Kör med samma stift som sitter i, fast nya då så klart.
B6HS ifall det är NGK ska det sitta om jag inte minns fel, onödigt att byta gå upp i värmetal så länge du köra någorlunda original motor.
Jag vet faktiskt inte om ventilinställningen har något med glödtändningar att göra, har aldrig behövt fixa en motor som glödtänder. Det är ganska ovanligt med rödblockare som glödtänder, vanligare med B18/B20 med gjutjärnstoppar.
Men kan vara att det är mycket kolavlagringar på kolvtopp, förbränningsrum och ventiler som gör att det glödtänder.
Hjälper det inte med att byta tändstift så kan du bli tvungen att riva topp, men kanske räcker att köra i någon bränslesystemsrengöringstillsats i tanken.
När du har tändstiften ute ur toppen kan du ta en ficklampa och lysa ner i tändstiftshålen och se hur kolvtopparna ser ut. Du kan även ta en liten mejsel och skrapa lite på kolavlagringarna för att se hur tjock det är.
Förhoppningsvis räcker det med tändstiftsbyte
