Författare Ämne: dumpventil problem volvo 360  (läst 3020 gånger)

b20_persson

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
dumpventil problem volvo 360
« skrivet: oktober 07, 2011, 21:30:49 »
tjenna jag har lite problem med min nya dumpventil på min volvo 360
det är så att den inte öppnar sig som den ska, ska jag sätta vacum slagen till dumpen på sj insuget eller på ett t-kors på westgate slangen ? jag har det kopplat nu till westgate slangen och funkar vel lite halv bra, om jag har den kopplad till insuget så är dumpen öppen hela tiden när man startar bilen. jag har jämt haft detta problem på alla mina turbo bilar som jag har ägt.

en så dump har jag nu
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/dump_pysventil/-oppen-dumpventil/-turbo-xs-style-enkeltratt.html

mrk-hamn

• Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 61
  • sa du ha nött gjort, görat själv!!!
    • Visa profil
SV: dumpventil problem volvo 360
« Svar #1 skrivet: oktober 08, 2011, 15:01:24 »
hej.
du ska koppla slangen till insuget!! för när du gasar så blir det övertryck i insuget som gör att kolven i dumpen trycks ner samt att fjädern håller i mot och stänger sen när du släpper gasen så försvinner trycket och det blir vaccum då blåser den ut all övertryck genom dumpen.
så om den öppnar sej när du typ startar motorn o står på tomgång så har du för dåligt med brickor i den( för de va de som va justering på den) o de blir ju lite så att du måste justera den efter va du har för laddtryck i turbon.

lycka till!! ;)

Jyllskar

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: dumpventil problem volvo 360
« Svar #2 skrivet: oktober 08, 2011, 17:45:15 »
jag svarvade till en 15mm distans och lade under den starkaste fjädern jag fick med min från KL-racing och då höll den sig stängd på tomgång och dumpade inte för minsta lilla :)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga