Författare Ämne: Varför startar inte min 360 GL?  (läst 6344 gånger)

VolvoPekka

• JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 69
    • Visa profil
Varför startar inte min 360 GL?
« skrivet: juli 11, 2011, 20:09:38 »
fattar inte varför min bil inte startar, har bytt tändstift, tändkablar= startar ändå inte!! whats the problem meain.... luktar bara bensin och åndå inget :-[ :-[ :-[ >:( >:( >:( >:( hjälp mej! ge mej tips, fråga vad ni vill om bilen ;)
Skogskörning=NICE!

Stormen

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
SV: Varför startar inte min 360 GL?
« Svar #1 skrivet: juli 14, 2011, 21:25:44 »
Lite fel del av forumet, men någon vänlig moderator flyttar nog det här snart :)

Vad är det för motor? Startade den innan du bytte stift och kablar? Har du kollat tändföljden? Prova med startgas. Om den går på startgas har du bränsleproblem, om den inte går på gas har du ingen gnista.
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

VolvoPekka

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: juli 15, 2011, 10:15:53 »
tur de,

har inte kollat upp vilket motor det är än,, den gick bra när jag köpte den, sen började den gå dåligt, då bytte jag tändstift, inge skillnad, sen bytte jag tändkablar= startade då men dagen efter nej, vill inte starta! ska se om jag har startgas;) får si om de är bränsle problem eller gnista. (hade innan den volvon, en gls med chock, den som jag har nu är insprut)
Skogskörning=NICE!

Bergvik

• Global Moderator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2598
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: juli 16, 2011, 12:25:08 »
Kolla fördelarlocket och rotorn!  :)

Sir_bobbe

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: september 04, 2011, 23:49:25 »
jag har samma fel funderar vad det är för den funkar med gas å bensin får den nästan förmycket så den surar ner sig.. gnista får den och lamda är inge fel heller har ja också kollat... men till det kånstiga när jag drar ur sladdarna till spridarna så startar bilen fast den går ojämnt å dör efter en stund eller om man gasar till så dör den direkt... hoppas ni förstår min förklaring :P men ska försöka byta rotor å fördelarlock å kolla om det funkar om det inte är d så har jag ingen aning :s

Sir_bobbe

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: september 05, 2011, 23:36:32 »
det funkade inte att byta rotor å fördelarlock :( undra va det kan va :s

Sir_bobbe

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: september 07, 2011, 00:11:37 »
volvopekka tror jag vet va dit fel är har nyligen kommit på mitt fel å har samma problem som du har :)

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #7 skrivet: september 07, 2011, 23:48:17 »
volvopekka tror jag vet va dit fel är har nyligen kommit på mitt fel å har samma problem som du har :)

Men skriv då!  :P

Edit: Hittade detta i en annan tråd:
tack för tippset men har kommit på va det var har kollat allt nu å sen ringde det i huvudet att kan va kamremen så kolla där å den var helt slut den hade kugat över 5kugg så är bara å byta :P men tack för tippset å rådet :)
« Senast ändrad: september 07, 2011, 23:50:31 av FREJ »
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

VolvoPekka

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: oktober 31, 2011, 08:27:11 »

som du ser så har jag en GLS med knäckt bakaxel som jag har i garaget som jag ska fixa ihop, börjar idag. jag ska ta bakaxeln från GL:en, det borde passa?? min farsa säger att det är fel på kamremen men när vi försökte ta bort den gick det inte. växeln i men snurrade ändå. försökte starta men det pangade bara till nå nanting!! så den bilen skiter jag i. Jag tror att det är fel på kamremen, bytt den så kanske den börjar funka som en volvo igen!!
Skogskörning=NICE!

Sir_bobbe

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: oktober 31, 2011, 14:37:25 »
jag tror det kan vara bensinpumpen eller databoxen :s men är inte hundra databox va det för mig ialla fall..

VolvoPekka

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: oktober 31, 2011, 17:29:46 »
det kan det vara, du får titta att din 360 inte läcker underifrån, det märkte jag att min gjorde när jag höll på med bakaxeln.
Skogskörning=NICE!

VolvoPekka

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: november 25, 2011, 17:17:52 »
jag tror det kan vara bensinpumpen eller databoxen :s men är inte hundra databox va det för mig ialla fall..

Har du byt bensinpumpen?? om du har gjort det så säg till om den funkar. :)
Skogskörning=NICE!