Nu jävlar har multimetern gått varm, igår mättes det mesta upp, och jag skulle behöva lite hjälp med att avläsa datan

Vi kan börja med LMM:en, den gav följande utslag:
Stift 87 från soppapumpsreläsockeln till stift 9 i LMM kabeln = kontakt
okStift 5 och 7 på LMM:en när man rör klaffen = 110-900 ohm (bör vara 60-1000)
ok(?)Stift E och 8 på LMM:en = 149ohm (bör vara 150)
okStift 9 och E på LMM:en = 64 ohm (bör vara 50 ohm vid 20 grader, var ca 12 när jag mätte) =
okKlaffen rör sig fint och återgår till nollläge lätt =
okLMM:en verkar således vara frisk?
--------
Soppapumpsreläsockeln:
mellan 31 och plus 12,2v =
okmellan 30 och minus 12,2v =
okmellan 15 och minus med tändningen på 11,2v =
ok(?)mellan 50 och minus nötandes på starten 10,15v =
ok(?)mellan 1 och minus med tändning 11v, nötandes på starten 9,5v
här är jag osäkerDetta är kabeln som går till renixmodulen, jag har kontakt mellan 1 och kontakten på tändmodulen men det står att en lampa ska blinka vid start om man testar med testlampa? Jag försökte göra en egen testlampa av en gammal innerbelysningslampa, men det fick jag inte att lysa öht med hjälp av stift 1 och minus? Den fungerar dock om man lägger den direkt mot batteripolerna... Lampan kanske är för långsam? Hjälp

----------------
Databoxens kontaktstycke:

mellan 5 och jord kontakt =
okmellan 13 och jord kontakt =
okmellan 4 och jord nötandes på starten 9,6v =
okmellan 9 och jord nötandes på starten 9,8v =
okmellan 1 och jord med tändning = 10,6v, nötandes på starten 8,5v
här är jag osäkerdet här ska vara tändsignalen, med motorn igång så ska en testlampa blinka. Lite svårt att kolla själv med en motor som inte startar med kontaktstycket lossat...
Spjällkontakten mättes upp i databoxens kontaktstycke och verkade fungera precis som den skulle
mellan stift 9 och 12 har jag 4,2ohm, det här är insprutarnas resistans och ska vara 4-5ohm =
okmellan stift 5 och 8 = 151ohm (ska vara 100-200 ohm) =
okmellan stift 5 och 7 = 96ohm (ska vara 100ohm) =
ok------------
Sprutets tempgivare:
Det var ca 10-12 grader när jag mätte
Vid 20 grader ska den vara ca 20 kiloohm
Vid 10 grader ska den vara ca 30 kiloohm
Vid 50 grader ska den vara ca 9 kiloohm
Jag mätte upp:
På läget 20K på multimetern: 3,75
På läget 200K på multimetern: 03,6
På läget 2000K på multimetern: 003
Är detta helt rätt eller tvärfel?Jag lossade sen svänghjulsgivaren, och mycket riktigt, den såg förjävlig ut (syns dåligt på bilderna dock). Jag putsade upp den med sandpapper och gjorde rent den med 5-56 men det hjälpte inget. Vet inte om man "får" göra så dock? Man kanske bör byta den? Det här kanske orsakar dom "skumma" mätvärdena från soppapumpsreläsockeln?
Före:

Efter:

Och sen nåt som jag inte tror har nåt med detta att göra öht, men i alla fall. Till generatorn går det 2 kablar, en svart och en röd. Vart ska den svarta sitta? Den var lös...

Bilen betedde sig för övrigt precis som sist, direkt när jag drog första varven på startmotorn så startar den nästan, men sen är den livlös...
MYCKET tacksam för hjälp

Mvh