Ska du byta så stor bit 
Trodde bara du skulle ta yttre plåten från donatorbilen.
Du kommer nog antagligen att få förfrågningar om delar till takluckan och vindavvisaren nu 
Jag tänkte flytta över hela den biten till min bil först, men sen när jag insåg hur omöjligt det är att få ihop det i hörnen så har jag backat lite.
Men mellan A-stolparna byter jag nog hela biten för det enklaste stället att skarva på är på själva brandväggen!
För både yttre och inre plåten är dålig, speciellt vid vänster vindrutetorkare.
Störst problem kommer jag dock få med vänster A-stolpe som är dålig rakt igenom vad det verkar.. och först trodde jag att det bara var att svetsa ihop den runtom men när jag kapade isär såg jag att det är en tredje plåt innuti som en mellanvägg/förstärkning.
Så förmodligen får jag kapa ned donatorns A-stolpar och sen svetsa på min bil i omgångar med yttre plåten sist.
Usch vilket pussel och pyssel. Bara att skära brandväggen rätt kommer bli nog spännande. Är ju bra om det blir rätt höjd direkt och det inte glipar nånstans. Så att det bara är att svetsa ihop delarna sen.
Före isärtagning av min bil hade jag inte fantasi nog att inse att det skulle kunna bli så här omfattande. Men det är ju som vanligt, den synliga rosten är bara toppen av ett isberg..
Donatorn var dock 99,5% rostfri i hela den delen jag tagit bort! Men listen på den var "limmad" med nåt grått klet som såg ut som silikon fast som aldrig torkar. På så vis kommer det ju inte in nån skit eller vatten mellan gummilist och plåt.
Sen så saknades typ 4 fästen till vindrutelisten i min blåa så förmodligen har någon varit där och grejat. Även en skruv till instrumentpanelen saknades. Men inga spår efter lagningar i plåten dock. Kanske vindrutan har bytts pga. stenskott eller dylikt och sen har man slarvat och inte satt dit alla små plåtar som klämmer runt gummilisten.