Hej!
Har precis skaffat mig en 360, som jag har lite problem med. Eftersom ni är volvo 300-gurus här så vänder jag mig till er

När jag precis hade köpt den så tjöt fläktremmen(satt bara en rem där när jag köpte den). Köpte två nya remmar och det problemet var löst.
Så jag åkte och njöt av min nya kärra, efter någon mil så stängde jag av bilen och när jag skulle starta igen så orkade batteriet inte alls. Så jag och en polare puttade igång bilen, då gick den en liten bit sen dog den igen. Vi testade att starta den med startkablar och då gick den igång men bara ett lite tag efter att vi hade tagit bort startkablarna så dog den igen. Konstaterade att generatorn inte laddade som den skulle, den laddade kanske 0,2v över batteriets spänning.
Igår kväll åkte jag och köpte mig laddningsregulator som jag bytte och förrväntade mig att den skulle börja ladda, men icke sa nicke. Efter att jag hade satt dit den nya laddningsregulatorn så såg jag en kabel som inte var ikopplad. Det var den svarta kabeln som kommer tillsammans med den tunna röda flatstiftkabeln (D+ ?) till generatorn. Det är en svart kabel med rundkabelsko. Om jag testar att jorda den så lyser bromsvätskenivån och oljelampan när jag har startat bilen. Om jag låter kabeln hänga lös så lyser oljelampan varken när tändningen är på eller om när bilen är startad.
Efter det här så testade jag att sätta dit ett annat batteri, då började den ladda men riktigt långsamt. Efter kanske 3-4 minuter var spänningen uppe på strax under 14v över batteriet. Oavsett om jag jordade den lilla svarta kabeln med rundkabelskon.
Ska den ladda upp så långsamt?
Angående den lilla svarta kabeln, låter det rätt som jag skrev? Har för mig att oljelampan ska lysa när man vrider på tändningen?
Tack på förhand
/Tim