Efter att ÄNTLIGEN fått i de sista 4 skruvarna till sprängkåpan så sitter alla 14st M12:or på plats! *pust*
Känns som det tagit 14 timmar att få dit dem. Inte riktigt kanske men nog inte långt ifrån. Själva sprängkåpan var inte nådig heller. När jag byggde den räknade jag inte med att det skulle vara så förbaskat trångt bakom motor, under fläktkåpan och till vänster om vakumklockan. Det var på håret att det gick att få ihop alls!
Så när kåpan nu var på plast så var jag så lättad, glad och stolt! Tänker att nu kommer den få sitta där LÄNGE!
Nu skulle bara kopplingen provas så skulle det bli meka av med resten av runtomkringgrejerna under huven. Full fart mot uppstart med andra ord.
När jag började skruva på muttrarna på kopplingswiren tänkte jag att det här ser ju lovande ut. Armen var längre ut än med den gamla slitna kopplingslamellen. Kruxet var att jag glömt att dra tillbaka wiren och pedalen.
Sen såg det inte fullt så bra ut. Fick använda nästan hela justeringen för att få lagom spänn med lagom litet glapp på kopplingsarmen. Gjorde en hylsa av förkromat kopparrör så jag slapp skruva på muttrarna så långt på justeringen på kopplingswiren.
Nu skulle kopplingen provas, kontrollerade med min shortshifter att en växel låg i. Ettan, stark och bra

Frikopplade och rullade bilen. Efter att det sedvanliga glappet i drivlinan ätits upp tog det STOPP! Vad nu?
Spände kopplingswiren lite till så kopplingsarmen nästan börjat trycka in urtrampningslagret & tryckplattan redan i viloläge.
Nytt försök med att rulla bilen, funkade INTE. Nu börjar jag svettas och tankarna far, har jag satt i fel tryckplatta? Har jag glömt urtrampningslagret i verkstaden? Rör sig kopplingsarmen?
Jepp kopplingsarmen kopplar ur tills hålet i kopplingskåpan ej medger mer rörelse, tills armen tar i kanten på hålet med andra ord. Men inte kopplar det ur ändå!
Vad i hela världen ska jag ta mig till!? Vill INTE lyfta ur spisen igen
Edit: Kopplingsarmen gick inte alls i kanten på sitt hål, det var 10mm spel där, det var jag som trodde att den gick i ändläge.