfilm s.9)
« Svar #349 skrivet: maj 13, 2011, 06:42:48 »
Ja, go'vänner. Nu är ett datum spikat för premiären i sommar. 21a maj i Norrtälje på Görla-strippen kommer jag köra första gången på riktigt. Med andra ord så är det lite slutspurt nu för att få bilen klar tills dess. Imorgon blir det en heldag på jobbet för att få klart det sista och sen är det mappning i mängder.

Är det nån som befinner sig i södra Stockholmsområdet imorron så är ni välkommna att hjälpa till :P

hoool

  • Medlem
  • Antal inlägg: 164
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Uppstartsfilm s.9)
« Svar #350 skrivet: maj 13, 2011, 11:53:47 »
Se om du kan klippa en sekund från förra året då:)
Släng gärna upp massa bilder, håller just nu på med fästet vid framvagnsbalken och är fan osäker på hur man ska göra det. Skulle vara roligt att se hur du gjorde ;o

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Uppstartsfilm s.9)
« Svar #351 skrivet: maj 13, 2011, 12:07:49 »
Ber om ursäkt för att jag inte tagit tag i det, jag vet att du har velat ha bilder. Ska försöka komma ihåg att ta nåt kort i helgen. Eller så kommer du förbi och tar bilderna på fästet själv och passar på att hjälpa få klart det sista på en gång ;)

hoool

  • Medlem
  • Antal inlägg: 164
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Uppstartsfilm s.9)
« Svar #352 skrivet: maj 13, 2011, 15:00:10 »
Ska tyvärr o glo på "invite only" streetrace i Norrköping på lördag, du får höra av dig i sommar så får du komma ner o delta, brukar komma en del coola bilar!
Men lycka till och försök ta några pix, ska ner till garaget snart o ta några bilder på mitt påbörjade fäste till framvagnen o få se vad du tror om det;D
Lycka till iallafall!

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Uppstartsfilm s.9)
« Svar #353 skrivet: september 26, 2011, 22:51:53 »

Grus

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 304
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Uppstartsfilm s.9)
« Svar #354 skrivet: september 27, 2011, 16:11:16 »
Det är andra gången den är ute såg den för någon månad sedan men försvan efter några dagar :)
Överladd ska det va annars är det inge å ha :D

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Uppstartsfilm s.9)
« Svar #355 skrivet: januari 25, 2012, 13:17:23 »
Den såldes av mig på under 3 dagar och den nya ägaren skulle tävla isracing med den... men den kom ut på annons igen direkt efter...

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Uppstartsfilm s.9)
« Svar #356 skrivet: januari 27, 2012, 13:46:30 »
Hej gamla vänner... Jag är sällan inne här längre så jag har sålt bilen och gått vidare. Bygger för tillfället en 383cui smallblock som kommer gå med separata spjäll, trattar och etanolinsprutning. Självklart byggs den också i gästrummet, och vem vet... den kanske hamnar i en gammal 360 den med :P

Men jag tänkte iallafall ge er något typ av avslut, så här kommer ett litet filmklipp som sammanfattar bygget rätt bra.

Håll till godo :P



Sök upp "Projekt Gästrumsmotor" på garaget.org så hittar ni mitt nuvarande bygge :P

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Uppstartsfilm s.9)
« Svar #357 skrivet: april 04, 2012, 00:47:29 »
Hej gamla vänner... Jag är sällan inne här längre så jag har sålt bilen och gått vidare. Bygger för tillfället en 383cui smallblock som kommer gå med separata spjäll, trattar och etanolinsprutning. Självklart byggs den också i gästrummet, och vem vet... den kanske hamnar i en gammal 360 den med :P

Men jag tänkte iallafall ge er något typ av avslut, så här kommer ett litet filmklipp som sammanfattar bygget rätt bra.

Håll till godo :P



Sök upp "Projekt Gästrumsmotor" på garaget.org så hittar ni mitt nuvarande bygge :P

Har läst detta men missat att svara!  :o

Uppskattar stort att du kommer tillbaka till forumet och gör en fin avslutning! Filmen var mycket underhållande precis som hela din projekttråd och vägen från farmorsbil till dräpare!

Läste även igenom Projekt Gästrumsmotor och det var ju grymt underhållande läsning! Kommer följas!

Lycka till med motorbygge, eventuellt bilbygge till motorn, giftermål och annat!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.