Författare Ämne: 340/360GLS B19A helt död?  (läst 3019 gånger)

Jote

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
340/360GLS B19A helt död?
« skrivet: november 03, 2011, 16:18:08 »
Tja, jag är ny här på forumet och Jag köpte mig en 340/360 GLS med B19A motorn, Den gick prima och allt som den skulle.
Men tidigare så körde jag till en polare, parkera bilen där. Fixa och trixa lite med lite annat i 3-4 timmar
och nu när jag skulle köra hem så :

när jag vred om nyckeln så märkte jag att Chokelapan inte lyser och varken tank(har fulltank) eller tempmätarn ( tempgivarn är paj så den gåt i taket direkt) rör på sig, inte ett liv i dom och den tänder inte ens. Startmotorn går ovh batteriet är friskt.

Så ?!?! vad kan ha hänt? vad ska jag kolla? Jag har kollat säkringarna och dom ser hela ut

Sorry för dubbelpost , men vill få reda på felet  :/

Lightfox

• Betalande Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 295
    • Visa profil
SV: 340/360GLS B19A helt död?
« Svar #1 skrivet: november 03, 2011, 19:32:03 »
Om alla lampor lyser upp och startmotorn går runt när du vrider till start läget, så kan det vara bränd säkringsdosa! kolla det....

du kommer åt den om du lossar "spark papp?" skyddet under pasagerarsidan så kan du titta upp och se kontakterna till säkringsdosan, testa att lossa och kolla hur dom mår.
i annat fall... berätta med om symtomen.

Och vist ja, som första post så: välkommen till forumet! :)
Och bilen går bra? ;)

Jote

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: november 04, 2011, 00:13:25 »
säkringsdosan såg fin ut , men när man kolla där under så hängde det en blå/röd kabel med stifthona på. och ett relä
Men om säkringsdosan skulle vara paj så skulle inte stereo eller innebelysningen funka?

instrumentpanelen lyser när man drar spaken till 2, men inga mätare visa tecken på liv när man drar på tändningen.

Ska man kunna höra soppapumpen på 360 ? för det är helt tyst.

Där är den där kabeln som bara hänger

relä som går till?

Jote

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: november 07, 2011, 18:08:39 »
Jag hitta felet,
det var så att jag satte tillbaka alla kablar som det var när den funka sist, det visade sig vara att tändningen var kopplad genom "stereo" kontakten. så nu funkar bilen som den ska