Hallå på er
Vet att jag inte har skrivit så mycket på sistone men isen är ju långt borta och då ligger en annan lågt.
Men nu har vi äntligen bromsat bilen. Var på samma träff som Kurre i Norrköping. Hade inte förberett mig så mycket utan mest laddat batteriet då den har stått sen isen försvann. Har bytit några packboxar vid kammen som har läckt lite samt lagt dit en bricka bakom kamdrevet för att få remmen att gå på hela hjulet.
Jag blev första bil att bromsa då Kurre fick körförbud pga bränsleläckage. Så jag visste inte alls hur det gick till. Han körde ett "pull" till 6300rpm och sen lossade dom bilen. Då lämnade den 169hk och 220Nm. Måste säga att jag blev lite besviken.
Sen såg man hur dom andra gjorde och dom testade att justera lite och köra några flera "pulls" så jag frågade om jag inte kunde få prova en gång till och det gick bra.
Då ökade vi på förtändningen lite och genast fick vi 10hk till så efter en par rundor till så hamnade vi på 181,8hk vid 6200-6600rpm och 233,7Nm vid 4700rpm på bakhjulen så blev jag lite mer glad. Men jag hade nog hoppats/trott på ca 200hk på hjulen men vad gör det? Jag tyckte ju bilen gick bra innan justeringen och nu går den ju ännu bättre!
Höjde lägsta effekten i mellanregistret (från 3000rpm, under går bilen inte bra

med 18,5 hk och vridet med 27,5Nm så den borde bli ännu trevligare att köra på en knixig bana.
Nästa update blir nog inte förrän i december skulle jag tro, den ska ställas på sommarförvaring nu. Tommy