en video som kanske förklarar något för någon.....
Hemskt ryckande där. Tryckte du plattan i mattan eller rycker det även om du ger gas långsamt och försiktigt?
Vid 2000rpm lät det ju ungefär som att den varit sur och "frisknade till", drog "jämnt" till 3500rpm och sen släppte du av eller?
Ryckandet är för mig mer en följdeffekt av att du försöker smiska på bilen trots att den får (förmodligen) massor med för mycket bränsle men helt säker är jag inte.
Eller så är det som du nämnde att LMM fladdrar och för varje fladder så förändras bränsleblandningen så mycket att det rycker..?
Varför rycker LMM........ vad påverkar luftflödet så totalt... många frågor men få svar från mitt håll tyvärr.
Är det fortfarande så att den går perfekt när den är kall men att den börjar rycka så här när den blir varm?
Drar jag sakta så går den "hyffsat". men mätte bränsletrycket och det är ojämnt så ska byta pump tänkte jag. för den lät sjukt mycket och konstigt här om kvällen. Det är "fri stående" pump va?
Okej då håller min teori om att själva ryckandet är ett mekaniskt efterspel då motorn tvekar och sen hamnar drivlinan i självsvängning.
Nu ska vi bara lösa varför den går dåligt. Kan ju hoppas att det är pumpen! Pumpen är ju en pump som sitter på slang under bilen alltså ej i tanken. Finns ingen pump i tanken på B200F/E. Kolla lilla vita filterburken som sitter på slangstumpen mellan tanken och pumpen. Innanför framkanten på höger bakhjul. Kan ju vara skit där också.
Men låter pumpen konstigt så är den ju inte helt okej..