Oki... En tid har svept förbi och jag har inte haft tid att sitta framför datorn dels pga. jobb och dels pga. att jag vill få bilen klar, så jag har hängt nere i garaget

Så vad har hänt?
Mitt ständigt bråkande bromssystem har jag äntligen fått pli på. Efter en lagad bromskraftsfördelare, bytta bromsrör och slangar, några motionerade ok och luftning tar bromsarna som om de vore helt nya. Är sjukt nöjd trots att jag inte hunnit fixa en guide på hur man lagar en fördelare.

Jag har köpt ett par klassiska GB fälgar 13" då jag älskar mycket gummi och vill ha ett mer "klassiskt" stuk. Fälgarna blir snart vita och orangea.
Jag har lagat låset till bakluckan och tagit bort de vidriga gummistropparna som tidigare ägare satt där för att kunna hålla bakluckan stängd. (med efterföljande spacklingsarbeten och sådant vidrigt jobb).
Jag har beslutat att lacka om bilen då lacken ser ut som bajs. Den blir televerksorange, men det blir nog det sista jag gör.
Jag har haft paketöppning med min fru efter att jag fått avi från posten om att min beställning anlänt. Som synes blev jag glad. (slutdämpare, fanns ingen innan utan var rakt 2,5" rör).
Det jag fortfarande går i ågren över:
Vad ska jag göra med motorn? Det är en förgasare modell solex på. Den är tacksam när det kommer till konvertering till etanol, vilket är en plan, men i övrigt är den inte särskilt tacksam för fem öre. Skall jag byta den? Är den värd att ha kvar? Jag vill ju sätta turbo på så småningom (när jag blivit rik och känner att jag utan dåligt samvete kan lägga några lax på en leksak utan att vara rädd att min hustru ska gå bärsärk med kastrullen hon fick i julklapp). Turbo är jag jädrigt dålig på över huvud taget, lite hjälp på traven skulle jag bli jätteglad över. Det sitter ju en original B19A motor på, vad kan jag göra med den för att skrämma upp den och skämma bort den utan att lägga halva årslönen på det?
Har funderat på om man skulle lämna in toppen på planing och portning samt köpa en ny kam från KL trim eller vad de heter. Är det en vettig idé?
Kom gärna med förslag, jag sväljer allt ni säger men kom ihåg att jag är truckförare och inte mekaniker och därför får ni förklara för mig som om ni förklarade för ett barn.
Jag kan även säga att jag gladeligen köper bättre begagnade motordelar som man kan göra nåt skoj av.