Hejsan!
Jag köpte en Volvo 343 förra fredagen som jag tänkte ha som brukssladdis nu i vinter, under huven sitter en kanske inte så respektabel B14, bilen är en 88 så det är någon typ av hybridförgasarhistoria alltså förgasare med choke men samtidigt katt och då också troligen någon form av bränslestyrning?
Iaf så märkte jag att bilen gick bra vid fullt gaspådrag och lite ryckigt vid start/jämngas, tänkte att "ähh bilen har juh inte gått nått så den är väll i behov av lite service bara" så jag började helgen med byte av Olja filter stift rotor fördelarlock samt tändkablarna till stiften förutom den som gick till tändspolen för den passade inte(

).
Nu är problemen värre än innan, jag börjar bli lite gråhårig då pengarna snabbt rinner iväg, är redan uppe i 1 000 kr i endast servicekostnader.
Märkte också nu innan jag satt mig vid datorn att bilen bluddrar till vid gas när man står still på, låter typ blubrrrrrum när man trycker till på gasen, också hör man lite smällar i avgassystemet vid varje växling.. låter som värsta rallybilen. Kan det vara så simpelt som att tändningen står galet och när jag böt tänddelarna som förvärrades problemet pga starkare gnista? Kan det ha något att göra med att jag monterade tändkablar från en Vw polo? (lika kontakter, lite olika längder)
Vad brukar fela på dessa motorer, måste ha någonstans att börja leta!
//SkyNard