Författare Ämne: installera centrallås  (läst 9339 gånger)

FimpeN

• Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 127
    • Visa profil
installera centrallås
« skrivet: augusti 02, 2009, 22:19:19 »
Tjena!

Har blivit sugen på att installera c-lås i bilen tyckte jag såg ett kit sist jag var på biltema. Nån annan som gjort det? Är det svårt? Skulle vara skönt att slippa låsa upp alla dörrarna själv när man ska åka flera i bilen.

Hittade föresten inte nått c-lås på biltemas hemsida är det nått man får fråga efter i affären? Nån som vet vad det kostar?

svensson

• Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 306
  • Nästan långkalsångblå 360 is the shit
    • Visa profil
SV: installera centrallås
« Svar #1 skrivet: augusti 02, 2009, 22:28:27 »
Installerat ett på min var ett universialkitt köpt på nån hemsida var inte alls krångligt att installera bara av med dörrsidorna skruva fast motorn pilla typ 10-15min med att få till staget till låset så det blir lagom långt (vilket var det klart svåraste förutom att dra sladdarna fram till dörren) sen koppla in och se glad ut. Så jag skulle nog säga att om du är händig nog att få av dörrsidorna så skulle du fixa att montera c-lås på bilen din.

Stormen

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: augusti 03, 2009, 10:18:32 »
Kanske har utgått på biltema, har inte tänkt på det i katalogen på länge. Hur som haver rekmenderas det inte! Fungerade inget bra på 740 i alla fall. Finns någon/några här som köpte kit på www.danmobility.se och det ska ha fungerat bra.
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

FimpeN

• Medlem
  • Medlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: augusti 03, 2009, 12:02:55 »
Tack för svaren! :D
Beställer nog ett från danmobility då  8)

schnauz

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: augusti 11, 2009, 23:01:03 »
Plocka från en 740 eller nåt på skroten.
Håller på att montera fjärrstyrda dörröppnare i min 360 nu och det går väldigt smidigt. C-lås är ju i princip samma sak, bara att det enbart låser upp dörren.

FimpeN

• Medlem
  • Medlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: augusti 12, 2009, 12:32:56 »
redan fått hem grejerna från danmobility så. ska installera det idag men hur fixar man det med strömmen??. borrar ett hål i torpeden och drar igenom där eller?

FimpeN

• Medlem
  • Medlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: augusti 12, 2009, 13:28:05 »
Hur fäster man staget i fram dörren? den som "plutten" sitter på är för kort och jag vill inte sätta den på staget som går till dörr handtaget för då går väll dörren upp när man låser upp bilen... ???

Stormen

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: augusti 12, 2009, 13:30:33 »
Håller på att montera fjärrstyrda dörröppnare i min 360 nu och det går väldigt smidigt. C-lås är ju i princip samma sak, bara att det enbart låser upp dörren.

Starta gärna en egen tråd om dörröppnarna, skulle vara intressant med lite mer info om det.

Hur fäster man staget i fram dörren? den som "plutten" sitter på är för kort och jag vill inte sätta den på staget som går till dörr handtaget för då går väll dörren upp när man låser upp bilen... ???

Går det inte att skarva på med plåt/plattjärn?
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

FimpeN

• Medlem
  • Medlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: augusti 12, 2009, 14:10:11 »

Starta gärna en egen tråd om dörröppnarna, skulle vara intressant med lite mer info om det.

Går det inte att skarva på med plåt/plattjärn?

hur ska jag skarva? Nån som har installerat c-lås förut i sin 360 som skulle vilja lägga upp en bild på hur han gjorde?
« Senast ändrad: augusti 12, 2009, 15:42:03 av FimpeN »

FimpeN

• Medlem
  • Medlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: augusti 12, 2009, 14:38:55 »
Lite mer frågor... Vad är dom där skenorna till för? Och hur är det meningen att man ska skruva fast motorn? Skruvarna är helt klart för korta för dom fästena som finns på motorerna... ??? Ända monteringsanvisningar jag fick med var på danska och det stog inte nått vettigt i den så den hjälpte inte mycket.

svensson

• Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 306
  • Nästan långkalsångblå 360 is the shit
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: augusti 12, 2009, 20:36:16 »
När jag monterade mina motorer hade jag sån tur att de gick att använda hålen i nederkant på dörren där orginalmotorerna ska sitta. Vad det gäller skenorna tror jag om det liknar mitt kitt att det är meningen att man ska skruva fast skenorna i bilen sedan motorn i skenan för att få lite justeringsmån. Så gjorde ine jag jag gjorde som jag skrev ovan.